Prismatic Spray
7th-level Evocation
زمان اجرا: 1 اکشن
بُرد: خود (مخروط 60 فوتی)
اجزاء: V، S
مدت: آنی
هشت پرتو نور رنگارنگ از دست شما میتابند. هر پرتو رنگ متفاوتی دارد و قدرت و هدف متفاوتی دارد. هر موجود در یک مخروط 60 فوتی باید یک Dexterity Saving Throw انجام دهد. برای هر هدف، یک d8 بریزید تا مشخص شود کدام پرتو رنگی روی آن تاثیر میگذارد.
- قرمز. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Fire Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.
- نارنجی. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Acid Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.
- زرد. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Lightning Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.
- سبز. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Poison Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.
- آبی. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Cold Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.
- نیلی. هدف در صورت شکست در تاس نجات، مهار (Restrained) میشود. سپس باید در پایان هر یک از نوبتهای خود یک Constitution Saving Throw انجام دهد. اگر سه بار موفق شود، اسپل به پایان میرسد. اگر سه بار شکست بخورد، برای همیشه به سنگ تبدیل میشود (Petrified). نیازی نیست که موفقیتها یا شکستها متوالی باشند، هر دو را تا زمانی که هدف در یک نوع به سه مورد برسد پیگیری کنید.
- بنفش. هدف در صورت شکست در تاس نجات، نابینا (Blinded) میشود. سپس در شروع نوبت بعدی شما یک Wisdom Saving Throw انجام دهد. در صورت موفقیت نابینایی تمام میشود. اگر شکست بخورد، موجود به سطح دیگری از هستی به انتخاب DM منتقل میشود و نابینایی تمام میشود. (معمولا، موجودی که در سطحی است که سطح اصلی او نیست، به خانه تبعید میشود، در حالی که سایر موجودات معمولا به سطوح Astral و Ethereal پرتاب میشوند.)
- ویژه. دو پرتو با هدف اصابت میکنند. دو بار دیگر تا بیاندازید، در صورت آمدن 8 دوباره تاس بیاندازید.
Classes: Sorcerer, Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter