بازیابی جان | Healing
Healing
زخم برداشتن و مرگ همواره همراه ماجراجویانی که در دنیای پرخطر بازی به اینطرف و آنطرف سفر میکنند خواهد بود. فرو رفتن شمشیر در قلب، یک تیر که درست نشانه رفته یا انفجار آتشین اسپل Fireball، همهی اینها پتانسیل وارد کردن آسیب جدی یا حتی کشتن قویترین جنگجویان را دارند.
غیر از جایی که مرگ رخ دهد، دمیج همیشگی نیست. حتی مرگ نیز با جادوهای قدرتمند قابل بازگشت است.
استراحت کردن مقداری از جان شما را برمیگرداند و جادوهایی مثل Cure wounds و معجونهای جادویی مثل Healing Potion میتوانند شما را شفا بدهند و در لحظهای آسیبهایی که دیدهاید را برطرف کنند.
وقتی یک نفر هیل دریافت میکند مقدار جان حال حاضر او (Current HP) به میزان هیل دریافتی افزایش مییابد. جان شخص نمیتواند از میزان ماکسیمم خود بیشتر شود.
موجودی که مُرده باشد نمیتواند هیل دریافت کند تا زمانی که جادوهایی مثل اسپل Revivify او را به زندگی برگردانند.
به ثُبات رساندن | Stabilizing
بهترین راه برای نجات یاری که بیهوش شده و جانش به 0 رسیده هیل کردن اوست. اگر هیل دریافت کند بیدار میشود و میتواند به مبارزه ادامه دهد. اما اگر هیل در دسترس شما نیست، میتوانید وضعیت جان او را به ثبات برسانید تا حداقل با شکست در Death Saveهایش کشته نشود.
شما میتوانید از اکشن خود استفاده کنید تا با حرکات کمکهای اولیه (مثل تنفس دهان به دهان) جلوی مرگ یک شخص بیهوش را بگیرید. برای موفق شدن در این کار نیاز به ابیلیتی چک Wisdom (Medicine) حداقل 10 دارید.
شخصی که به ثبات رسیده باشد (Stable باشد) نیاز به تاس Death save ندارد اما همچنان با 0 مقدار جان بیهوش میماند. اگر هیل نشود تا 1d4 ساعت بعد بیهوش میماند. اگر شخص به ثبات رسیده در این میان دمیج بخورد باید دوباره شروع به ریختن تاسهای Death save کند.