Astral Projection
9th-level Necromancy
زمان اجرا: 1 ساعت
بُرد: 10 فوت
اجزاء: V، S، M (برای هر موجودی که با این اسپل بر روی آن اثر میگذارید، نیاز به یاقوتی زعفرانی رنگ با ارزش حداقل 1000 gp و همچنین نیاز به میلهای نقرهای رنگ منبت کاریشده با ارزش حداقل 100 gp، دارید. تمام این اجزاء توسط طلسم مصرف میشود.)
مدت: ویژه
شما و حداکثر هشت موجود حاضر در محدودۀ طلسم، کالبد روحی(Astral Bodies) خود را به درون Astral Plane منتقل میکنید. ( اگر هم اکنون در این سطح هستی هستید، طلسم شکست میخورد و آماده نمیشود). بدن مادی (فیزیکی) خود را به صورت بیهوش (Unconscious) پشت سر میگذارید، بدن مادی حیاتی معلق پیدا کرده که نیازی به آب و غذا ندارد و سنتان هم افزایش پیدا نمیکند.
کالبد روحی تقریبا از هر نظر شبیه بدن مادی شماست. تفاوت اصلی در اضافه بودن طنابی نقرهای بین شانهها و پشت شماست که آویزان است و بعد از یک فوت شروع به محوشدن میکند. این طنابی متصل به بدن مادی شماست. تا زمانیکه طناب به شما متصل باشد، میتوانید راه خانه و برگشت را پیدا کنید. اگر طناب پاره شود – این اتفاق فقط در صورتی میافتد که یک اثر به طور مشخص اعلام کرده باشد اینکار را میکند – روح و بدن شما از هم جدا شده و بلافاصله کشته میشوید.
کالبد روحی شما میتواند به طور آزادانه از Astral Plane عبور کرده و از طریق پورتالهای آن سطح (Plane) که به سطوح دیگر منتهی میشوند، سفر کند. اگر وارد سطح جدیدی شوید یا سطحی که این اسپل را در آن آماده و استفاده کردید بشوید، بدن و داراییهای شما از طریق طناب نقرهای منتقل میشود و به شما این امکان را میدهد که هنگام ورود به سطحی جدید دوباره وارد بدن خود بشوید. کالبد روحی جسمی جداگانه دارد. هرگونه آسیب یا اثر دیگری که بر آن وارد شود، هیچ تاثیری بر بدن مادی شما ندارد و همچنین هنگام بازگشت به بدن نیز ادامه نمییابد.
این اسپل هنگامی برای شما و همگروهیهایتان پایان مییابد که شما به عنوان یک اکشن آن را لغو و خاتمه دهید. هنگامی که طلسم به پایان برسد، موجودات تحت تأثیر این طلسم به بدن مادی خود برگشته و به هوش میآیند.
این اسپل ممکن است برای شما یا یکی از همگروهیهایتان، زودتر خاتمه یابد. اگر طلسم Dispel Magic به صورت موفق علیه کالبد روحی یا بدن مادی استفاده شود، اسپل Astral Projection برای آن موجود خاتمه مییابد. اگر HP جسم اصلی یا روح موجود صفر شود، اسپل Astral Projection برای آن موجود خاتمه مییابد. اگر اسپل خاتمه یابد و طناب سالم بماند؛ طناب روح موجود را به جسمش باز میگرداند و حیات معلق آن به اتمام میرسد.
اگر شما پیش از موعد به جسم خود برگردید، همگروهیهایتان در حالت کالبد روحی خود باقی میمانند و باید راه خود را به بدن مادی خود پیدا کنند، معمولا با رساندن جان خود به 0.
Classes: Cleric, Monk, Warlock, Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Divine Soul Sorcerer, Eldritch Knight Fighter