Antipathy/Sympathy
8th-level Enchantment
زمان اجرا: 1 ساعت
بُرد: 60 فوت
اجزاء: V، S، M (تودهای زاج آغشته به سرکه برای بیزاری یا قطرهای عسل برای همدردی)
مدت: تمرکز، تا حداکثر 1 ساعت
این اسپل موجودات مورد نظرتان را جذب یا دفع میکند. هدفی را در محدودۀ طلسم انتخاب کنید، این هدف میتواند جسمی یا موجودی Huge یا کوچکتر باشد یا منطقهای مکعبی شکل که سایزش از 200 فوت بزرگتر نباشد. سپس نوعی موجود هوشمند را مشخص کنید؛ مثل اژدهایان قرمز، گابلینها یا خون آشامها. شما هدف را با هالهای احاطه میکنید که موجودات مشخص شده را برای مدت طولانی جذب یا دفع کند. بیزاری و نفرت یا همدردی را به عنوان اثر هاله انتخاب کنید.
بیزاری (Antipathy). باعث میشود موجوداتی که شما تعیین کردهاید، تمایل شدید به ترک منطقه پیدا کنند و نزدیک هدف نشوند. وقتی موجودی که تعیین کردید، هدف را ببیند یا در محدودۀ 60 فوتی او قرار گیرد، موجود باید در یکWisdom saving throw موفق شود یا دچار ترس(Frightened) شود. موجود تا هنگامی که هدف را ببیند یا در محدودۀ 60 فوتی او قرار گیرد، دچار ترس خواهد بود. تا هنگامیکه موجود از هدف میترسد، باید به نزدیکترین مکان امن که در آن هدف را نمیبیند، برود. اگر موجود بیش از 60 فوت از هدف دور شود و قادر به دیدن آن هم نباشد، ترسش از بین میرود. اما اگر موجود دوباره هدف را ببیند یا در محدودۀ 60 فوتی او حرکت کند، دوباره دچار ترس میشود.
همدردی (Sympathy). باعث میشود موجوداتی که شما تعیین کردهاید، تمایل شدید به نزدیک شدن به هدفی که میتواند او را ببیند یا در محدودۀ 60 فوتی او قرار دارد پیدا کند. وقتی موجودی که تعیین کردید هدف را ببیند یا در محدودۀ 60 فوتی او قرار گیرد، موجود باید در یک Wisdom saving throw موفق شود یا در هر نوبت خود، وارد محیطی که هدف قرار دارد بشود یا حرکت کند تا به هدف دسترسی پیدا کند. هنگامی که موجود چنین اقدامی کرد، نمیتواند با میل خود از هدف دور شود. اگر هدف به موجود تحت تاثیر آسیبی بزند، آن موجود تحت تاثیر باید از Wisdom saving throw به طوری که در زیر توضیح داده شده، استفاده کند و به اثر خاتمه دهد.
خاتمه دادن به اثر. اگر موجود تحت تاثیر به نوبت خود درحالی که در محدودۀ 60 فوتی هدف قرار ندارد یا نمیتواند هدف را ببیند پایان دهد، باید از Wisdom saving throw استفاده کند. اگر در Wisdom saving throw موفق شود، دیگر تحت تاثیر هدف نخواهد بود و احساس نفرت یا گرایش به هدف را به عنوان جادو تشخیص میدهد. همچنین موجودی که توسط این اسپل (Antipathy/Sympathy) تحت تاثیر قرار گرفته، میتواند هر 24 ساعت برای مقاومت در برابر این اسپل، از Wisdom saving throw استفاده کند. موجود اگر در Wisdom saving throw موفق شود، به مدت یک دقیقه در برابر این طلسم ایمن (Immune) میشود و پس از این زمان میتواند دوباره تحت تأثیر قرار بگیرد.
Classes: Druid, Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter