پالادین | Paladin
پالادین | Paladin
جدول
5th | 4th | 3rd | 2nd | 1st | تواناییها Features |
امتیاز مهارت Proficiency Bonus | سطح Level |
– | – | – | – | – | Divine Sense, Lay on Hands | +2 | 1 |
– | – | – | – | 2 | Divine Smite, Fighting Style, Spellcasting | +2 | 2 |
– | – | – | – | 3 | Divine Health, Sacred Oath | +2 | 3 |
– | – | – | – | 3 | Ability Score Improvement | +2 | 4 |
– | – | – | 2 | 4 | Extra Attack | +3 | 5 |
– | – | – | 2 | 4 | Aura of Protection | +3 | 6 |
– | – | – | 3 | 4 | Sacred Oath Feature | +3 | 7 |
– | – | – | 3 | 4 | Ability Score Improvement | +3 | 8 |
– | – | 2 | 3 | 4 | – | +4 | 9 |
– | – | 2 | 3 | 4 | Aura of Courage | +4 | 10 |
– | – | 3 | 3 | 4 | Improved Divine Smite | +4 | 11 |
– | – | 3 | 3 | 4 | Ability Score Improvement | +4 | 12 |
– | 1 | 3 | 3 | 4 | – | +5 | 13 |
– | 1 | 3 | 3 | 4 | Cleansing Touch | +5 | 14 |
– | 2 | 3 | 3 | 4 | Sacred Oath Feature | +5 | 15 |
– | 2 | 3 | 3 | 4 | Ability Score Improvement | +5 | 16 |
1 | 3 | 3 | 3 | 4 | – | +6 | 17 |
1 | 3 | 3 | 3 | 4 | Aura Improvements | +6 | 18 |
2 | 3 | 3 | 3 | 4 | Ability Score Improvement | +6 | 19 |
2 | 3 | 3 | 3 | 4 | Sacred Oath Feature | +6 | 20 |
جان | Hit Points
Hit Dice: 1d10
Hit Points (Level=1): 10 + Constitution Modifier
Hit Points (Level>1): 1d10 (6) + Constitution Modifier به ازای هر لول بالاتر از یک
مهارتها | Proficiencies
Armor: Light, Medium, Heavy, Shield
Weapon: Simple, Martial
Tool : –
Saving Throw: Wisdom, Charisma
2 اسکیل از لیست زیر:
[Athletics, Insight, Intimidation, Medicine, Persuasion, Religion]
تجهیزات شروع | Starting Equipment
بازی را با تجهیزات زیر بهعلاوه هرچه که از پیشینه (Background) خود میگیرید شروع میکنید.
- یک سلاح نظامی و یکShield یا دو سلاح نظامی
- پنج Javelin یا یک سلاح ساده
- یک Priest’s Pack یا یک Explorer’s Pack
- Chain Mail و یک Holy Symbol
درصورت تمایل به جای تجهیزات بالا با gp 10×5d4 بازی را شروع میکنید.
زره یک انسان با وجود گرد و غباری که فرا گرفتهاش در نور آفتاب میدرخشد. شمشیرش را زمین میگذارد و دستانش را بر روی مردی به شدت مجروح قرار میدهد. نوری الهی از دستانش بر مرد دم مرگ میتابد و زخمهای مرد بسته میشوند.
دوارفی پشت سنگی قایم شده است، لباس سیاهش در شب او را تقریبا نامرئی میکند. گروهی اورک که پیروزی اخیرشان را جشن گرفتهاند را زیر نظر دارد. در سکوت، میان آنها نفوذ میکند و سوگندی را زمزمه میکند و دو اورک قبل از آنکه حتی بفهمند دشمنی آنجاست میمیرند.
الفی با وجد میخندد و موی نقرهایش جوری میدرخشد که به نظر میرسد فقط او روشن است. در حالی که به غول مقابلش ضربه میزند نیزهاش مانند چشمانش شعلهور میشود تا سرانجام نور او بر تاریکی مخوف پیروز میشود.
مبداء و ماموریت آنها هرچه باشد، پالادینها با سوگند خود در برابر نیروهای شر متحد هستند. خواه با سوگندی به محراب خدایان در حضور کشیش، در بیشهای مقدس مقابل ارواح طبیعت و پریان، یا در اوج ناامیدی و اندوه در بدترین لحظات، سوگند یک پالادین عهدی عمیق است. یک منبع قدرت که مبارزی عابد را به قهرمانی مقدس تبدیل میکند.
نهضت عدالت
یک پالادین سوگند میخورد که از عدالت و نیکی دفاع کند، که در کنار خوبی مقابل تاریکی بایستد، و هرجا که شر پنهان شده است شکارش کند. پالادینهای مختلف بر حوزههای مختلفی از عدالت تمرکز دارند، ولی همه آنها وابسطه به سوگندی که به آنها قدرت الهی میدهد هستند. هرچند بسیاری از پالادینها با خدایان رابطه نزدیکی دارند، قدرت یک پالادین همانقدر که از تعهد او به عدالت میآید از خدا میآید.
پالادینها سالها تعلیم میبینند تا مهارت مبارزه و تسلط بر انواع سلاح و زره پیدا کنند. با این حال، مهارت جنگی آنها در جایگاه دوم نسبت به قدرت جادویی آنها قرار دارد: قدرت شفا دادن بیماران و مجروحان، شکست دادن شروران و دفاع از معصومین و همراهانشان در مبارزه برای عدالت.
فراتر از زندگی دنیوی
زندگی یک پالادین یک زندگی پر ماجرا است، مگر آنکه صدمات ماندگار او را برای مدتی از ماجراجویی دور کند. هر پالادین در خط مقدم کیهانی علیه شر زندگی میکند. فایترها در میان جنگجویان نادر هستند، اما حتی افراد کمتری به عنوان یک پالادین فراخوانده میشوند. وقتی این فراخوانی دریافت میشود، این رزمندگان مشاغل قبلی خود را ترک میکنند و برای مبارزه با شر سلاح خود را به دست میگیرند. بعضی اوقات سوگندهایشان آنها را به سمت و سوی تاج و تخت برای رهبری گروهی از شوالیههای زبده هدایت میکند، اما حتی پس از آن وفاداری آنها ابتدا به حق عدالت است، نه به تاج و تخت و کشور.
پالادینهای ماجراجو کار خود را بسیار جدی میگیرند. کاوش ویرانهای باستانی یا غاری تاریک میتواند در جستجوی هدفی بالاتر از دستیابی به گنج باشد. شیطان همیشه در کمین است و حتی کوچکترین پیروزی در برابر آن میتواند تعادل کیهان را از تاریکی دور کند.
ساخت یک Paladin
مهمترین جنبه شخصیت یک پالادین، ماهیت ماموریت مقدس او است. اگرچه ویژگیهای مربوط به سوگند شما تا رسیدن به لول 3 ظاهر نمیشوند، با فکر کردن به سوگند خود برای انتخاب آن برنامهریزی کنید. آیا شما بنده فداکار نیکی، وفادار به خدایان عدل و شرف هستید یا شوالیهای مقدس در زرهی درخشان آماده مبارزه با شر؟ آیا قهرمان پرافتخار نور هستید و هرآنچه که در برابر سایه ایستاده است را گرامی میدانید یا شوالیهای که سوگندش از سنتهای قدیمیتر از بسیاری از خدایان سرچشمه میگیرد؟ آیا شما درماندهای تنها هستید که سوگند خورده که از شروران انتقام بگیرد، فرستاده شده به عنوان فرشته مرگ یا برای نیاز خود به انقام رانده میشوید؟
چطور به عنوان یک پالادین فراخوانده شدید؟ آیا هنگام عبادت نجوایی از فرشته یا خدایی غیب شنیدید؟ آیا پالادین دیگری پتانسیل موجود در شما را حس کرد و تصمیم گرفت که شما را تعلیم دهد؟ آیا اتفاقی وحشتناک – شاید تخریب خانه شما – شما را به سمت ماموریت خود سوق داد؟ شاید شما به بیشهای مقدس وارد شدید و فراخوانی شنیدید تا از چنین پناهگاههای خوب و زیبایی محافظت کنید. یا شاید شما از نخستین خاطرات خود میدانستید که زندگی یک پالادین شما را فرا میخواند، تقریبا گویی که با آن هدف مهر و موم شده بر روح خود به دنیا فرستاده شدهاید.
به عنوان نگهبان در برابر نیروهای شرور، یک پالادین به ندرت گرایش اخلاقی شرورانه دارد. اما یادتان باشد، تنها مرز در دیاندی تخیل شماست. با دیام خود صحبت کنید، شاید در دنیای او برای یک پالادین شرور جایی وجود داشته باشد.
ساخت سریع
اگر قصد ساخت سریع یک پالادین را دارید از این پیشنهادات استفاده کنید. اول، Strength باید بالاترین ابیلیتی اسکور شما و Charisma بعد از آن باشد. دوم، پیشینه Noble را انتخاب کنید.
قابلیتها | Features
Divine Sense
حضور شر در حواس شما مثل بویی مضر و حضور خوبی برای شما مانند موسیقی آسمانی در گوش شما ثبت میشود. به عنوان یک اکشن، میتوانید آگاهی خود را برای کشف چنین نیروهایی باز کنید. تا پایان نوبت بعدی خود، محل قرار گرفتن موجوداتی از جنس Celestial (موجودات آسمانی)، Fiend (شیاطین) و Undead (مردگان متحرک) را در 60 فوتی خود، در صورتی که کاملا پشت چیزی قایم نشده باشند را حس میکنید. نوع موجود را متوجه میشوید ولی هویتش را نه. در همان شعاع، شما همچنین میتوانید مکان یا اشیائی که تسخیر شده یا تحت تاثیر اسپلی مثل Hallow قرار گرفتهاند را شناسایی کنید. از این قابلیت میتوانید به تعداد 1 + Charisma Modifier خود استفاده کنید. بعد از اتمام یک استراحت بلند مصارف صرف شده خود را پس میگیرید.
Lay on Hands
لمس متبرک شما میتواند جراحتها را التیام ببخشد. مخزنی از قدرت درمانی دارید که بعد از اتمام Long Rest دوباره پر میشود. با استفاده از این نیرو، میتوانید برابر با لول پالادین × 5 Hit Point شفا دهید.
به عنوان یک اکشن، میتوانید موجودی را لمس کنید و از مخزن خود انرژی بگیرید تا مقداری جان به او برگردانید، تا حداکثر میزان موجود در مخزن.
از طرف دیگر، میتوانید با خرج 5 امتیاز از این نیرو شخصی را از یک بیماری یا مسمومیت درمان کنید. شما میتوانید بیماریهای متعدد یا سموم مختلفی را با یک استفاده از این قابلیت درمان کنید و برای هرکدام میزان مورد نیاز امتیاز را خرج کنید.
این قابلیت بر Undead (مردگان متحرک) و Constructs (سازهها) اثری ندارد.
Divine Smite
از لول 2، هنگامی که شما با سلاح نزدیکزن به موجودی ضربه میزنید، میتوانید با خرج یک Spell Slot علاوه بر آسیب عادی سلاح Radiant Damage وارد کنید. دمیج اضافه برای یک اسپل اسلات لول یک 2d8 است و با به ازای هر لول بالاتر از یک 1d8 به دمیج اضافه میشود، تا حداکثر 5d8. در صورتی که هدف Undead یا Construct باشد 1d8 دمیج اضافه میخورد، تا حداکثر 6d8.
Fighting Style
در لول 2، یک روش مبارزه را از لیست زیر به عنوان تخصص خود انتخاب کنید.
حتی اگر بتوانید بیش از یک تخصص را بردارید نمیتوانید یک روش را بیش از یکبار انتخاب کنید.
Defense
هنگامی که زره پوشیدهاید به قدرت دفاعی (AC) شما 1+ اضافه میشود.
Dueling
وقتی در یک دست سلاح نزدیکزن و در دست دیگر سلاحی نگرفتهاید، 2+ به تاس دمیج آن سلاح اضافه میکنید.
Great Weapon Fighting
هنگامی که سلاح نزدیکزنی را با دو دست گرفتهاید و تاس دمیج 1 یا 2 بیارید، تاس را دوباره میاندازید و هرچه بیاید را استفاده میکنید. سلاح باید خاصیت Two-Handed یا Versatile را داشته باشد که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.
Protection
هنگامی که موجودی که میتوانید ببینید به هدفی به جز شما در 5 فوتی شما ضربه میزند، میتوانید با ریاکشن خود به تاس اتک Disadvantage بدهید. برای استفاده از این قابلیت باید در یک دست سپر داشته باشید.
Spellcasting
همانند کلریک، به عنوان نمایندهای متبرک قابلیت استفاده از اسپلهای الهی را دارید.
آمادهسازی و استفاده از اسپلها
جدول کلس پالادین نشان میدهد که چند Spell Slot برای زدن اسپلهای لول 1 و بالاتر دارید. برای زدن یکی از این اسپلها، باید اسپل اسلات هم لول یا لول بالاتر خرج کنید. همه اسپل اسلاتهای خود را پس از اتمام یک Long Rest پس میگیرید.
با انتخاب از میان اسپلهای پالادین، شما لیست اسپلهایی که میتوانید استفاده کنید را آماده میکنید. برای این کار، تعداد برابر با Charisma Modifier + ½ Paladin Level (حداقل 1 و در صورت نیاز به پایین گرد کنید.) اسپل را از لیست اسپلهای پالادین انتخاب کنید. این اسپلها باید از لولی باشد که اسپل اسلات آن را دارید.
به طور مثال، اگر یک پالادین لول 5 باشید چهار اسپل اسلات لول 1 و دو اسپل اسلات لول 2 دارید. با کاریزما 14، لیست اسپلهای آماده شما میتوانند هر ترکیبی از چهار اسپل لول 1 یا 2 باشند. اگر اسپل لول 1 Cure Wounds را آماده کنید، میتوانید با اسلات 1 یا 2 از آن استفاده کنید. استفاده از یک اسپل آن اسپل را از لیست اسپلهای آماده حذف نمیکند.
پس از اتمام یک Long Rest میتوانید لیست اسپلهای آماده خود را تغییر دهید. چنین کاری نیاز به گذراندن وقت برای دعا و عبادت دارد: حداقل 1 دقیقه برای هر لول اسپل برای هر اسپل در لیست شما نیاز است.
Spellcasting Ability
Charisma ابیلیتی جادوگری شما برای اسپلهای پالادین است. جادوی شما از قدرت اعتقادات شما میآید. هر زمانی که اسپلی به Spellcasting Ability اشاره میکند از Charisma استفاده میکنید. علاوه بر این، از مادیفایر Charisma خود برای مشخص کردن Saving Throw DC و Attack Roll اسپلهای پالادین خود استفاده میکنید.
Spell Save DC =8 + Proficiency Bonus + Charisma Modifier
Spell Attack Modifier =Proficiency Bonus + Charisma Modifier
Spellcasting Focus
میتوانید از یک نشان مذهبی (Holy Symbol) به عنوان Spellcasting Focus برای اسپلهای پالادین استفاده کنید.
از لول 3، جادوی الهی درون شما باعث میشود نسبت به بیماری مصون باشید.
Sacred Oath
هنگامی که به لول 3 میرسید، سوگندی میخورید که شما را تا ابد به عنوان یک پالادین متعهد میکند. تا این زمان شما در مرحله مقدماتی بودهاید، متعهد به مسیر اما هنوز به آن قسم نخوردهاید. اکنون از لیست سوگندهای موجود یکی را انتخاب کنید. انتخاب شما در لول 3، 7، 15 و 20 به شما ویژگیهایی میدهد. این ویژگیها شامل Oath Spells و Channel Divinity میشوند.
شکست سوگند
یک پالادین همواره سعی دارد تا بالاترین استاداردهای رفتاری را حفظ کند، اما حتی با ایمانترین پالادین جایز الخطا است.
گاهی اوقات مسیر صحیح بیش از حد سخت است، گاهی باید انتخابی میان دو شر انجام داد و گاهی اوقات احساسات باعث میشوند یک پالادین سوگند خود را زیر پا بگذارد.
یک پالادین که سوگندش را شکسته است معمولا از یک کلریک یا پالادین هم کیش آمرزش میطلبد. ممکن است برای بخشش روزه بگیرد یا شبانه روز عبادت کند.
در صورتی که پالادین از عمد سوگند خود را شکسته است و از کرده خود پشیمان نیست عواقب میتوانند خیلی جدیتر باشند. بسته به نظر DM چنین پالادینی ممکن است مجبور به ترک کلس خود و انتخاب کلسی دیگر شود. شاید هم از گزینه Oathbreaker (سوگندشکن) موجود در Dungeon Master’s Guide استفاده شود.
Oath Spells
هر سوگند لیست اسپلهای خودش را دارد که بسته به لول پالادین شما داده میشوند. اسپلهای سوگند شما همیشه آماده هستند و در تعداد اسپلهایی که هر روز آماده میکنید محاسبه نمیشوند.
اگر اسپلی در اسپلهای سوگند شما باشد که از اسپلهای پالادین نباشد به هر حال برای شما اسپل پالادین میباشد.
Channel Divinity
سوگند شما اجازه میدهد تا انرژی الهی را هدایت کنید تا جلوههایی جادویی به بار بیاورید. هر Channel Divinity ارائه شده توسط سوگند شما نحوه استفاده از آن را توضیح میدهد.
وقتی از Channel Divinity استفاده میکنید انتخاب میکنید که از کدام گزینه استفاده کنید. بعد از آن، نیاز به Short یا Long Rest دارید تا بتوانید دوباره از Channel Divinity استفاده کنید.
بعضی Channel Divinityها نیاز به Saving Throw دارند. در این صورت DC مورد نیاز برابر با DC اسپلهای پالادین شما است.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 4 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Extra Attack
در لول 5، هنگامی که در نوبت خود از اکشن Attack استفاده میکنید میتوانید به جای یکبار، دوبار ضربه بزنید.
Aura of Protection
از لول 6، هرگاه که شما یا یکی از دوستانتان در 10 فوتی شما مجبور به ریختن Saving Throw باشد، میزانی برابر با Charisma Modifier شما (حداقل 1) به این Saving Throw اضافه میشود. برای چنین کاری باید بههوش باشد.
در لول 18، بُرد این قابلیت به 30 فوت میرسد.
Sacred Oath Feature
در لول 7، قابلیتی از Sacred Oath خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 8 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Aura of Courage
از لول 10، شما یا دوستانتان در 10 فوتی شما نمیتوانید هنگامی که بههوش هستید Frightened (هراسان) بشوید.
در لول 18، بُرد این قابلیت به 30 فوت میرسد.
Improved Divine Smite
در لول 11، چنان با قدرت عدل اشباع شدهاید که تمام ضربات سلاح نزدیکزن شما قدرت الهی را با خود همراه دارند. هرگاه که به موجودی با سلاح نزدیکزن ضربه میزنید 1d8 Radiant Damage اضافه وارد میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 12 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Cleansing Touch
از لول 14، میتوانید با اکشن خود یک اسپل را از روی خود یا یک موجود مایل بردارید.
از این قابلیت میتوانید به تعداد 1 + کاریزما مادیفایر خود استفاده کنید. بعد از اتمام یک Long Rest مصارف صرف شده خود را پس میگیرید.
Sacred Oath Feature
در لول 15، قابلیتی از Sacred Oath خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 16 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Aura Improvements
در لول 18، بُرد Aura of Courage و Aura of Protection شما به 30 فوت میرسد.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 19 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Sacred Oath Feature
در لول 20، قابلیتی از Sacred Oath خود میگیرید.
Sacred Oath (Paladin Subclass)
Oath of the Ancients
سوگند باستانیان به اندازه نژاد الفها و آیین دروییدها قدمت دارد. این پالادینها که بعضی اوقات شوالیههای Fey (پریان)، شوالیههای سبز یا شوالیههای شاخدار نامیده میشوند، سوگند یاد میکنند که در مبارزه کیهانی علیه تاریکی شرکت کنند زیرا آنها چیزهای زیبا و حیات بخش جهان را دوست دارند، نه لزوما به این دلیل که به اصول عزت، شجاعت و عدالت اعتقاد داشته باشند. آنها زره و لباس خود را با تصاویر چیزهای در حال رشد – برگ، شاخ یا گل – میآرایند تا تعهد خود را برای حفظ زندگی و نور در جهان منعکس کنند.
اصول باستانیان
اصول سوگند باستانیان برای قرنهای بیشماری حفظ شده است. این سوگند بیش از هرگونه نگرانی از قانون یا هرج و مرج بر اصول خوب تاکید دارد. چهار اصل مرکزی آن ساده است.
نور را روشن کنید. با اعمال رحمت، مهربانی و بخشش خود، چراغ امید را در جهان روشن کنید و ناامیدی را از بین ببرید.
نور را پناه بدید. در جایی که در دنیا خوبی، زیبایی، عشق و خنده وجود دارد، در برابر شروری که آن را میبلعد ایستاده باشید. در جایی که زندگی شکوفا است، در مقابل نیروهایی که آن را عقیم میکنند ایستاده باشید.
نور خود را حفظ کنید. از آواز و خنده، از زیبایی و هنر لذت ببرید. اگر اجازه دهید نور در قلب شما بمیرد، نمیتوانید آن را در دنیا حفظ کنید.
نور باشید. چراغ باشکوهی باشید برای همه کسانی که ناامید زندگی میکنند. بگذارید نور شادی و شجاعت در همه کارهای شما روشن باشد.
اسپلها | لول پالادین |
Ensnaring Strike, Speak with Animals | 3 |
Moonbeam, Misty Step | 5 |
Plant Growth, Protection from Energy | 9 |
Ice Storm, Stoneskin | 13 |
Commune with Nature, Tree Stride | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Nature’s Wrath
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای فراخوانی نیروهای اولیه برای به دام انداختن یک دشمن استفاده کنید. به عنوان یک اکشن، میتوانید باعث رویش گیاه پیچنده روح مانندی شوید که به موجودی در 10 فوتی شما که میتوانید ببینید دست پیدا میکنند. هدف باید در یک Strength یا Dexterity Saving Throw موفق باشد یا مهار (Restrained) شود. موجود در حالی که توسط گیاه پیچنده مهار شده است، تاس نجات خود را در انتهای هر نوبت خود تکرار میکند. با موفقیت، آزاد میشود و گیاه از بین میرود.
Channel Divinity: Turn the Faithless
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای گفتن کلمات باستانی استفاده کنید که شنیدن آن برای پریان و شیاطین دردناک است. به عنوان یک اکشن، نماد مقدس خود را نشان میدهید و هر Fey یا Fiend در 30 فوتی شما که میتواند بشنود باید یک Wisdom Saving Throw بریزد. در صورت شکست، موجود برای 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند Turn میشود.
یک موجود تِرن شده باید نوبت خود را صرف تلاش برای دور شدن از شما تا جایی که میتواند بکند و نمیتواند با میل خود به 30 فوتی شما حرکت کند. همچنین نمیتواند ریاکشن داشته باشد. برای اکشن خود، میتواند فقط از اکشن Dash استفاده کند یا سعی کند از اثری که مانع از حرکت آن میشود، فرار کند. اگر جایی برای حرکت وجود نداشته باشد، میتواند از اکشن Dodge استفاده کند.
اگر شکل واقعی موجود توسط یک جادوی Illusion، تغییر شکل یا اثر دیگری پنهان شود، هنگام تِرن شدن آشکار میشود.
Aura of Warding
از لول 7، جادوی باستان به شدتی بر شما نهفته است که سپری جادویی را تشکیل میدهد. شما و دوستانی که در فاصله 10 فوتی شما قرار دارند، در برابر آسیب جادوها Resistance دارید.
در لول 18، دامنه این هاله به 30 فوت افزایش مییابد.
Undying Sentinel
از لول 15، هنگامی که جان شما به 0 میرسد و درجا کشته نمیشوید، میتوانید در عوض به 1 جان سقوط کنید. به محض استفاده از این توانایی، نمیتوانید تا زمانی که یک استراحت طولانی را به پایان برسانید دوباره از آن استفاده کنید.
علاوه بر این، هیچ یک از نقایص دوران پیری را ندارید و نمیتوانید به طرز جادویی پیر شوید.
Elder Champion
در لول 20، میتوانید به انتخاب خود شکل یک نیروی باستانی از طبیعت را بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است پوست شما سبز شود یا بافتی شبیه درخت به خود بگیرد، موهای شما برگ مانند یا خزه شود، شاخ گوزن مانند یا یال شیر دربیاوردید.
با استفاده از اکشن خود، تغییر شکل میدهید. به مدت 1 دقیقه، مزایای زیر با کسب میکنید:
- در شروع هر نوبت خود، 10 جان بازیابی میکنید.
- هرزمان که اسپل پالادینی با مدت اجرای 1 اکشن میزنید، میتوانید آن را در عوض با بونس اکشن خود اجرا کنید.
- دشمنان در 10 فوتی شما در تاسهای نجات خود برابر اسپلهای پالادین و چنل دیوینیتیهای شما Disadvantage دارند.
هنگامی که از این قابلیت استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Oath of Conquest
سوگند فتح پالادینهایی را فرا میخواند که در نبرد با دشمنان خود به دنبال شکوه و مطیعسازی آنها هستند. برقراری نظم برای این پالادینها کافی نیست. آنها باید نیروهای هرج و مرج را در هم بشکنند. کسانی که این سوگند را میخورند در محفلهایی عبوس و ظالمانه جمع میشوند که به خدایان یا فلسفههای جنگ و قدرت منظم خدمت میکنند.
برخی از این پالادینها تا جایی پیش میروند که با قدرت جهنم همگام میشوند و برای قانون بالاتر از رحمت ارزش قائل میشوند. شوالیههای جهنمی زرههای خود را با غنایم گرفته شده از دشمنان سقوط کرده میپوشانند، هشدار وحشتناکی برای هرکسی که جرات مخالفت با آنها و احکام اربابشان را دارد. دیگر پالادینهای این سوگند اغلب به شدت مقابل شوالیههای جهنمی این سوگند مقاومت میکنند.
اصول فتح
پالادینی که این سوگند را میخورد، اصول فتح را بر روی بازویش داغ میکند.
شعله امید را خاموش کن. فقط شکست دادن یک دشمن در جنگ کافی نیست. پیروزی باید چنان طاقت فرسا باشد که اراده دشمنان برای جنگ برای همیشه خرد شود. یک تیغه میتواند یک زندگی را خاتمه دهد. ترس میتواند به یک امپراتوری خاتمه دهد.
با مشت آهنین حکومت کن. پس از پیروزی، هیچ مخالفتی را تحمل نکنید. حرف شما قانون است. کسانی که از آن اطاعت میکنند مورد پسند قرار میگیرند. کسانی که از آن سرپیچی میکنند، به عنوان یک نمونه برای همه کسانی که ممکن است راه آنها را دنبال کنند مجازات میشوند.
قدرت بالای همه. تا جایی که شخص قویتر ظاهر شود باید حکومت کنید. سپس، باید قدرتمندتر شوید و چالش را برآورده کنید، یا خود را نابود کنید.
اسپلها | لول پالادین |
Armor of Agathys, Command | 3 |
Hold Person, Spiritual Weapon | 5 |
Bestow Curse, Fear | 9 |
Dominate Beast, Stoneskin | 13 |
Cloudkill, Dominate Person | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Conquering Presence
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای هولناک به نظر رسیدن استفاده کنید. به عنوان یک اکشن، هر موجودی که در 30 فوتی خود میبینید و انتخاب میکنید را مجبور میکنید که یک Wisdom Saving Throw بریزید. در صورت شکست، هدف به مدت یک دقیقه از شما وحشت (Frightened) میکند. موجود وحشتزده میتواند تاس نجات را در پایان هر نوبتش تکرار کند و در صورت موفقیت اثر آن را خاتمه دهد.
Channel Divinity: Guided Strike
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای ضربه زدن با دقت فراطبیعی استفاده کنید. هنگامی که تاس حمله را میریزید، میتوانید با استفاده از چنل دیوینیتی خود 10+ به آن اضافه کنید. این کار را بعد از دیدن تاس انجام میدهید، اما قبل از آنکه دیام بگوید ضربه میخورد یا خیر.
Aura of Conquest
از لول 7، هنگامی که ناتوان (Incapacitated) نیستید هالهای تهدیدآمیز دور شما را میگیرد. هالیه از هر جهت 10 فوت از شما امتداد دارد، اما از پوشش کامل رد نمیشود.
اگر موجودی از شما بترسد (Frightened)، سرعتش در هاله به 0 کاهش مییابد و اگر موجودی نوبت خود را در آنجا آغاز کند، Psychic Damage برابر با نصف لول پالادین شما میخورد.
در لول 18، دامنه این هاله به 30 فوت افزایش مییابد.
Scornful Rebuke
از لول 15، کسانی که جرات حمله به شما را دارند به دلیل جسارت خود مجازات میشوند. هر وقت موجودی به شما ضربه بزند، Psychic Damage برابر با Charisma Modifier شما (حداقل 1) میخورد. برای این کار، باید شما ناتوان (Incapacitated) نباشید.
Invincible Conqueror
در لول 20، توانایی استفاده از قدرت رزمی خارقالعاده را پیدا میکنید. به عنوان یک اکشن، میتوانید با جادو تبدیل به تجلی فتح شوید و برای 1 دقیقه مزایای زیر را کسب کنید:
- در مقابل تمام انواع دمیج Resistance دارید.
- هنگامی که در نوبت خود از اکشن اتک استفاده میکنید، میتوانید در همان اکشن ضربه اضافهای وارد کنید.
- ضربات از نزدیک شما در صورتی که تاس 19 یا 20 بیاید Critical حساب میشوند.
هنگامی که از این قابلیت استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Oath of the Crown
سوگند تاج به آرمانهای تمدن، اعم از روح یک ملت، وفاداری به یک حاکم، یا خدمت به خدای قانون و حاکمیت، قسم میخورد. پالادینهایی که این سوگند را یاد میکنند خود را وقف خدمت به جامعه و بهویژه قوانینی میکنند که جامعه را به هم پیوند میدهد. این پالادینها نگهبانان مراقب روی دیوارها هستند، در برابر موجهای آشفته بربرها که تهدیدی است برای تمامی آنچه تمدن ساخته ایستادهاند و معمولا به عنوان نگهبان، نمونه یا مراقب شناخته میشوند. غالبا، پالادینهایی که این سوگند را یاد میکنند عضوی از یک محفل شوالیهای در خدمت یک ملت یا حاکم هستند و به عنوان بخشی از پذیرش در صفوف این محفل سوگند خود را میخورند.
اصول تاج
اصول سوگند تاج اکثرا توسط حاکمیتی که سوگند آنها به آن قسم خورده تنظیم میشود، اما به طور کلی بر اصول زیر تاکید میکند.
قانون. قانون بالاترین اهمیت را دارد. قانون، ملاتی است که سنگهای تمدن را در کنار هم نگه داشته و باید به آن احترام گذاشت.
وفاداری. حرف شما ضمانت شما است. بدون وفاداری، سوگندها و قوانین بیمعنی است.
شجاعت. باید مایل باشید آنچه را که برای نظم باید انجام دهید را حتی مقابل شانسهای طاقت فرسا انجام دهید. اگر عمل نکنید، پس چه کسی اینکار را میکند؟
مسئولیت. باید با عواقب عملکرد خود کنار بیایید، شما مسئول انجام وظایف و تعهدات خود هستید.
اسپلها | لول پالادین |
Command, Compelled Duel | 3 |
Warding Bond, Zone of Truth | 5 |
Aura of Vitality, Spirit Guardians | 9 |
Banishment, Guardians of Faith | 13 |
Circle of Power, Geas | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Champion Challenge
به عنوان یک بونس اکشن، چالشی ایجاد میکنید که موجودات دیگر را مجبور به نبرد با شما میکند. هر موجودی که انتخاب میکنید که در فاصله 30 فوتی شما است و میتواند شما را ببیند، باید یک Wisdom Saving Throw بریزد. در صورت شکست، هدف نمیتواند با میل خود از 30 فوتی شما دورتر شود. اگر ناتوان (Incapacitated) باشید یا بمیرید یا موجود از 30 فوتی شما دورتر باشد اثر تمام میشود.
Channel Divinity: Turn the Tide
به عنوان یک بونس اکشن، میتوانید موجودات آسیب دیده را با چنل دیوینیتی خود تقویت کنید. هر موجود دلخواه شما که بتواند در فاصله 30 فوتی شما صدای شما را بشنود، اگر بیش از نیمی از جان خود را نداشته باشد، مقداری برابر با 1d6 + Charisma Modifier شما (حداقل 1) جان بدست میآورد.
Divine Allegiance
از لول 7، هنگامی که موجودی در فاصله 5 فوتی شما آسیب میبیند، میتوانید با ریاکشن خود به صورت جادویی سلامتی خود را با آن موجود جابجا کنید و باعث شوید که آن موجود آسیب نبیند. در عوض، شما آسیب میبینید. این آسیب به هیچوجه قابل کاهش و جلوگیری نیست.
Unyielding Spirit
از لول 15، در تاسهای نجات مقابل فلج شدن (Paralyzed) و شوکه شدن (Stunned) Advantage دارید.
Elder Champion
در لول 20، حضور شما در میدان نبرد الهام بخش کسانی است که هم هدف با شما هستند. میتوانید برای مدت 1 ساعت از مزایای زیر استفاده کنید:
- مقابل دمیجهای Bludgeoning، Piercing و Slashing از سلاحهای غیرجادویی Resistance دارید.
- متحدانی که در 30 فوتی شما هستند در تاس نجات مرگ Advantage دارند.
- شما و متحدانی که در 30 فوتی شما هستند در تاس نجات Wisdom، Advantage دارند.
این اثر در صورتی که ناتوان (Incapacitated) شوید یا بمیرید زودتر از موعد تمام میشود. هنگامی که از این قابلیت استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Oath of Devotion
سوگند سرسپردگی، پالادینی را به بلندترین آرمانهای عدالت، فضیلت و نظم پیوند میدهد. این پالادینها که گاهی اوقات سوارکار، شوالیههای سفید یا رزمندگان مقدس خوانده میشوند، در زرههای درخشان به شوالیه ایدهآل بدل میشوند و با افتخار در راه عدالت و منافع نیک خدمت میکنند. آنها خود را با بالاترین استانداردهای رفتاری قضاوت میکنند و برخی، از سایر مردم جهان را نیز همان استانداردها را انتظار دارند. بسیاری از کسانی که این سوگند را میخورند وقف خدایان قانون و نیکوکاری هستند و از اصول خدایان خود به عنوان معیار سرسپردگی خود استفاده میکنند. آنها فرشتگان – بندگان کامل خیر – را به عنوان آرمان خود در نظر میگیرند و تصاویر بالهای فرشته را در کلاهخود یا زره خود قرار میدهند.
اصول سرسپردگی
اگرچه سخنان و ساختار دقیق سوگندهای یاد شده متفاوت است، اما پالادینهای این سوگند در این اصول سهیم هستند.
صداقت. دروغ نگویید و تقلب نکنید. بگذارید حرف شما قول شما باشد.
شجاعت. هرگز از اقدام نترسید، گرچه احتیاط خردمندانه است.
شفقت. به دیگران کمک کنید، از افراد ضعیف محافظت کنید و کسانی که آنها را تهدید میکنند مجازات کنید. به دشمنان خود رحم کنید، اما آن را با خرد معتدل کنید.
افتخار. با دیگران با انصاف رفتار کنید و بگذارید کارهای شریف شما برای آنها نمونه باشد. در حالی که کمترین آسیب را وارد میکنید، تا جایی که ممکن است نیکی کنید.
وظیفه. مسئول اعمال خود و عواقب آنها باشید، از افرادی که به شما سپرده شدهاند محافظت کنید و از کسانی که بر شما قدرت عادلانه دارند اطاعت کنید.
اسپلها | لول پالادین |
Protection from Evil and Good, Sanctuary | 3 |
Lesser Restoration, Zone of Truth | 5 |
Beacon of Hope, Dispel Magic | 9 |
Freedom of Movement, Guardian of Faith | 13 |
Commune, Flame Strike | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Sacred Weapon
به عنوان یک اکشن، میتوانید با استفاده از چنل دیوینیتی خود، یک سلاح را که در دست دارید با انرژی مثبت آغشته کنید. به مدت 1 دقیقه، Charisma Modifier خود را به تاس حمله آن سلاح اضافه میکنید (حداقل 1+). این سلاح همچنین در شعاع 20 فوتی نور شدید و 20 فوت فراتر از آن نور کم ساطع میکند. اگر سلاح از قبل جادویی نباشد، برای مدت زمان طولانی جادویی میشود.
شما میتوانید این اثر را در نوبت خود به عنوان بخشی از هر اکشن دیگری تمام کنید. اگر دیگر این سلاح را در دست ندارید یا حمل نمیکنید یا بیهوش شدهاید (Unconscious)، این اثر پایان مییابد.
Channel Divinity: Turn the Unholy
به عنوان یک اکشن، نماد مقدس خود را ارائه میدهید و با استفاده از چنل دیوینیتی خود، دعایی علیه شیاطین و مردگان متحرک میخوانید. هر Fiend یا Undead که میتواند در 30 فوتی شما صدایتان را بشنود باید Wisdom Saving Throw بریزد. اگر در آن شکست بخورد، به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که دمیج بخورد، Turn میشود.
یک موجود تِرن شده باید نوبت خود را صرف تلاش برای دور شدن از شما تا جایی که میتواند بکند و نمیتواند با میل خود به 30 فوتی شما حرکت کند. همچنین نمیتواند ریاکشن داشته باشد. برای اکشن خود، میتواند فقط از اکشن Dash استفاده کند یا سعی کند از اثری که مانع از حرکت آن میشود، فرار کند. اگر جایی برای حرکت وجود نداشته باشد، میتواند از اکشن Dodge استفاده کند.
Aura of Devotion
شما و متحدانی که در 10 فوتی شما قرار دارند، نمیتوانند در حالی که شما هوشیار هستید شیفته (Charmed) شوند.
در لول 18، دامنه این هاله به 30 فوت افزایش مییابد.
Purity of Spirit
از لول 15، همیشه تحت تاثیر اسپل Protection from Evil and Good هستید.
Holy Nimbus
در لول 20، به عنوان یک اکشن، میتوانید هالهای از نور خورشید بتابید. به مدت 1 دقیقه، نور درخشان در شعاع 30 فوت از شما میتابد و 30 فوت فراتر از آن نور کم میتابد.
هرگاه دشمنی در زیر نور شدید نوبت خود را شروع کند، 10 Radiant Damage میخورد.
علاوه بر این، در این مدت، در تاسهای نجاتی که علیه اسپلهای Fiendها و Undeadها میریزید Advantage دارید.
هنگامی که از این قابلیت استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Oath of Glory
پالادینهای سوگند شکوه معتقدند که آنها و همراهانشان قرار است با اعمال قهرمانانه به شکوه و افتخار برسند. آنها با کوشش بسیار آموزش میبینند و همراهان خود را تشویق میکنند تا همیشه برای سرنوشت آماده باشند.
اصول شکوه
اصول سوگند ، پالادین را به تلاشی برای قهرمانی سوق میدهد که ممکن است روزی در افسانه بدرخشد.
اقدام بیش از گفتار. تلاش کنید تا با کارهای باشکوه شناخته شوید، نه با کلمات.
چالشها امتحانی بیش نیستند. با شجاعت با سختیها روبرو شوید و متحدان خود را تشویق کنید تا همراه شما روبرو شوند.
بدن را آماده کنید. مانند سنگ خام، بدن شما باید کار کند تا بتوان توانایی بالقوه آن را درک کرد.
انضباط روح. برای غلبه بر ناکامیهای درون که شکوه شما و دوستانتان را تیره میکند، باید روح خود را مضبط بسازید.
اسپلها | لول پالادین |
Guiding Bolt, Heroism | 3 |
Enhance Ability, Magic Weapon | 5 |
Haste, Protection from Energy | 9 |
Compulsion, Freedom of Movement | 13 |
Commune, Flame Strike | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Peerless Athlete
به عنوان یک بونس اکشن میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای تقویت توانایی ورزشی خود استفاده کنید. به مدت 10 دقیقه، در تاسها Strength (Athletics) و Dexterity (Acrobatics)، Advantage دارید؛ میتوانید دوبرابر بیشتر از حد نرمال وزن حمل کنید، هل دهید، بکشید و بلند کنید. و فاصله پرشهای شما 10 فوت افزایش مییابد (این مسافت اضافی به صورت عادی هزینه حرکت را دارد).
Channel Divinity: Inspiring Smite
بلافاصله پس از آسیب رساندن به موجودی با ویژگی Divine Smite، میتوانید از Channel Divinity خود به عنوان یک بونس اکشن استفاده کنید و به موجوداتی شامل خود و متحدانتان در 30 فوتی شما جان موقت بدهید. میزان کلی جان موقت برابر 2d8 + Paladin Class میباشد که میتواند هرطور که دوست دارید بین موجودات تقسیم شود.
Aura of Alacrity
از لول 7، میتوانید هالهای بوجود بیاورید که به شما و همراهانتان سرعتی فراطبیعی میدهد. درصورتی که ناتوان (Incapacitated) نباشید، سرعت راه رفتن هر متحدی که نوبت خود را در 5 فوتی شما شروع کند، تا پایان آن نوبت 10 فوت افزایش مییابد.
در لول 18، دامنه این هاله به 10 فوت افزایش مییابد.
Glorious Defense
از لول 15، میتوانید دفاع را به یک حمله ناگهانی تبدیل کنید. هنگامی که شما یا موجود دیگری در 10 فوتی شما که میتوانید ببینید، ضربهای با تاس حمله میبیند، میتوانید با ریاکشن خود مقداری برابر با Charisma Modifier خود (حداقل 1+) به نیروی دفاعی یا AC هدف اضافه کنید. اگر حمله خطا رفت، میتوانید به عنوان بخشی از آن ریاکشن، یک حمله با سلاح نزدیک علیه مهاجم انجام دهید، به شرطی که مهاجم در محدوده سلاح شما باشد.
میتوانید از این ویژگی به دفعاتی برابر با Charisma Modifier خود (حداقل یک بار) استفاده کنید و هنگامی که یک استراحت بلند را تمام میکنید، تمام موارد مصرف شده را بازیابی میکنید.
Living Legend
در لول 20، میتوانید کارهای بزرگ خود را با افسانههای اعمال خود – چه واقعی چه اغراقآمیز – تقویت کنید. به عنوان یک بونس اکشن، به مدت 1 دقیقه مزایای زیر را کسب میکنید:
- متبرک شدهاید، در تمام ابیلیتی چکهای کاریزما Advantage دارید.
- یک بار در هر نوبت خود هنگامی که ضربه سلاح شما خطا میرود میتوانید باعث موفقیت حمله شوید.
- اگر در یک Saving Throw شکست بخورید، میتوانید با ریاکشن خود دوباره تاس بریزید. باید از نتیجه تاس دوم استفاده کنید.
هنگامی که از این قابلیت استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید، مگر آنکه یک اسپل اسلات لول 5 خرج آن کنید.
Oath of Redemption
سوگند رستگاری یک پالادین را در مسیری دشوار قرار میدهد، مسیری که به مبارز مقدسی نیاز دارد که فقط به عنوان آخرین چاره از خشونت استفاده کند. پالادینهایی که خود را وقف این سوگند میکنند معتقدند که هر شخصی میتوان دوباره به راه راست هدایت شود و راه احسان و عدالت راهی است که هرکسی میتواند طی کند. این پالادینها به امید هدایت دشمنانشان به سوی نور با موجودات شرور شرور روبرو میشوند و دمشنان خود را فقط زمانی میکشند که چنین عملی به وضوح باعث نجان جان دیگر شود. پالادینهایی که این مسیر را دنبال میکنند به عنوان ناجی و فدیهگر شناخته میشوند.
اصول رستگاری
اصول سوگند رستگاری یک سطح عالی از صلح و عدالت را حفظ میکند.
صلح. خشونت آخرین راهحل است. دیپلماسی و تفاهم مسیرهای صلح طولانی مدت هستند.
بیگناهی. همه مردم زندگی را در یک حالت معصوم آغاز میکنند و این محیط آنها یا نفوذ نیروهای تاریک است که آنها را به سمت شر سوق میدهد. با الگوبرداری مناسب و تلاش برای التیام زخمهای دنیایی کاملا ناقص، میتوانید هرکسی را در راهی صالح قرار دهید.
صبر. تغییر زمان میبردو به کسانی که راه شر را پیمودهاند باید یادآوری شود تا آنها را صادق نگه داشت. هنگامی که بذر عدالت را در موجودی کاشتید، باید روز به روز تلاش کنید تا آن بذر زنده بماند و شکوفا شود.
حکمت. قلب و ذهن شما باید روشن بماند، زیرا سرانجام مجبور به پذیرش شکست خواهید شد. در حالی که میتوان هر موجودی را رستگار کرد، بعضیها آنقدر در مسیر شر قرار دارند که شما چارهای ندارید جر اینکه زندگی آنها را برای خیر خاتمه دهید. هر اقدامی را باید با دقت سنجید و عواقب آن را کاملا فهمید، اما وقتی تصمیم گرفتید، آن را دنبال کنید و بدانید مسیرتان درست است.
اسپلها | لول پالادین |
Sanctuary, Sleep | 3 |
Calm Emotions, Hold Person | 5 |
Counterspell, Hypnotic Pattern | 9 |
Otiluke’s Resilient Sphere, Stoneskin | 13 |
Hold Monster, Wall of Force | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Emissary of Peace
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای تقویت خود از قدرت الهی استفاده کنید. به عنوان یک بونس اکشن، به مدت 10 دقیقه به تاسهای Charisma (Persuasion) مقدار 5+ اضافه کنید.
Channel Divinity: Rebuke the Violent
میتوانید از چنل دیوینیتی خود برای سرزنش کسانی که خشونت میکنند استفاده کنید. بلافاصله پس از آنکه دشمنی در 30 فوتی شما به موجودی به جز شما با حملهای آسیب وارد میکند، میتوانید با ریاکشن خود دشمن را مجبور به ریختن Wisdom Saving Throw کنید. در صورت شکست، دشمن Radiant Damage برابر با آسیبی که الان زده است میخورد. در صورت موفقیت، میزان دمیج نصف میشود.
Aura of the Guardian
از لول 7، میتوانید دیگران را به هزینه سلامتی خود در برابر آسیب محافظت کنید. هنگامی که موجودی در فاصله 10 فوتی شما آسیب میبیند، میتوانید به جای اینکه آن موجود آسیب ببیند، از ریاکشن خود استفاده کنید تا به صورت جادویی شما جای او آسیب ببینید. این ویژگی هیچ اثر دیگری را که ممکن است با آسیب همراه باشد منتقل نمیکند و به هیچ وجه نمیتوان این آسیب را کاهش داد.
در لول 18، دامنه این هاله به 30 فوت افزایش مییابد.
Protective Spirit
از لول 15، حضوری مقدس زخمهای شما را در جنگ شفاه میدهد. اگر در نبرد نوبت خود را با جان کمتر از نصف حداکثر جان شروع کردید و ناتوان (Incapacitated) نیستید، جانی برابر با 1d6 + نصف لول پالادینی خود بازیابی میکنید.
Emissary of Redemption
در لول 20، نماینده و تجلی صلح میشوید، که به شما دو مزیت میدهد.
- در مقابل تمام انواع دمیج از موجودات دیگر (حملات، اسپل و آثار دیگر) Resistance دارید.
- هرگاه موجودی شما را با حملهای میزند، مقداری برابر با نیمی از خسارت شما Radiant Damage میخورد.
هنگامی که به موجودی حمله میکنید، روی آن اسپل میزنید یا به روشی به جز این ویژگی به آن آسیب وارد میکنید، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید، مقابلش این دو مزیت را ندارید.
Oath of Vengeance
سوگند انتقام یک تعهد جدی برای مجازات کسانی است که مرتکب گناهی سخت شدهاند. وقتی نیروهای شیطانی دهکدههای ناتوان را ذبح میکنند، وقتی مردم برخلاف خواست خدایان زندگی میکنند، وقتی صنف دزدان بیش از حد قدرتمند و خشن میشود، وقتی اژدها در حومه روستا مشغول جنایت میشود – در چنین مواقعی، پالادینها برخاسته و سوگند انتقام یاد میکنند تا آنچه که اشتباه رفته است را درست کنند. برای این پالادینها – که بعضا انتقامجویان یا شوالیههای تاریک نامیده میشوند – خلوص خود به اندازه تحقق عدالت مهم نیست.
اصول انتقام
اصول سوگند انتقام برای هر پالادین متفاوت است، اما همه اصول پیرامون مجازات افراد خاطی از هر طریق لازم است. پالادینهایی که این اصول را حفظ میکنند، مایلند حتی نیکی خود را فدا کنند تا عدالت را نسبت به کسانی که شرارت میکنند انجام دهند. بنابراین این پالادینها اغلب گرایش اخلاقی قانونمند یا خنثی را دارند. اصول اصلی سوگند ساده هستند.
با شر اعظم مبارزه کنید. در مواجهه با انتخاب مبارزه با دشمنان قسم خورده یا مبارزه با یک شر کمتر، من شر بزرگتر را انتخاب میکنم.
به شرور رحم نکنید. دشمنان معمولی ممکن است شامل رحمت من شوند، اما دشمنان قسم خورده من اینگونه نیستند.
به هر روشی که نیاز است. تردیدهای من نمیتوانند مانع از بین بردن دشمنانم شوند.
جبران خسارت. اگر دشمنان من آسیبی بزنند، به این دلیل است که نتوانستم جلوی آنها را بگیرم. من باید به کسانی که از کارهای ناگوارشان آسیب دیدهاند کمک کنم.
اسپلها | لول پالادین |
Bane, Hunter’s Mark | 3 |
Hold Person, Misty Step | 5 |
Haste, Protection from Energy | 9 |
Banishment, Dimension Door | 13 |
Hold Monster, Scrying | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Abjure Enemy
به عنوان اکشن، نماد مقدس خود را نشان میدهید و با استفاده از چنل دیوینیتی خود دعای نکوهش میخوانید. در فاصله 60 فوتی خود یک موجود را انتخاب کنید که میتوانید ببینید. آن موجود باید یک Wisdom Saving Throw بریزد، مگر آنکه از وحشت (Frightened) در امان باشد. Fiendها و Undeadها در این تاس Disadvantage دارند.
در صورت شکست در تاس نجات، هدف 1 دقیقه یا تا زمانی که صدمه نبیند میترسد. سرعت موجود در حالی که ترسیده است 0 است و نمیتواند به آن اضافه کند.
در صورت موفقیت، سرعت موجود 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند، نصف میشود.
Channel Divinity: Vow of Enmity
به عنوان یک بونس اکشن، میتوانید با استفاده از چنل دیوینیتی خود، علیه موجودی که میتوانید در فاصله 10 فوتی خود ببینید، سوگند خصومت بخوانید. در تاسهای حمله خود علیه آن موجود به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که به 0 جان برسد یا بیهوش (Unconscious) شود Advantage دارید.
Relentless Avenger
از لول 7، تمرکز فوقالعاده شما به شما کمک میکند تا جلوی عقب نشینی یک دشمن را بگیرید. هنگامی که به یک موجود حمله Attack of Opportunity میکنید، میتوانید بلافاصله پس از حمله و به عنوان بخشی از همان ریاکشن سرعت خود را تا نیمی از خود افزایش دهید. این حرکت اضافه باعث Opportunity Attack نمیشود.
Soul of Vengeance
از لول 15، سوگند خصومت شما قدرتمندتر میشود. وقتی موجودی تحت تاثیر قابلیت Vow of Enmity شما حملهای میکند، میتوانید با ریاکشن خود یک ضربه با سلاح از نزدیک به آن موجود در صورتی که در برد شما باشد وارد کنید.
Avenging Angel
در لول 20، میتوانید شکل یک فرشته انتقامجو را به خود بگیرید. با استفاده از یک اکشن، تغییر میکنید و به مدت 1 ساعت مزایای زیر را کسب میکنید.
- دو بال از پشت شما جوانه میزند و سرعت پرواز برابر با 60 فوت دریافت میکنید.
- هالهای از تهدید در شعاع 30 فوتی خود ساطع میکنید. اولین باری که هر موجود دشمن وارد هاله میشود یا در نبرد نوبت خود را در آنجا آغاز میکند، موجود باید در یک Wisdom Saving Throw موفق شود یا به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند از شما بترسد (Frightened). رولهای حمله علیه موجود ترسیده Advantage دارند.
بعد از استفاده از این ویژگی، تا زمانی که یک استراحت بلند را تمام نکردهاید نمیتوانید از آن استفاده کنید.
Oathbreaker
سوگند شکن، پالادینی است که سوگندهای مقدس خود را شکسته تا برخی از جاه طلبیهای تاریک را دنبال کند یا به یک قدرت شیطانی خدمت کند. نوری که در قلب پالادین میسوزد، خاموش شده است. فقط تاریکی باقی مانده است.
یک پالادین باید شرور و حداقل لول 3 باشد تا یک سوگند شکن شود. پالادین ویژگیهای مخصوص سوگند مقدس خود را با ویژگیهای سوگند شکن جایگزین میکند.
دقت کنید که سابکلس سوگند شکن در کتاب راهنمای دیام آمده است. در نتیجه، احتمال اینکه مناسب بازی شما نباشد بالا است. لطفا قبل از انتخاب آن، با دیام و گروه خود مشورت کنید.
اسپلها | لول پالادین |
Hellish Rebuke, Inflict Wounds | 3 |
Crown of Madness, Darkness | 5 |
Animate Dead, Bestow Curse | 9 |
Blight, Confusion | 13 |
Contagion, Dominate Person | 17 |
Oath Spells
اسپلهای سوگند را در لول پالادین ذکر شده بهدست میآورید.
Channel Divinity: Control Undead
به عنوان یک اکشن، پالادین یک موجود Undead را که میتواند در 30 فوتی خود ببیند هدف قرار میدهد. هدف باید یک Wisdom Saving Throwبریزد. در صورت شکست، باید از دستورات پالادین تا 24 ساعت آینده اطاعت کند، یا تا زمانی که پالادین دوباره از این چنل دیوینیتی استفاده کند. آنددی که Challenge Rating آن برابر یا بیشتر از سطح پالادین باشد از این اثر مصون است.
Channel Divinity: Dreadful Aspect
به عنوان یک اکشن، پالادین تاریکترین احساسات را هدایت میکند و آنها را به یک تهدید جادویی متمرکز میکند. هر موجودی در 30 فوتی و به انتخاب پالادین که میتواند پالادین را ببیند باید Wisdom Saving Throw بریزد. در صورت شکست، به مدت 1 دقیقه از پالادین میترسد (Frightened). اگر موجودی که تحت تاثیر این وحشت است، نوبت خود را در فاصله بیش از 30 فوتی از پالادین خانمه دهد، میتواند یک Wisdom Saving Throw دیگر برای پایان دادن به اثر بریزد.
Aura of Hate
از لول 7، پالادین، و هر Fiend و Undead در 10 فوتی پالادین، مقداری برابر با Charisma Modifier (حداقل 1+) پالادین به تاسهای دمیج سلاح از نزدیک خود اضافه میکنندو یک موجود میتواند در لحظه فقط از یک پالادین تحت تاثیر این ویژگی باشد.
در لول 18، دامنه این هاله به 30 فوت افزایش مییابد.
Supernatural Resistance
در لول 15، پالادین به Resistance علیه دمیجهای Bludgeoning، Piercing و Slashing از سلاحهای غیرجادویی میرسد.
Dread Lord
در لول 20، پالادین میتواند به عنوان یک اکشن، خودش را با هالهای از تاریکی که به مدت 1 دقیقه ادامه دارد، احاطه کند. هاله هرگونه نور شدید را در شعاع 30 فوتی اطراف پالادین به نور کم کاهش میدهد. هرگاه دشمنی که از پالادین وحشت داشته باشد (Frightened) نوبت خود را در هاله شروع کند، 4d10 Psychic Damage میخورد. علاوه بر این، پالادین و موجوداتی که او در هاله انتخاب میکند در سایه عمیقتری فرو میروند. موجوداتی که از بینایی خود استفاده میکنند، در حملات علیه موجوداتی که در این سایه فرو رفتهاند Disadvantage دارند.
در حالی که هاله حضور دارد، پالادین میتواند با یک بونس اکشن در ترن خود کاری کند که سایهها به موجودی حمله کنند. پالادین یک حمله با اسپل از نزدیک علیه آن موجود انجام میدهد، در صورت اصابت حمله، هدف 3d10 + Charisma Modifier شما Necrotic Damage میخورد.
پس از فعالسازی هاله، تا زمانی که یک استراحت طولانی را تمام نکنید نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.