درویید | Druid
درویید | Druid
جدول
9th | 8th | 7th | 6th | 5th | 4th | 3rd | 2nd | 1st | Cantrip هایی که میدانید | تواناییها Features |
امتیاز مهارت Proficiency Bonus | سطح Level |
– | – | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | Druidic, Spellcasting | +2 | 1 |
– | – | – | – | – | – | – | – | 3 | 2 | Wild Shape, Druid Circle | +2 | 2 |
– | – | – | – | – | – | – | 2 | 4 | 2 | – | +2 | 3 |
– | – | – | – | – | – | – | 3 | 4 | 3 | Wild Shape Improvement, Ability Score Improvement | +2 | 4 |
– | – | – | – | – | – | 2 | 3 | 4 | 3 | – | +3 | 5 |
– | – | – | – | – | – | 3 | 3 | 4 | 3 | Druid Circle Feature | +3 | 6 |
– | – | – | – | – | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | – | +3 | 7 |
– | – | – | – | – | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | Wild Shape Improvement, Ability Score Improvement | +3 | 8 |
– | – | – | – | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | – | +4 | 9 |
– | – | – | – | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Druid Circle Feature | +4 | 10 |
– | – | – | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +4 | 11 |
– | – | – | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Ability Score Improvement | +4 | 12 |
– | – | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +5 | 13 |
– | – | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Druid Circle Feature | +5 | 14 |
– | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +5 | 15 |
– | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Ability Score Improvement | +5 | 16 |
1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +6 | 17 |
1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Timeless Body, Beast Spells | +6 | 18 |
1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Ability Score Improvement | +6 | 19 |
1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | Archdruid | +6 | 20 |
جان | Hit Points
Hit Dice: 1d8
Hit Points (Level=1): 8 + Constitution Modifier
Hit Points (Level>1): 1d8 (5) + Constitution Modifier به ازای هر لول بالاتر از یک
مهارتها | Proficiencies
Armor: Light, Medium, Shield
(دروییدها زره یا سپر فلزی استفاده نمیکنند)
Weapon: Club, Dagger, Dart, Javelin, Mace, Quarterstaff, Scimitar, Sickle, Sling, Spear
Tool : Herbalism Kit
Saving Throw: Intelligence, Wisdom
2 اسکیل از لیست زیر:
[Arcana, Animal Handling, Insight, Medicine, Nature, Perception, Religion, Survival]
تجهیزات شروع | Starting Equipment
بازی را با تجهیزات زیر بهعلاوه هرچه که از پیشینه (Background) خود میگیرید شروع میکنید.
- یک Shield چوبی یا یک سلاح ساده
- یک Scimitar یا یک سلاح ساده نزدیکزن
- Leather Armor، Explorer’s Pack و یک Druidic Focus
درصورت تمایل به جای تجهیزات بالا با gp 10×2d4 بازی را شروع میکنید.
الفی که چوبدستی زمختی را بلند کرده است، طوفانی را احظار میکند و از آسمان صاعقه بر سر اورکهای مشعل به دستی که جنگلش را تهدید میکنند میباراند.
انسانی که در شاخههای درخت عظیمی قایم شده است به فرم کلاغ درمیآید، بال میزند و از دست دشمنانش فرار میکند.
هف-الفی که شمشیری از آتش خالص را در دست دارد به سوی لشکری از سربازان اسکلت حمله میکند و جادوی ناپاکی که طبیعت را به سخره میگیرد را از بین میبرد.
چه در حال استفاده از نیروی عناصر طبیعی، چه در حال تقلید یکی از موجودات حیات وحش، دروییدها تجسمی از مقاومت، زیرکی و خشم طبیعت هستند. آنها ادعای تسلط بر طبیعت ندارند. در عوض، آنها خود را قسمتی از اراده غیرقابل انکار طبیعت میبینند.
قدرت طبیعت
دروییدها بیش از هرچیزی طبیعت را احترام میگذارند و جادوها و دیگر قدرتهای جادویی خود را از نیروی طبیعت یا از یکی از خدایان طبیعت به دست میآورند. بسیاری از دروییدها بهجای دنبال کردن یک خدا، معنویت عرفانی از پیوند با طبیعت را دنبال میکنند. درحالی که دیگران در خدمت خدایان طبیعت وحشی، حیوانات یا نیروهای عناصر هستند. سنتهای باستانی دروییدها، برخلاف پرستش خدایان در معابد و زیارتگاهها، گاه با عنوان دین قدیمی (Old Faith) شناخته میشوند.
اسپلهای دروییدی متمایل به طبیعت و حیوانات (قدرت دندان و پنجه، خورشید و ماه و آنش و طوفان) میباشند. همچنین دروییدها توانایی بهدست آوردن فرم حیوانات را دارند، بعضی دروییدها قدری روی این قابلیت تمرکز میکنند که شکل حیوانات را به شکل طبیعی خود ترجیح میدهند.
حفظ تعادل
برای دروییدها، طبیعت در یک تعادل متزلزل وجود دارد. چهار عنصری که دنیا را تشکیل میدهند – هوا، خاک، آتش، آب – باید تعادل خود را حفظ کنند. اگر یک عنصر قدرت بیشتری از بقیه داشته باشد، جهان میتواند نابود شود، به یکی از سطوح عناصر (Elemental Plane) کشیده شود و به عناصر تشکیلدهنده خود برگردد. بنابرین دروییدها مخالف فرقههایی هستند که یک عنصر را به ضرر دیگر عناصر ترجیح میدهند.
تعادل ظریف زیستمحیطی که حیات گیاهان و حیوانات را حفظ میکند و نیاز مردم متمدن که در هماهنگی با طبیعت زندگی کنند نه علیه آن جزو مسائل مهم برای دروییدها است. دروییدها قسمتها بیرحم طبیعت را میپذیرند، ولی از آنچه که غیر طبیعی است مثل مردگان متحرک متنفر هستند و گاهی اوقات به چنین موجوداتی حمله میکنند، به ویژه هنگامی که هیولاها به قلمرو دروییدها تجاوز میکنند.
دروییدها اغلب درحال محافظت از اماکن مقدس یا تماشای مناطقی از طبیعت دستنخورده هستند. اما هنگامی که خطر مهمی بوجود میآید که تعادل طبیعت یا سرزمینهایی که از آنها محافظت میکنند را تهدید میکند، دروییدها نقش فعالتری در مبارزه با این تهدید، به عنوان ماجراجویان را بازی میکنند.
ساخت یک Druid
هنگام ساخت یک درویید دلیل ارتباط نزدیک کاراکتر با طبیعت را درنظر بگیرید. شاید در جامعهای زندگی میکند که دین قدیم هنوز پایدار است، یا بعد از رها شدن در اعماق یک جنگل توسط دروییدی کهنسال بزرگ شده است. شاید با عقابی غولپیکر یا گرگی وحشتناک روبرو شده است و از این تجربه جان سالم به در برده. شاید همزمان با طوفانی افسانهای یا فوران آتشفشان متولد شده باشد، که به عنوان نشانهای از اینکه درویید بودن بخشی از سرنوشتش است تعبیر شده.
ساخت سریع
اگر قصد ساخت سریع یک درویید را دارید از این پیشنهادات استفاده کنید. اول، Wisdom باید بالاترین ابیلیتی اسکور شما و Constitution بعد از آن باشد. دوم، پیشینه Hermit را انتخاب کنید.
قابلیتها | Features
Druidic
شما Druidic بلد هستید، زبان سِرّی دروییدها. میتوانید به این زبان صحبت کنید و از آن استفاده کنید تا پیام مخفیانه بگذرازید. اشخاصی که زبان را میفهمند به صورت خودکار این پیام را پیدا و درک میکنند. دیگران با ابیلیتی چک DC 15 Wisdom (Perception) پیام را پیدا میکنند اما بدون جادو نمیتوانند معنی آن را بفهمند.
Spellcasting
با تکیه بر ذات الهی طبیعت، میتوانید با جادو آن ذات را به خواست خود شکل دهید.
Cantrips
دو Cantrip به انتخاب خود از لیست اسپلهای درویید بلدید. طبق جدول، کنتریپهای بیشتری از لیست درویید در لولهای بالاتر میاموزید.
آمادهسازی و استفاده از اسپلها
جدول کلس درویید نشان میدهد که چند Spell Slot برای زدن اسپلهای لول 1 و بالاتر دارید. برای زدن یکی از این اسپلها، باید اسپل اسلات هم لول یا لول بالاتر خرج کنید. همه اسپل اسلاتهای خود را پس از اتمام یک Long Rest پس میگیرید.
با انتخاب از میان اسپلهای درویید، شما لیست اسپلهایی که میتوانید استفاده کنید را آماده میکنید. برای این کار، تعداد برابر با Wisdom Modifier + Druid Level (حداقل 1) اسپل را از لیست اسپلهای درویید انتخاب کنید. این اسپلها باید از لولی باشد که اسپل اسلات آن را دارید.
به طور مثال، اگر یک درویید لول 3 باشید چهار اسپل اسلات لول 1 و دو اسپل اسلات لول 2 دارید. با Wisdom 16، لیست اسپلهای آماده شما میتوانند هر ترکیبی از شش اسپل لول 1 یا 2 باشند. اگر اسپل لول 1 Cure Wounds را آماده کنید، میتوانید با اسلات 1 یا 2 از آن استفاده کنید. استفاده از یک اسپل آن اسپل را از لیست اسپلهای آماده حذف نمیکند.
پس از اتمام یک Long Rest میتوانید لیست اسپلهای آماده خود را تغییر دهید. چنین کاری نیاز به گذراندن وقت برای دعا و عبادت دارد: حداقل 1 دقیقه برای هر لول اسپل برای هر اسپل در لیست شما نیاز است.
Spellcasting Ability
Wisdom ابیلیتی جادوگری شما برای اسپلهای درویید است. جادوی شما از ذات الهی طبیعت میآید. هر زمانی که اسپلی به Spellcasting Ability اشاره میکند از Wisdom استفاده میکنید. علاوه بر این، از مادیفایر Wisdom خود برای مشخص کردن Saving Throw DC و Attack Roll اسپلهای درویید خود استفاده میکنید.
Spell Save DC =8 + Proficiency Bonus + Wisdom Modifier
Spell Attack Modifier =Proficiency Bonus + Wisdom Modifier
Ritual Casting
هر اسپل دروییدی که برچسب Ritual را دارد را میتوانید به صورت مراسم اجرا کنید.
Spellcasting Focus
میتوانید از یک Druidic Focus به عنوان Spellcasting Focus برای اسپلهای درویید استفاده کنید.
Wild Shape
مثال | محدودیتها | حداکثر CR | Level |
گرگ | بدون سرعت پرواز یا شنا | ¼ | 2 |
کروکدیل | بدون سرعت پرواز | ½ | 4 |
عقاب غولآسا | – | 1 | 8 |
از لول 2، میتوانید از اکشن خود استفاده کنید تا به صورت جادویی به فرم جانوری که قبلا دیدهاید در بیایید. میتوانید از این قابلیت دو بار استفاده کنید. استفادههای مصرف شده بعد از Long یا Short Rest برمیگردنند.
همانطور که جدول مقابل آمده است، لول درویید شما جانوری که به شکلش درمیایید را مشخص میکند. به طور مثال، در لول 2، به شکل جانوری با CR ¼ یا پایینتر که سرعت شنا یا پرواز ندارد دربیایید.
میتوانید تعداد ساعت برابر با نصف لول دروییدتان (گرد شده به پایین) در این فرم بمانید. بعد از آن به فرم عادی خود برمیگردید مگر آنکه یک استفاده دیگر خرج کنید. میتوانید در نوبت خود با یک بونساکشن به فرم عادی خود برگردید. در صورت بیهوشی (Unconscious)، رسیدن جان به 0 یا مرگ به فرم عادی خود برمیگردید.
هنگامی فرم شما دگرگون شده است قوانین زیر اعمال میشوند:
- آمار و ارقام کاراکتر شما با ارقام جانور تعویض میشود، اما گرایش اخلاقی، خصوصیات شخصی، Intelligence، Wisdom و Charisma شما تغییر نمیکند. همچنین، تمام مهارتهای خود در Skill و Saving Throw را، علاوه بر مهارتهای جانور در این بخشها را نگه میدارید. اگر جانور مهارتی دارد که شما هم دارید و عددش از شما بالاتر است از عدد او استفاده کنید. در صورتی که جانور قابلیتهای افسانهای یا لانهای (Legendary / Lair Actions) دارد نمیتوانید از آنها استفاده کنید.
- در فرم جانور از جان و تاس جان آن جانور استفاده میکنید. هنگامی که به فرم خود برمیگردید، جان قبل از دگرگونی خود را بهدست میآورید. با این حال، اگر به دلیل 0 شدن جان به فرم خود برگردید دمیج باقی مانده به فرم اصلی شما وارد میشود.
بهطور مثال، اگر در فرم حیوانی خود 10 دمیج بخورید و فقط یک 1 اچپی برای شما باقی مانده باشد، به فرم خود برمیگردید و 9 دمیج میخورید. - نمیتوانید اسپل بزنید و قابلیت صحبت و استفاده از اکشنی که نیاز به دست دارد به فرم حیوانی شما بستگی دارد. تغییر فرم تمرکز شما روی یک اسپل را از بین نمیبرد و مانع استفاده از اکشن مربوط به یک اسپل که قبل از تغییر زدهاید (مثل Call Lightning) نمیشود.
- در صورتی که فرم جدیدتان بتواند قابلیتهای کلس، نژاد و دیگر قابلیتهای خود را نگه میدارید. البته، نمیتوانید از حواس خاص مثل دید در تاریکی (Darkvision) استفاده کنید مگر آنکه فرم جدیدتان قابلیت آن را داشته باشد.
- انتخاب میکنید که تجهیزاتتان روی زمین بیافتد یا با فرم جدیدتان یا پوشیده شود. تجهیزات پوشیده شده خاصیت خودشان را حفظ میکنند اما DM بر اساس اندازه و شکل جانور تصمیم میگیرد که فرم جدید میتواند به طور عملی از تجهیزات استفاده کند یا نه. تجهیزات شما تغییر شکل یا اندازه نمیدهند و در صورتی که به فرم جدید نسازند باید انتخاب کنید که روی زمین میافتند یا با فرم ادغام میشوند. تجهیزاتی که با فرم جدید ادغام میشوند تا زمانی که فرم را ترک نکنید فایدهای ندارند.
Druid Circle
در لول 2، Druid Circle خود را انتخاب میکنید. انتخاب شما در لول 2، 6، 10 و 14 به شما قابلیتهایی میدهد.
Wild Shape Improvement
در لول 4، بر اساس جدول مربوطه قابلیت Wild Shape شما تقویت میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 4 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Druid Circle Feature
در لول 6، قابلیتی از Druid Circle خود میگیرید.
Wild Shape Improvement
در لول 8، بر اساس جدول مربوطه قابلیت Wild Shape شما تقویت میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 8 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Druid Circle Feature
در لول 10، قابلیتی از Druid Circle خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 12 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Druid Circle Feature
در لول 14، قابلیتی از Druid Circle خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 16 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Timeless Body
از لول 18، جادوی اولیهای که از آن استفاده میکنید باعث میشود سن شما دیرتر بالا برود. بدن شما برای هر ده سالی که میگذرد 1 سال مسن میشود.
Beast Spells
از لول 18، میتوانید خیلی از اسپلهای درویید را در فرم Wild Shape خود استفاده کنید. اجزاء جسمی (Somatic) و شفاهی (Verbal) اسپل را در فرم جانوری اجرا میکنید اما قابلیت استفاده از اجزاء مادی (Material) را ندارید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 19 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Archdruid
در لول 20، میتوانید از قابلیت Wild Shape خود بینهایت استفاده کنید.
علاوه بر آن، اجزاء جسمی (Somatic)، شفاهی (Verbal) و مادی (Material)(در صورتی که ارزشی برای آن نوشته نشده باشد) اسپلهای درویید را نیاز ندارید. این قابلیت را در فرم عادی و Wild Shape دارید.
Druid Circles (Druid Subclass)
Circle of the Land
این دروییدها عالمان و دانشمندانی هستند که دانش باستانای را سینه به سینه دریافت کردهاند. به عنوان عضوی از این مجموعه، جادوی شما از زمینی که سرزمین شماست قدرت میگیرد.
Bonus Cantrips
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 2 میتوانید 1 کنتریپ دیگر از لیست درویید به انتخاب خود بردارید.
Natural Recovery
در لول 2 یک بار در هر روز (لانگ رست) میتوانید با استراحتی کوتاه مقداری از قدرت خود را بازیابی کنید. در یک شورت رست میتوانید به مقدار نصف لول درویید خود (گرد رو به بالا) اسپلاسلات بازیابی کنید.
مثلاً اگر لول 6 باشید، 3 لول اسپل که میتواند یک اسپلاسلات 3 یا سه اسلات 1 یا یک اسلات 2 و یک اسلات 1 باشد. هرطور که انتخاب کنید.
Circle Spells
هر بار به لول خاصی در کلس درویید برسید بسته به سرزمینی که انتخاب کنید اسپلهایی میگیرید. این اسپلها با تعداد اسپلهایی که میتوانید آماده کنید تضاد ندارند.
سرزمین قطبی (Arctic)
Hold Person, Spike Growth | 3rd level |
Sleet Strom, Slow | 5th level |
Freedom of Movement, Ice Strom | 7th level |
Commune with Nature, Cone of Cold | 9th level |
سرزمین ساحلی (Coast)
Mirror Image, Misty Step | 3rd level |
Water Breathing, Water Walk | 5th level |
Control Water, Freedom of Movement | 7th level |
Conjure Elemental, Scrying | 9th level |
سرزمین کویری (Desert)
Blur, Silence | 3rd level |
Create Food and Water, Protection From Energy | 5th level |
Blight, Hallucinatory Terrain | 7th level |
Insect Plague, Wall of Stone | 9th level |
سرزمین جنگلی (Forest)
Barkskin, Spider Climb | 3rd level |
Call Lightning, Plant Growth | 5th level |
Divination, Freedom of Movement | 7th level |
Commune with Nature, Tree Stride | 9th level |
سرزمین دشتی (Grassland)
Invisibility, Pass Without Trace | 3rd level |
Daylight, Haste | 5th level |
Divination, Freedom of Movement | 7th level |
Dream, Insect Pleague | 9th level |
سرزمین کوهستانی (Mountain)
Spider Climb, Spike Growth | 3rd level |
Lightning Bolt, Meld into Stone | 5th level |
Stone Shape, Stoneskin | 7th level |
Passwall, Wall of Stone | 9th level |
سرزمین باتلاقی (Swamp)
Darkness, Melf’s Acid Arrow | 3rd level |
Water Walk, Stinking Clound | 5th level |
Freedom of Movement, Locate Creature | 7th level |
Insect Plague, Scrying | 9th level |
سرزمین زیرزمینی (Underdark)
Spider Climb, Web | 3rd level |
Gaseous Form, Stinking Clound | 5th level |
Greater Invisibility, Stone Shape | 7th level |
Cloudkill, Insect Plague | 9th level |
Land’s Stride
در لول 6 حرکت کردن در مسیرهای سخت غیر جادویی از شما حرکت اضافه نمیگیرد. همچنین حرکت کردن از بین گیاهان غیرجادویی تیغ دار و شاخه دار شما را زخمی نمیکند.
همچنین برای Saving Throw در برابر گیاهان جادویی که سرعت شما را تحت تاثیر قرار میدهند Advantage دارید مثل اسپل Entangle.
Nature’s Ward
در لول 10 شما توسط Elemental و Fey هرگز Charm و Frightened نمیشوید. همچنین در برابر سم و مریضی (Poison and Disease) مصون (Immune) هستید.
Nature’s Sanctuary
در لول 14 موجود دنیای طبیعت برای حمله به شما دچار تردید میشوند. وقتی یک حیوان یا گیاه به شما حمله میکند باید Wisdom Saving Throw ریخته و در صورت شکست باید شخص دیگری را برای حمله انتخاب کند یا حمله با شکست مواجه میشود. اگر در تاس موفق شود تا 24 ساعت دیگر در برابر این قابلیت مصون میماند.
موجود قبل از حمله به شما از این قابلیت خبردار است.
Circle of the Moon
این دروییدها محافظان سختکوش طبیعت هستند. گروه آنها معمولاً در ماه کامل دور هم جمع میشوند تا تبادل نظر کنند. آنها عموماً به حیوانات مختلف تبدیل میشوند، یک شب به شکل گربه در میآیند و روزی دیگر به شکل عقاب در بالای درختان سر به فلک کشیدهی جنگل میایستند.
Combat Wild Shape
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 2 میتوانید به جای اکشن، با بونس اکشن وارد Wild Shape خود شوید.
همچنین وقتی در این حالت هستید میتوانید با یک بونس اکشن یک اسپلاسلات خود را استفاده کرده تا 1d8 برای هر لول اسپلاسلات جان دریافت کنید.
Circle Forms
در لول 2 میتوانید به حیوانات با Challenge Rating 1 تبدیل شوید. همچنین از لول 6 میتوانید به حیواناتی با چلنج مساوی یا کمتر از یک سوم(گرد به پایین) لول درویید خود تبدیل شوید.
Primal Strike
در لول 6 ضربات شما وقتی در Wild Shape هستید جادویی حساب میشوند.
Elemental Wild Shape
در لول 10 شما میتوانید هر 2 شارژ Wild Shape خود را همزمان استفاده کنید تا تبدیل به یک Air Elemental, Fire Elemental, Earth Elemental یا Water Elemental شوید.
Thousand Forms
در لول 14 شما میتوانید اسپل Alter Self را برای همیشه به حالت رایگان (مثل Cantrip) استفاده کنید.
Circle of the Dreams
این دروییدها قدرت خود را از دنیای Feywild و مکانهای پیوند خورده با آن میگیرند. دنیایی جادویی و رویایی. جادوی آنها زخمها را شفا میدهد و قلبهای غمزده را شاد میکند. جادویی که از دنیای درخشان و رنگارنگشان محافظت میکند، جایی که مرز حقیقت و رویا نامعلوم است، جایی که خستگان میتوانند دمی استراحت کنند.
Balm of the Summer Court
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 2 به تعداد لول دروییدتان تاس d6 برای بازگرداندن جان خود یا دیگر زخمیان دارید.
به عنوان یک بونس اکشن میتوانید به تعداد نهایتاً نصف لولتان از این تاسها خرج کنید و به شخصی در فاصله 120 فوتی خود جان برگردانید.
تاسهای خرج شده در پایان یک لانگ رست به شما بازگردانده میشوند.
Hearth of Moonlight and Shadow
در لول 6، خانهی شما هرجاییست که شما حضور دارید. در شروع شورت یا لانگ رست میتوانید تا فاصلهی 30 فوت اطراف نقطهای که انتخاب میکنید را در هالهای جادویی ببرید. وقتی داخل هاله هستید، نور آتش مثل مشعل یا آتش کمپ از بیرون آن دیده نمیشود و شما برای تاس Stealth و Perception +5 امتیاز دارید. اگر شما از هاله خارج شوید از بین میرود.
Hidden Paths
در لول 10 شما میتوانید با یک بونس اکشن به جایی خالی در 60 فوتی که میبینید تلپورت کنید. یا میتوانید با یک اکشن شخصی که به شما اجازه میدهد را لمس کرده و او را به اندازه 30 فوت به جایی خالی که در دید شماست تلپورت کنید.
شما میتوانید از این قابلیت به تعداد ویزدام مادیفایر خود استفاده کنید و پس از آن تمام شارژهای آن در پایان لانگ رست به شما بازگردانده میشوند.
Walker in Dreams
در لول 14 میتوانید در پایان یک شورت رست بدون خرج کردن اسپل اسلات، یکی از این اسپلها را استفاده کنید: Dream(که خودتان باید پیام دهنده باشید)، Scrying و Teleportation Circle.
این استفاده از Teleportation Circle به طور خاص انجام میشود. شما میتوانید فقط به جایی که دفعهی قبل لانگ رست انجام دادید بروید. اگر قبلاً لانگ رست نداشتید اسپل کار نمیکند اما هدر نمیرود.
وقتی از این قابلیت استفاده کردید تا پایاین یک لانگ رست نمیتوانید دوباره آن را استفاده کنید.
Circle of the Shepherd
این دروییدها با روحهای طبیعت ارتباط برقرار میکنند و میتوانند آنها را به فرم حیوانات احظار کرده و از کمکشان بهره ببرند. آنها محافظان حیوانات هستند و در برابر شکارچیها میایستند.
خیلی از این دروییدها به طور از شهرها و در جنگلهای خود خوشحال و راضیند و ترجیح میدهند به جای انسانها با حیوانات وقت خود را بگذرانند. اما گاهی مجبورند برای انجام وظایف خود نسبت به طبیعت به ماجراجویی بروند. هرجا که آنها بروند، ارواح طبیعت به یاریشان خواهد آمد.
Speech of the Woods
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 2 زبان Sylvan را میآموزید. همچنین حیوانات زبان شما را میفهمند و میتوانند با حالات خاصی منظورشان را به شما برسانند. اکثر حیوانات هوش زیادی ندارند و فقط میتوانند آنچه دیدند را به شما بفهمانند.
Spirit Totem
در لول 2 همچنین میتوانید یک با یک بونس اکشن موجودی روحمانند و آسیبناپذیر در فاصله 60 فوتی خود احضار کنید که شعاعی به اندازه 30 فوت اطراف خود را تحت پوشش قرار میدهد. همچنین در هر نوبتتان میتوانید با یک بونس اکشن، آن را نهایتاً 60 فوت به جایی که میبینید حرکت دهید. روح برای یک دقیقه باقی میماند و شما میتوانید یک بار در شورت رست آن را احضار کنید. یکی از این ارواح را انتخاب کنید:
Bear (خرس): تمام موجودات دلخواه شما تحت شعاع روح، به اندازه 5+لول درویید شما جان موقت (Temporary HP) دریافت میکنند. همچنین برای تاسهای Strength Save و Strength Check دارای Advantage میشوند.
Hawk (شاهین): وقتی شخصی تحت شعاع روح حمله میکند شما میتوانید از ریاکشن خود استفاده کنید و به تاس اتک او Advantage بدهید. همچنین تمام یاران شما تحت شعاع روح برای Perceptionهای خود Advantage خواهند داشت
Unicorn (اسب تکشاخ): تمام یاران شما تحت شعاع روح برای تاسهایی که برای پیدا کردن دشمنان میریزند Advantage دارند. همچنین هربار شما از یک اسپلاسلات استفاده کنید تا به شخصی جان برگردانید، به همهی افراد تحت شعاع روح به اندازهی لول درویید شما جان بازگردانده میشود.
Mighty Summoner
در لول 6 موجوداتی که شما احضار میکنید قدرتمندتر میشوند.
ماکسیمم جان موجودات احضار شدهی شما 2 عدد به ازای هر Hit Dice که دارند اضافه میشود.
ضربات اتکهای آنها جادویی حساب میشود.
Guardian Spirit
در لول 10 Spirit totem شما از حیوانات و موجوداتی که احضار کنید محافظت میکند. وقتی نوبت موجوداتی که احضار کردید در شعاع spirit totem شما به پایان برسد به اندازه نصف لول درویید شما جان بازیابی میکنند.
Faithful Summons
در لول 14 وقتی شما به 0 جان برسید و بیهوش شوید، یا اگر ناتوان (Incapacitated) شوید، میتوانید در همان لحظه از Conjure Animals بهره ببرید، طوری که انگار با اسپلاسلات 9 ساخته شده باشد. 4 حیوان (Beast) به انتخاب شما از چلنج 2 یا کمتر در فاصله نهایتاً 20 فوتی شما احضار میشوند. اگر آنها هیچ دستوری از شما دریافت نکنند، از شما و یارانتان دفاع میکنند و تا 1 ساعت باقی میمانند و نیاز به تمرکز (Concentration) ندارند. شما میتوانید آنها را بدون هیچ اکشنی مرخص کنید.
وقتی از این قابلیت استفاده کردید نمیتوانید تا پایان یک لانگ رست دوباره از آن استفاده کنید.