کلریک | Cleric
کلریک | Cleric
جدول
9th | 8th | 7th | 6th | 5th | 4th | 3rd | 2nd | 1st | Cantrip هایی که میدانید | تواناییها Features |
امتیاز مهارت Proficiency Bonus | سطح Level |
– | – | – | – | – | – | – | – | 2 | 3 | Spellcasting, Divine Domain | +2 | 1 |
– | – | – | – | – | – | – | – | 3 | 3 | Channel Divinity (1/rest), Divine Domain Feature | +2 | 2 |
– | – | – | – | – | – | – | 2 | 4 | 3 | – | +2 | 3 |
– | – | – | – | – | – | – | 3 | 4 | 4 | Ability Score Improvement | +2 | 4 |
– | – | – | – | – | – | 2 | 3 | 4 | 4 | Destroy Undead (CR 1/2) |
+3 | 5 |
– | – | – | – | – | – | 3 | 3 | 4 | 4 | Channel Divinity (2/rest), Divine Domain Feature | +3 | 6 |
– | – | – | – | – | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +3 | 7 |
– | – | – | – | – | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | Ability Score Improvement, Destroy Undead (CR 1), Divine Domain Feature | +3 | 8 |
– | – | – | – | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | – | +4 | 9 |
– | – | – | – | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Divine Intervention | +4 | 10 |
– | – | – | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Destroy Undead (CR 2) | +4 | 11 |
– | – | – | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Ability Score Improvement | +4 | 12 |
– | – | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | – | +5 | 13 |
– | – | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Destroy Undead (CR 3) | +5 | 14 |
– | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | – | +5 | 15 |
– | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Ability Score Improvement | +5 | 16 |
1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Destroy Undead (CR 4), Divine Domain Feature | +6 | 17 |
1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Channel Divinity (3/rest) | +6 | 18 |
1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Ability Score Improvement | +6 | 19 |
1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | Divine Intervention Improvement | +6 | 20 |
جان | Hit Points
Hit Dice: 1d8
Hit Points (Level=1): 8 + Constitution Modifier
Hit Points (Level>1): 1d8 (5) + Constitution Modifier به ازای هر لول بالاتر از یک
مهارتها | Proficiencies
Armor: Light, Medium, Shield
Weapon: Simple
Tool : –
Saving Throw: Wisdom, Charisma
2 اسکیل از لیست زیر:
[History, Insight, Medicine, Persuasion, Religion]
تجهیزات شروع | Starting Equipment
بازی را با تجهیزات زیر بهعلاوه هرچه که از پیشینه (Background) خود میگیرید شروع میکنید.
- یک Mace یا یک Warhammer (در صورتی که مهارت آن را دارید)
- Scale Mail یا Leather Armor یا Chain Mail (در صورتی که مهارت آن را دارید)
- یک Light Crossbow و بیست Bolt یا یک سلاح ساده
- یک Priest’s Pack یا یک Explorer’s Pack
- یک Shield و یک Holy Symbol
درصورت تمایل به جای تجهیزات بالا با gp 10×5d4 بازی را شروع میکنید.
الفی روی زمین زانو میزند، چشمان و دستانش را به سوی خورشید بلند میکند، زیر لب دعایی میخواند و با نوری الهی میدرخشد. نور یاران مجروحش را شفا میبخشد.
دوارفی در حال خواندن سرود افتخار تبرش را در میان لشکر اورکها میچرخاند و با زدن هر سر بر خدایان درود میفرستد.
انسانی در حالی که بر مردگان متحرک لعنت میفرستد نشانی الهی را بالا میبرد و جمعیت زامبیها را مجبور به عقب نشینی میکند.
کلریکها واسطه میان دنیای فانی و دنیای خدایان هستند. کلریکها به همان اندازه خدایانی که میپرستند متفاوت هستند و تلاش میکنند تا تجسمی از کارهای خدایانشان باشند. یک کلریک فقط یک روحانی عادی نیست بلکه آغشته به جادوی الهی است.
جنگجویان شفابخش
جادوی الهی، همانطور که اسمش واضح است، قدرتی است که از خدایان در جهان جاری میشود. کلریکها مجرای آن قدرت هستند و با آن اثراتی معجزهآسا میآفرینند. خدایان این قدرت را به هرکسی که دنبالش است نمیدهند، این قدرت فقط به کسانی میرسد که برای هدفی والا انتخاب شدهاند.
استفاده از جادوی الهی به مطالعه یا آموزش متکی نیست. یک کلریک شاید عبادتها و مناسکهای باستانی را بیاموزد، اما توانایی استفاده از اسپلهای کلریک نیاز به سرسپردگی و درک خواستههای یک خدا دارد.
کلریکها جادوی شفابخش و الهامبخشی به یارانشان را با جادوهایی که به دشمنانشان آسیب میرساند و مانع آنها میشود را ترکیب میکنند. آنها میتوانند حس وحشت یا خوف بوجود بیاورند، با طلسمی طاعون یا سم ایجاد کنند و یا حتی کاری کنند که از آسمان آتش الهی بر سر دشمنانشان ببارد. برای شرورانی که تنها با گرزی در سر خود ادب میشوند کلریکها از تعلیمات رزمی خود استفاده میکنند تا با قدرت خدایان تنبهتن بجنگند.
نمایندگان الهی
هر روحانی یا کشیشی در معبد کلریک نیست. بعضی کشیشها به یک زندگی ساده در خدمت معبد فراخوانده میشوند و خواستههای خدای خود را از طریق دعا و فداکاری انجام میدهند، نه با جادو و قدرت اسلحه. در بعضی از شهرها، روحانی به عنوان یک موقعیت سیاسی درنظر گرفته میشود که به عنوان پلهای به سمت مقامات بالاتر استفاده میشود و بدون ارتباط با خدایی ناظر است. کلریکهای واقعی نادر هستند.
یک کلریک معمولا به این دلیل که خدایش فرمان داده است ماجراجویی را سر میگیرد. پیگیری اهداف خدایان غالبا مستلزم خطرات ناشی از خروج از مرزهای تمدن، نابودی شیاطین یا جستجوی آثار مقدس در مقبرههای باستانی است. از بسیاری از کلریکها انتظار میرود که از پرستندگان خدایان خود محافظت کنند، این میتواند به معنای نبرد با اورکها، مذاکره برای برقراری صلح بین دو ملت یا بستن دروازه میان جهنم و دنیای فانی باشد.
بیشتر کلریکهای ماجراجو نوعی از ارتباط را با معابد و فرقههای مذهبی خود حفظ میکنند. ممکن است معبدی تقاضای کمک کند یا یک کشیش اعظم درخواست آن را کند.
ساخت یک Cleric
وقتی یک کلریک میسازید مهمترین سوالی که باید بپرسید این است که به کدام خدا خدمت و از کدام اصول پیروی میکنید. در کتاب Player’s Handbook لیستی از خدایان موجود است. از DM خود بپرسید که در دنیای او کدام خدایان حضور دارند.
وقتی خدای خود را انتخاب کردید، رابطه کلریک خود با آن خدا را در نظر بگیرید. آیا با میل خود خدمت به او را انتخاب کردهاید؟ یا خدا شما را انتخاب کرد و شما را بدون توجه به خواستههای شما به خدمت میگیرد. روحانیان معبد چه نظری راجع به شما دارند: یک قهرمان یا یک مزاحم؟ اهداف نهایی شما چه هستند؟ آیا خدای شما برایتان هدف خاصی در نظر دارد؟ یا میخواهید خود را توسط عملی خارقالعاده ثابت کنید؟
ساخت سریع
اگر قصد ساخت سریع یک کلریک را دارید از این پیشنهادات استفاده کنید. اول، Wisdom باید بالاترین ابیلیتی اسکور شما و Strength یا Constitution بعد از آن باشد. دوم، پیشینه Acolyte را انتخاب کنید.
قابلیتها | Features
Spellcasting
به عنوان نماینده الهی قابلیت استفاده از اسپلهای کلریک را دارید.
Cantrips
سه Cantrip به انتخاب خود از لیست اسپلهای کلریک بلدید. طبق جدول، کنتریپهای بیشتری از لیست کلریک در لولهای بالاتر میاموزید.
آمادهسازی و استفاده از اسپلها
جدول کلس کلریک نشان میدهد که چند Spell Slot برای زدن اسپلهای لول 1 و بالاتر دارید. برای زدن یکی از این اسپلها، باید اسپل اسلات هم لول یا لول بالاتر خرج کنید. همه اسپل اسلاتهای خود را پس از اتمام یک Long Rest پس میگیرید.
با انتخاب از میان اسپلهای کلریک، شما لیست اسپلهایی که میتوانید استفاده کنید را آماده میکنید. برای این کار، تعداد برابر با Wisdom Modifier + Cleric Level (حداقل 1) اسپل را از لیست اسپلهای کلریک انتخاب کنید. این اسپلها باید از لولی باشد که اسپل اسلات آن را دارید.
به طور مثال، اگر یک کلریک لول 3 باشید چهار اسپل اسلات لول 1 و دو اسپل اسلات لول 2 دارید. با Wisdom 16، لیست اسپلهای آماده شما میتوانند هر ترکیبی از شش اسپل لول 1 یا 2 باشند. اگر اسپل لول 1 Cure Wounds را آماده کنید، میتوانید با اسلات 1 یا 2 از آن استفاده کنید. استفاده از یک اسپل آن اسپل را از لیست اسپلهای آماده حذف نمیکند.
پس از اتمام یک Long Rest میتوانید لیست اسپلهای آماده خود را تغییر دهید. چنین کاری نیاز به گذراندن وقت برای دعا و عبادت دارد: حداقل 1 دقیقه برای هر لول اسپل برای هر اسپل در لیست شما نیاز است.
Spellcasting Ability
Wisdom ابیلیتی جادوگری شما برای اسپلهای کلریک است. جادوی شما از پرستش خدایتان میآید. هر زمانی که اسپلی به Spellcasting Ability اشاره میکند از Wisdom استفاده میکنید. علاوه بر این، از مادیفایر Wisdom خود برای مشخص کردن Saving Throw DC و Attack Roll اسپلهای کلریک خود استفاده میکنید.
Spell Save DC =8 + Proficiency Bonus + Wisdom Modifier
Spell Attack Modifier =Proficiency Bonus + Wisdom Modifier
Ritual Casting
هر اسپل کلریکی که برچسب Ritual را دارد را میتوانید به صورت مراسم اجرا کنید.
Spellcasting Focus
میتوانید از یک نشان مذهبی (Holy Symbol) به عنوان Spellcasting Focus برای اسپلهای کلریک استفاده کنید.
Divine Domain
از لیست Domainها دامنهای مربوط به خدای خود انتخاب کنید. هر دامنه ویژگیهای خودش را دارد و نمونهای از خدایانی که به آن مربوط هستند. انتخاب شما اسپلها و قابلیتهای دیگری در لول 1 هنگامی که انتخابش میکنید به شما میدهد. همچنین در لول 2 روش دیگری برای استفاده از Channel Divinity و در لولهای 6، 8 و 17 قابلیتهای بیشتری میگیرید.
Domain Spells
هر Domain لیست اسپلهای خودش را دارد که بسته به لول کلریک شما داده میشوند. اسپلهای دامنه شما همیشه آماده هستند و در تعداد اسپلهایی که هر روز آماده میکنید محاسبه نمیشوند.
اگر اسپلی در اسپلهای دامنه شما باشد که از اسپلهای کلریک نباشد به هر حال برای شما اسپل کلریک میباشد.
Channel Divinity (1/Rest)
در لول 2، قابلیت جاری کردن مستقیم انرژی از خدایتان و استفاده از آن انرژی برای بهوجود آوردن اثری جادویی را پیدا میکنید. با دو اثر شروع میکنید: Turn Undead و مورد دیگری که Domain به شما میدهد. بعضی از Domainها در لولهای بالاتر قابلیت انجام آثار دیگری را به شما میدهند.
موقعی که از Channel Divinity خود استفاده میکنید انتخاب میکنید که کدام اثر را تولید کنید. قبل از آنکه دوباره از این قدرت استفاده کنید باید یک Long یا Short Rest را به اتمام برسانید.
بعضی از آثار Channel Divinity نیاز به Saving Throw دارند. در چنین حالاتی از DC اسپلهای کلریک خود استفاده نمایید.
در لول 6، میتوانید دو بار از Channel Divinity استفاده کنید قبل از آنکه نیاز به استراحت داشته باشید. در لول 18 به سه بار میرسد. بعد از اتمام یک استراحت استفادههای مصرف شده بازمیگردند.
Turn Undead
به عنوان یک اکشن، نشان مذهبی خود را نشان میدهید و با دعایی بر مردگان متحرک (Undead) لعنت میفرستید. هر Undead در 30 فوتی شما که میتواند شما را ببیند یا بشنود باید Wisdom Saving Throw بریزد. اگر شکست بخورد به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند Turn شده است.
یک موجود Turn شده باید نوبتهای خود را صرف دور شدن از شما کند و نمیتواند به اراده خود به 30 فوتی شما نزدیک شود. همچنین نمیتواند ریاکشن داشته باشد و به عنوان اکشن فقط میتواند Dash کند یا سعی کند از اثری که مانع حرکتش میشود آزاد شود. اگر هیججایی برای حرکت نداشته باشد میتواند از اکشن Dodge استفاده کند.
Divine Domain Feature
در لول 2، قابلیتی از Divine Domain خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 4 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Destroy Undead (CR ½)
از لول 5، وقتی یک Undead با CR ½ یا پایینتر در Saving Throw خود علیه قابلیت Turn Undead شما شکست میخورد نابود میشود.
CR واحد اندازهگیری قدرت و سطح موجودات و هیولاهای غیر بازیکن دیاندی است.
Channel Divinity (2/Rest)
از لول 6، میتوانید دو بار از Channel Divinity خود استفاده کنید قبل از آنکه نیاز به استراحت پیدا کنید.
Divine Domain Feature
در لول 6، قابلیتی از Divine Domain خود میگیرید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 8 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Destroy Undead (CR 1)
از لول 8، وقتی یک Undead با CR 1 یا پایینتر در Saving Throw خود علیه قابلیت Turn Undead شما شکست میخورد نابود میشود.
Divine Domain Feature
در لول 8، قابلیتی از Divine Domain خود میگیرید.
Divine Intervention
از لول 10، میتوانید هنگامی که نیاز خیلی زیادی به کمک دارید از خدای خود برای دخالت از طرف شما درخواست کنید.
این درخواست نیاز به یک اکشن دارد. کمکی که میخواهید را توضیح دهید و تاس درصد بریزید. اگر عددی برابر یا کمتر از لول کلریک خود بیارید درخواست شما عملی میشود. DM روش کمک را انتخاب میکند؛ اثر هر اسپل یا قابلیت کلریک مناسب است. اگر خدای شما دخالت کند نمیتوانید از این قابلیت تا 7 روز استفاده کنید. در غیر این صورت بعد از اتمام یک Long Rest میتوانید دوباره سعی کنید.
در لول 20، درخواست کمک شما بدون نیاز به ریختن تاس عملی میشود.
Destroy Undead (CR 2)
از لول 11، وقتی یک Undead با CR 2 یا پایینتر در Saving Throw خود علیه قابلیت Turn Undead شما شکست میخورد نابود میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 12 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Destroy Undead (CR 3)
از لول 14، وقتی یک Undead با CR 3 یا پایینتر در Saving Throw خود علیه قابلیت Turn Undead شما شکست میخورد نابود میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 16 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Destroy Undead (CR 4)
از لول 17، وقتی یک Undead با CR 4 یا پایینتر در Saving Throw خود علیه قابلیت Turn Undead شما شکست میخورد نابود میشود.
Divine Domain Feature
در لول 17، قابلیتی از Divine Domain خود میگیرید.
Channel Divinity (3/Rest)
از لول 18، میتوانید سه بار از Channel Divinity خود استفاده کنید قبل از آنکه نیاز به استراحت پیدا کنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 19 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی یک فیت بردارید.
Divine Intervention Improvement
در لول 20، قابلیت Divine Intervention بدون نیاز به ریختن تاس عملی میشود.
Divine Domain (Cleric Subclass)
Arcana Domain
جادو انرژیایست که تمام جهانها را پر کرده. نیرویی میتواند هم باعث نابودی و هم شکفتگی شود. خدایان آرکانا قدرت و پتانسیل جادو را به خوبی میشناسند. دانش جادو برای بعضی از خدایان مسئولیت بزرگیست و با دانستن طبیعتِ واقعی جهان به دست میآید. بعضی دیگر از خدایانِ آرکانا جادو را به عنوان قدرت خالص در نظر گرفتهاند که دارندهاش میتواند هرطور که صلاح بداند از آن استفاده کند.
Detect Magic, Magic Missile | 1st level |
Magic Weapon, Nystul’s Magic Aura | 3rd level |
Dispel Magic, Magic Circle | 5th level |
Arcane Eye, Leomund’s Secret Chest | 7th level |
Planar Binding, Teleportation Circle | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Arcane Initiate
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 مهارت Arcana را میآموزید. همچنین 2 Cantrip از لیست اسپلهای ویزارد یاد میگیرید. این کنتریپها برای شما کنتریپ کلریک حساب میشوند.
Channel Divinity: Arcane Abjuration
CR ½ or lower | 5th level |
CR 1 or lower | 8th level |
CR 2 or lower | 11th level |
CR 3 or lower | 14th level |
CR 4 or lower | 17th level |
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای فراری دادن موجودات غیر زمینی استفاده کنید.
به عنوان یک اکشن نشان مقدس خود را بالا برده و یک Celestial، Elemental، Fey، یا Fiend را در فاصله 30 فوتی خود انتخاب کنید که صدای شما را میشنود یا شما را میبیند. موجود مورد نظر باید تاس Wisdom Save ریخته و در صورت شکست به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند Turned میشود.
موجودی که Turned شده باشد باید از تمام سرعتش برای دور شدن از شما استفاده کند و نمیتواند با خواست خودش وارد شعاع 30 فوتی شما بشود. همچنین نمیتواند ریاکشن داشته باشد و برای اکشنش فقط باید از Dash استفاده کند یا سعی کند از هر چیزی که جلوی فرارش را میگیرد رها شود. اگر راه فرار نداشته باشد Dodge میکند.
وقتی به لول 5 برسید این قابلیت موجودات مربوطهای که از سطح خاصی ضعیفتر باشند در صورت شکست خوردن در تاس Saving Throw از جهان بیرون رانده میشوند مثل اسپل Banishment (اما بدون Concentration) برای 1 دقیقه.
Spell Breaker
در لول 6 وقتی با یک اسپل لول 1 یا بالاتر به کسی جان بر میگردانید، میتوانید تاثیر یک اسپل که بر روی آن شخص حضور دارد را پاک کنید. لول اسپلی که از روی شخص پاک میکنید میتواند برابر یا کمتر از لول اسپلاسلاتی باشد که شما با آن اسپل هیل را استفاده کردید.
Potent Spellcasting
در لول 8 شما ویزدام مادیفایر خود را به دمیج تمام کنتریپهای کلریک خود اضافه میکنید.
Arcane Mastery
در لول 17 یک اسپل از هر لول 6 و 7 و 8 و 9 از لیست اسپلهای ویزارد بردارید. این اسپلها برای شما اسپل کلریک حساب میشوند و همیشه آنها را آماده دارید و با تعداد اسپلهای آماده شما تضادی ندارند.
Death Domain
حوزهی مرگ (Death Domain) با نیرویی که باعث مرگ میشود و همچنین نیرویی که اجساد را به شکل نیمهمُرده و Undead در میآورد شناخته میشود.
False Life, Ray of Sickness | 1st level |
Blindness/Deafness, Ray of Enfeeblement | 3rd level |
Animate Dead, Vampiric Touch | 5th level |
Blight, Death Ward | 7th level |
Antilife Shell, Cloudkill | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 مهارت کار با Martial Weapons را میآموزید.
Reaper
در لول 1 یک Cantrip از شاخه Necromancy از لیست اسپلهای هر کلسی که میخواهید بردارید. وقتی کنتریپ Necromancy استفاده میکنید که فقط یک نفر را هدف قرار میدهد، میتوانید دو نفر که کنار هم در حداکثر فاصله 5 فوتیِ هم ایستادهاند را هدف بگیرید.
Channel Divinity: Touch of Death
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity نابود کردن انرژی حیات در شخصی دیگر با لمس کردنش استفاده کنید. وقتی به طور موفقیت آمیز ضربهای از نزدیک به حریف وارد کردید (Melee Attack) میتوانید از Channel Divinity استفاده کنید و مقداری اضافه آسیب از نوع Necrotic وارد کنید. مقدار دمیج اضافه برابر است با 5 + دوبرابر لول کلریک شما.
Inescapable Destruction
در لول 6، دمیج Necrotic که توسط اسپلهای شما و یا Channel Divinity زده شده باشد با Resistance حریف نصف نمیشود و آن را نادید میگیرد.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Necrotic به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد
Improved Reaper
وقتی اسپلی Necromancy از لول 1 تا 5 استفاده میکنید که فقط یک نفر را هدف قرار میدهد، میتوانید دو نفر که کنار هم در حداکثر فاصله 5 فوتیِ هم ایستادهاند را هدف بگیرید. اگر اسپل نیاز به Material Component (مواد پیشنیاز) داشته باشد باید آنرا برای هر هدف جدا داشته باشید (2برابر میشود).
Forge Domain
خدایان Forge خدایان هنرمندانی هستند که با آهن کار میکنند. از آهنگری که نعل اسبهای تمام شهر را فراهم میکند تا الفی که تیرهای الماسکاری شدهاش به قلب شیاطین و دیوها نشستهاند. خدایان Forge میآموزند، با صبر و سختکوشی حتی سنگینترین و سختترین سنگها و آهنها تبدیل به اشیاء تراشیده و خوشساخت میشوند.
Identify, Searing Smite | 1st level |
Heat Metal, Magic Weapon | 3rd level |
Elemental Weapon, Protection from Energy | 5th level |
Fabricate, Wall of Fire | 7th level |
Animate Objects, Creation | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 مهارت استفاده از Heavy Armor و Smith’s Tools را میگیرید.
Blessing of the Forge
در لول 1 قدرتی برای جادویی کردن سلاح و زره را به دست میآورید. در پایان یک لانگ رست میتوانید یک آیتم غیر جادویی که میتواند زره یا سلاح simple یا martial باشد را لمس کنید. تا پایان لانگ رست بعدیتان یا تا زمانی که بمیرید، آن شیء جادویی میشود. اگر زره باشد +1 به AC آن اضافه میشود. اگر سلاح باشد +1 به Attack و Damage آن اضافه میشود.
Channel Divinity: Artisan’s Blessing
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity برای ساخت آیتمهای ساده استفاده کنید.
یک مراسم 1 ساعته را انجام میدهید که آیتمی غیر جادویی حاوی فلز را به وجود میآورد. یک سلاح simple یا martial. یک زره. 10 تیر، یک ست ابزار یا هر آیتم غیرجادویی حاوی فلز.
شما باید به اندازهی قیمت آن آیتم (نمیتواند بیشتر از 100 سکه طلا باشد)، فلز (که میتواند خود سکه باشد) در این مراسم استفاده کنید. پس از پایان یک ساعت، فلزات و سکهها تبدیل به آیتمی که بخواهید میشوند.
شما میتوانید با این توانایی آیتم غیرجادویی دیگری مثل یک کلید را کپی کنید، در صورتی که اصل آن را در دست داشته باشید.
Soul of the Forge
در لول 6، وقتی زره سنگین (Heavy Armor) پوشیده باشید +1 به AC شما اضافه میشود. همچنین در این لول به دمیج Fire مقاوم (Resistance) خواهید شد.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Fire به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Saint of Forge and Fire
در لول 17 شما به دمیج Fire به طور کامل مصون میشوید (Immune).
همچنین هنگامی که زره سنگین (Heavy Armor) پوشیده باشید نسبت به دمیج غیر جادویی Bludgeoning و Piercing و Slashing مقاوم (Resistance) خواهید شد.
Grave Domain
خدایان قبرها خط بین مرگ و زندگی را تحت نظر دارند. در نظر این خدایان، مرگ و زندگی پس از مرگ نقش مهمی در نظم چرخهی جهان دارد. مقاومت در برابر مرگ، یا برهم زدن آرامش مردگان یک گناه بزرگ است.
Bane, False Life | 1st level |
Gentle Repose, Ray of Enfeeblement | 3rd level |
Revivify, Vampiric Touch | 5th level |
Blight, Death Ward | 7th level |
Antilife Shell, Raise Dead | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Circle of Mortality
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 وقتی به شخصی که جانش به صفر رسیده و بیهوش است جان بر میگردانید به جای ریختن تاس، بیشترین عدد ممکن برای آن تاس را در نظر میگیرید. مثلاً اگر اسپل Healing Word به مقدار 1d4 هیل میدهد، شما 4 عدد به شخص بیهوش جان میدهید.
همچنین کنتریپ Spare the Dying را میآموزید که با تعداد کنتریپهای اصلی شما تضاد ندارد. این کنتریپ برای شما، با رنج 30 فوت قابل استفاده است و در یک بونس اکشن انجام میشود.
Eyes of the Grave
در لول 1 همچنین میتوانید حضور موجودات Undead را حس کنید. با یک اکشن تا پایان نوبت بعدیتان مکان دقیق هر آنددی که در فاصله 60 فوتی شماست و به طور کامل پشت چیزی مخفی نیست یا توسط جادو از جادوهای Divination محافظت نشده باشد را میفهمید. این حس چیزی از قدرت و مهارتهای آنددها به شما نمیگوید.
شما میتوانید از این توانایی به تعداد ویزدام مادیفایر خود در روز استفاده کنید و بعد از آن تا پایان یک لانگ رست نمیتوانید از این قابلیت استفاده کنید.
Channel Divinity: Path to the Grave
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای نفرین کردن حیات یک موجود استفاده کنید. با یک اکشن موجودی در 30 فوتی خود انتخاب کنید که تا پایان نوبت بعدی شما نفرین میشود. موجود در برابر ضربهی بعدی شما یا یارانتان Invulnerable میشود (2برابر دمیج میخورد) و نفرین تمام میشود.
Potent Spellcasting
در لول 8 شما ویزدام مادیفایر خود را به دمیج تمام کنتریپهای کلریک خود اضافه میکنید.
Keeper of Souls
در لول 17 شما میتوانید از نیروی حیات شخصی که مرده باشد به شخصی زنده انرژی بدهید. وقتی موجودی در فاصلهی 30 فوتی شما میمیرد، میتوانید همان لحظه به خودتان یا یکی از یارانتان در 30 فوتی خود به میزانی مساوی با تعداد Hit Diceهای موجود مُرده جان برگردانید. اگر ناتوان (Incapacitated) باشید نمیتوانید این کار را انجام دهید. بعد از انجام این کار تا شروع نوبت بعدیتان نمیتوانید دوباره آن را انجام دهید.
Knowledge Domain
خدایان Knowledge دانش و آموختن را بالاتر از همهچیز میدانند. بعضی از آنها میگویند که دانش باید در کتابخانهها و دانشگاهها آموخته و تبادل شود و بعضی دیگر دانش تجربی و اختراعی را توصیه میکنند. بعضی از آنها به پیروانشان وعدهی قدرتهای بینهایتی را در صورت کشف رازهای جهان میدهند و بعضی دانش را برای خود جمع کرده و راز نگاه میدارند.
Command, Identify | 1st level |
Augury, Suggestion | 3rd level |
Nondetection, Speak with Dead | 5th level |
Arcane Eye, Confusion | 7th level |
Legend Lore, Scrying | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Blessing of Knowledge
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 به انتخاب خود 2 زبان میآموزید. همچنین در 2 مهارت از بین مهارتهای زیر که انتخاب میکنید ماهر میشوید:
Arcana, History, Nature, Religion.
امتیاز Proficiency شما برای مهارتهای انتخاب شده 2برابر میشود.
Channel Divinity: Knowledge of the Ages
در لول 2 شما میتوانید از Channel Divinity استفاده کنید تا لحظهای به دریای علم و دانش خدایان وارد شوید. با یک اکشن یک Skill یا Tool را انتخاب کنید و تا 10 دقیقه برای استفاده از آن ماهر حساب میشوید.
Channel Divinity: Read Thoughts
در لول 6، میتوانید از Channel Divinity برای خواندن ذهن و فرمان دادن به موجودات استفاده کنید.
به عنوان یک اکشن موجودی در 60 فوتی خود انتخاب کنید. موجود باید تاس Wisdom Saving Throw ریخته و در صورت موفقیت شما نمیتوانید تا پایان لانگ رست بعدی خود از این قابلیت بر روی آن موجود استفاده کنید. اگر موجود در تاسش شکست بخورد، شما میتوانید ذهنش را بخوانید. هرچه که در سطح مغز او باشد، مثل احساساتش و چیزهایی که به طور فعال به آن فکر میکند را تا 1 دقیقه میشنوید.
همچنین در این مدت میتوانید با یک اکشن اثر چنل دیوینیتی را تمام کرده و اسپل Suggestion را بدون اسپلاسلات روی شخص استفاده کنید و شخص بدون تاس Saving Throw در مقاومت در برابر Suggestion شکست میخورد.
Potent Spellcasting
در لول 8 شما ویزدام مادیفایر خود را به دمیج تمام کنتریپهای کلریک خود اضافه میکنید.
Visions of the Past
در لول 17 شما میتوانید الهاماتی از گذشتهی مکان اطرافتان یا یک شیء را ببینید. این کار 1 دقیقه طول میکشد و بعد از آن به اندازه Wisdom Score خود (به دقیقه) از گذشته با خبر میشوید. شما باید در این مدت Concentration(تمرکز) داشته باشید.
وقتی این قابلیت را استفاده کردید نمیتوانید تا پایان یک شورت یا لانگ رست دوباره آن را استفاده کنید.
خواندن اشیاء: شما از صاحبان قبلی آن شیء و همچنین اتفاقات مهمی که توسط آن یا برای آن اتفاق افتاده را میبینید. اگر شخصی در روزهای گذشته (نهایت به تعداد Wisdom Score شما) از آن شیء استفاده کرده باشد میتوانید آن را نیز ببینید و 1 دقیقه از این قابلیت را صرف شناخت آن شخص کنید.
خواندن مکان: مکان اطرافتان در فاصله 50 فوت Cube را از روزهای گذشته (نهایتاً به تعداد Wisdom Score شما) میخوانید. برای هر دقیقه از این قابلیت، یک اتفاق مهم را در آن مکان متوجه میشوید که از نزدیکترین اتفاق شروع میشود و به عقب بر میگردد.
Life Domain
حوزهی زندگی بر روی انرژی حیات و انرژی مثبت زندگی تمرکز میکند که یکی از اساسیترین پایههای جهان که تمام زندگی موجودات را سرپا نگاه میدارد است. خدایان این حوزه جان بخشی و شفا دادن موجودات زخمی و مریض، اهمیت دادن به آنان که به کمک نیاز دارند و دور راندن نیروهای مرگ و Undead را توصیه میکنند.
Bless, Cure Wounds | 1st level |
Lesser Restoration, Spiritual Weapon | 3rd level |
Beacon of Hope, Revivify | 5th level |
Death Ward, Guardian of Faith | 7th level |
Mass Cure Wound, Raise Dead | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 برای استفاده از Heavy Armor ماهر میشوید.
Disciple of Life
وقتی اسپل لول 1 به بالا برای جان بخشی به موجودات (Healing) استفاده میکنید، آن اسپل به اندازهی 2+لول اسپل، جان بیشتری به شخص میدهد.
Channel Divinity: Preserve Life
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای برگرداندن جان یارانتان در شرایط سخت استفاده کنید. با یک اکشن میتوانید نیرویی برای شفا دادن به اندازهی 5برابر لول کلریکتان به وجود بیاورید و آن میزان از جان را بین یارانتان (و خودتان) در 30 فوتی هر طور که میخواهید پخش کنید. (مثلاً 3 عدد به یار اولتان، 2 عدد به خودتان و5 عدد به یار دیگر). این قابلیت نمیتواند جان کسی را بیشتر از نصف ماکسیمم جانش بالا ببرد. همچنین شما نمیتوانید Undead یا Construct(سازه) را با این قابلیت شفا دهید.
Blessed Healer
در لول 6، هرگاه از اسپلی لول 1 به بالا برای جانبخشی به شخصی به جز خودتان استفاده کنید، خودتان نیز به میزان 2+لول اسپل، جان میگیرید.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Radiant به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Supreme Healing
در لول 17 قدرت جانبخشی و شفادهی شما به نهایت رسیده است. برای هیل دادن به افراد با اسپلهایتان نیاز به ریختن تاس ندارید و به جای آن ماکسیمم مقدار تاسها را استفاده میکنید. مثلاً اگر اسپلی 3d8 به کسی جان بر میگرداند، شما 24 عدد به آن شخص هیل میدهید.
Light Domain
خدایان نور بیشتر به رویش و دوباره متولد شدن، حقیقت، هوشیاری و زیبایی توصیه میکنند. سمبلشان اکثراً خورشید است. بعضی از این خدایان شبیه به خورشید نقاشی شدهاند یا کسی که خورشید را در پنهای آسمان به حرکت در میآورد. بعضی دیگر مثل محافظانی خستگی ناپذیرند که چشمانشان به داخل هر تاریکی و دروغی نفوذ میکند. بعضی خدایان زیبایی و هنر هستند که میآموزند هنر وسیلهای برای بهبود روح است. کلریکهای حوزهی نور افراد هوشیاری هستند که با قدرت تابندگی نور و قدرت خدایانشان مجهز شدهاند تا دروغ را دور کنند و تاریکی را بسوزانند.
Burning Hands, Faerie Fire | 1st level |
Flaming Sphere, Scorching Ray | 3rd level |
Daylight, Fireball | 5th level |
Guardian of Faith, Wall of Fire | 7th level |
Flame Strike, Scrying | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Cantrips
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 کنتریپ Light را اگر از قبل بر نداشتهاید میآموزید.
Warding Flare
همچنین در لول 1، شما میتوانید نور الهی را بین خود و کسی که به شما حمله کرده قرار دهید. وقتی شخصی که در فاصلهی 30 فوتی شماست و شما او را میبینید به شما Attack بدهد، میتوانید از ریاکشن خود برای Disadvantage دادن به آن Attack استفاده کنید و نوری به سمت چشمانش بفرستید. موجوداتی که نتوانند کور (Blinded) بشوند به این قابلیت مقاوم هستند و هیچ اثری رویشان ندارد.
Channel Divinity: Radiance of the Dawn
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای آوردن نور خورشید، دور کردن تاریکی و زدن Radiant damage به دشمنان خود استفاده کنید.
به عنوان یک اکشن نشان مقدس خود را بالا برده تمام Magical Darkness اطراف شما تا فاصله 30 فوتی از بین میرود. همچنین همهی دشمنان شما در همین فاصله، باید تاس Constitution Saving Throw ریخته و در صورت شکست 2d10+لول کلریک شما و در صورت موفقت نصف آن مقدار Radiant Damage میخورند. موجودی که به طور کامل سنگر گرفته باشد (Total Cover) از این دمیج مصون است.
Improved Flare
در لول 6 میتوانید از قابلیت Warding Flare خود حتی وقتی یکی از یارانتان هدف یک Attack در رنج 30 فوتی شما باشد استفاده کنید.
Potent Spellcasting
در لول 8 شما ویزدام مادیفایر خود را به دمیج تمام کنتریپهای کلریک خود اضافه میکنید.
Corona of Light
در لول 17 میتوانید با یک اکشن نور خورشید را به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که خودتان آن را کنسل کنید به اطراف خود بیاورید. تا فاصله 60 فوت نور روشن و تا 30 فوت بعد از آن نور نیمه روشن حاصل میشود. دشمنانی که در نور روشن قرار داشته باشند در Saving Throw در برابر هر اسپلی که Fire یا Radiant دمیج داشته باشد Disadvantage دارند.
Nature Domain
خدایان طبیعت به همان اندازه که طبیعت گوناگون است با هم متفاوتند. از خدایان مرموز اعماق جنگلها تا خدایان مهربان دشتها و باغهای کوچک. درویدها طبیعت را به عنوان قدرت کامل این خدایان میبینند و دعاهایشان را با زبان سری خود میخوانند. اما بسیاری از این خدایان کلریک نیز دارند. قهرمانانی که فعالتر عمل کرده تا اهداف آنان را در زمین به جلو ببرند.
Animal Friendship, Speak With Animals | 1st level |
Barkskin, Spike Growth | 3rd level |
Plant Growth, Wind Wall | 5th level |
Dominate Beast, Grasping Vine | 7th level |
Insect Plague, Tree Stride | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Acolyte of Nature
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 میتوانید یک Cantrip از لیست اسپلهای دروید بردارید. همچنین در یکی از اسکیلهای زیر ماهر شوید: Animal Handling, Nature, Survival.
Bonus Proficiencies
در لول 1 همچنین برای پوشیدن Heavy Armor ماهر میشوید.
Channel Divinity: Charm Animals and Plants
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity برای افسون کردن حیوانات و گیاهان استفاده کنید.
با یک اکشن سمبل خود را نشان داده و نام خدایتان را میخوانید. تمام حیوانات و موجودات گیاهی در 30 فوتی شما باید تاس Wisdom Saving Throw ریخته و در صورت شکست توسط شما برای 1 دقیقه یا تا زمانی که آسیب ببیند Charm شوند. در این مدت آنها شما و افرادی که شما انتخاب کنید را دوست خود میبینند.
Dampen Elements
در لول 6، وقتی یک نفر در 30 فوتی شما دمیج از نوع acid, cold, fire, lightning یا thunder بخورد، شما میتوانید از ریاکشن خود استفاده کرده و برای آن دمیج به او resistance (مقاومت) بدهید. (میزان دمیج نصف میشود)
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف، 1d8 دمیج از جنس cold, fire, lightning (به انتخاب خودتان) به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Master of Nature
وقتی حیوانات یا موجودات گیاهی را با چنل دیوینیتی خود Charm کرده باشید میتوانید در یک بونس اکشن به هر کدام دستور بدهید که در نوبت خود چه کاری انجام دهند.
Order Domain
حوزهی انتظام نمایندهی نظم و تعلق خاطر به جامعه و قوانین آن است. این حوزه برای کلریکهاییست که از قدرت خود برای حفظ نظم و قانون استفاده میکنند. برای آنها ایدهآل یعنی اطاعت کردن از قانون بالاتر از همهچیز است.
Command, Heroism | 1st level |
Hold Person, Zone of Truth | 3rd level |
Mass Healing Word, Slow | 5th level |
Compulsion, Locate Creature | 7th level |
Commune, Dominate Person | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 مهارت استفاده از Heavy Armor را میگیرید. همچنین یکی از مهارتهای intimidation یا persuasion را به انتخاب خود یاد میگیرید.
Voice of Authority
در لول 1 وقتی اسپلی لول 1 به بالا به یکی از یارانتان میزنید، آن شخص میتواند از ریاکشن خود برای زدن یک ضربه به شخصی که شما انتخاب میکنید و در دیدتان است استفاده کند. اگر اسپل شما بیش از 1 یار را تحت تاثیر میگذارد شما انتخاب میکنید کدام یارتان اتک بدهد.
Channel Divinity: Order’s Demand
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity برای نشان دادن ابهت استفاده کنید.
با یک اکشن نشان خود را رو کرده و تمام افراد در 30 فوتی شما باید تاس Wisdom Saving Throw ریخته و در صورت شکست تا پایان نوبت بعدیتان یا تا وقتی آسیب ببینند توسط شما Charmed میشوند. شما همچنین میتوانید همان لحظه که آنها در تاس خود شکست خوردند به آنها فرمان دهید که سلاحشان یا هرچه در دست دارند را به زمین بیاندازند.
Embodiment of the Law
در لول 6، وقتی اسپلی از مکتب Enchantment که زمان یک اکشن دارد را میزنید، میتوانید آن را در یک بونس اکشن استفاده کنید.
شما میتوانید این کار را به تعداد ویزدام مادیفایر خود انجام دهید و پس از با اتمام یک لانگ رست شارژهای این قابلیت به شما بازگردانده میشود.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Psychic به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Order’s Wrath
در لول 17 اگر دمیج Divine Strike خود را به کسی بزنید میتوانید او را تا پایان نوبت بعدیتان نفرین کنید. دفعه بعدی که یکی از یارانتان در این مدت به شخص نفرین شده ضربه بزند آن شخص 2d8 دمیج Psychic اضافه دریافت میکند.
Tempest Domain
خدایان این حوزه خدایان آسمان و رعد و برق هستند. خدایان زمینلرزه و بعضی خدایان آتش، خدایان خشم و خدایان قدرت بدنی و شجاعت. در بعضی ادیان، این خدایان از دریاها و اقیانوسها محافظت میکنند. خدایان تمپست کلریکهای خود را برای ایجاد ترس در مردم میفرستند تا مردم را به راه راست هدایت کنند و یا برای خدایان قربانی کنند تا به غذب الهی دچار نشوند.
Fog Cloud, Thunderwave | 1st level |
Gust of Wind, Shatter | 3rd level |
Call Lightning, Sleet Storm | 5th level |
Control Water, Ice Storm | 7th level |
Destructive Wave, Insect Plague | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 برای استفاده از Martial Weapons و Heavy Armor ماهر میشوید.
Wrath of the Storm
در لول 1 همچنین وقتی شخصی در 5 فوتی شما که شما او را میبینید به شما حمله میکند میتوانید با ریاکشن او را مجبور کنید تاس Dexterity Saving Throw ریخته و در صورت شکست 2d8 Lightning یا Thunder به انتخاب شما و در صورت موفقیت نصف آن مقدار دمیج بخورد.
شما میتوانید این کار را به تعداد ویزدام مادیفایر خود انجام دهید و پس از با اتمام یک لانگ رست شارژهای این قابلیت به شما بازگردانده میشود.
Channel Divinity: Destructive Wrath
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای به دست گرفتن قدرت طوفان استفاده کنید. وقتی تاس برای دمیج Lightning یا Thunder میریزید، میتوانید از چنل دیوینیتی خود استفاده کنید تا به جای تاس، ماکسیمم مقدار ممکن دمیج وارد کنید. (2d8=16)
Thunderous Strike
در لول 6 وقتی به موجودی با سایز Large یا کوچکتر دمیج Lightning وارد کنید میتوانید او را 10 فوت به عقب پرت کنید.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Thunder به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Stormborn
در لول 17 شما میتوانید هرگاه آسمان بالای سر شما باشد پرواز کنید (در داخل خانه و زیر زمین ممکن نیست). سرعت حرکت پرواز شما برابر سرعت راه رفتن شماست.
Trickery Domain
خدایان Trickery خدایان شروری هستند که در برابر نظم و قانون خدایان و مردم زمین میایستند. آنها خدایان دزدان، متقلبان، قماربازان، شورشیها و آزادیخواهان هستند. کلریکهایشان نیروهای مخرب آنها بر روی زمینند تا غرور بزرگان را زیر پا بگذارند، از ثروتمندان دزدی کنند، زندانیها را آزاد کنند و رسم و رسومات پوچ را غرق کنند. آنها زیرآبی رفتن، دروغ، دسیسه، دغلبازی و دزدی را به راههای دیگر ترجیح میدهند.
Domain Spells
Charm Person, Disguise Self | 1st level |
Mirror Image, Pass Without Trace | 3rd level |
Blink, Dispel Magic | 5th level |
Dimension Door, Polymorph | 7th level |
Dominate Person, Modify Memory | 9th level |
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Blessing of the Trickster
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 میتوانید با اکشن یک نفر را لمس کنید و کاری کنید که او برای پنهان شدن (stealth) تا 1 ساعت Advantage داشته باشد. شما نمیتوانید این قدرت را به بیشتر از یک نفر بدهید. اگر کس دیگری را به این روش لمس کنید، قدرت از نفر قبل گرفته میشود.
Channel Divinity: Invoke Duplicity
در لول 2 شما میتوانید از Channel Divinity برای ساخت یک کپی از خودتان استفاده کنید.
با یک اکشن یک ایلوژن کامل از خودتان میسازید که تا 1 دقیقه (یا تا زمانی که تمرکزتان را از دست بدهید مثل تمرکز روی یک اسپل)باقی میماند. ایلوژن در جایی نهایتاً تا 30 فوتی شما ساخته میشود و بعد میتواند با بونس اکشن شما حرکت کرده و 30 فوت راه برود و نهایتاً 120 فوت از شما دور بشود.
در این مدت شما میتوانید اسپلهایتان را از جایی که ایلوژن ایستاده است بزنید اما باید از دید و شنوایی خودتان استفاده کنید (باید خودتان در صورت نیاز هدف را ببینید). همچنین اگر شما و ایلوژن هردو در فاصله 5 فوت شخصی باشید که ایلوژن را میبیند، برای اتک دادن به آن شخص Advantage خواهید داشت. (نیاز است که شخص توسط ایلوژن گمراه شود).
Channel Divinity: Cloak of Shadows
در لول 6، میتوانید از Channel Divinity برای نامرئی شدن استفاده کنید.
با یک اکشن میتوانید تا پایان نوبت بعدی خود نامرئی شوید. اگر اتک بدهید یا اسپل بزنید از نامرئی بودن خارج میشوید.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج Poison به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Improved Duplicity
در لول 17، میتوانید وقتی از چنل دیوینیتی خود استفاده کنید، تا 4 کپی (ایلوژن) از خودتان بسازید. همچنین میتوانید با بونس اکشن همهی آنها را هر طور بخواهید حرکت دهید.
War Domain
جنگ دیدگاههای زیادی دارد. جنگ میتواند از مردم عادی قهرمان بسازد. جنگ میتواند وحشتناک و مخرب باشد، وقتی کارهای ظالمانه و یا بزدلانه، تابندگی کمال و شجاعت را بپوشانند. در هر صورت، خدایان جنگ جنگجویان خود را زیر نظر دارند و برای اعمال بزرگشان به آنها جایزه میدهند. کلریکهای این خدایان در تلاش برای برتری در مبارزه هستند، دیگران را به جنگیدن، خوب جنگیدن، تشویق میکنند و کارهای خشونتآمیز را به عنوان دعا پیشنهاد میدهند.
Divine Favor, Shield of Faith | 1st level |
Magic Weapon, Spiritual Weapon | 3rd level |
Crusader’s Mantle, Spirit Guardians | 5th level |
Freedom of Movement, Stoneskin | 7th level |
Flame Strike, Hold Monster | 9th level |
Domain Spells
هر بار به لول خاصی در کلس کلریک برسید تعدادی اسپل اضافه دریافت میکنید. شما این اسپلها را همیشه دارید و تضادی با تعداد اسپلهایی که میتوانید در روز آماده کنید ندارند.
Bonus Proficiencies
وقتی این سابکلس را انتخاب میکنید، در لول 1 برای استفاده از Heavy Armor و Martial Weapons ماهر میشوید.
War Priest
از لول 1 وقتی از اکشن برای اتک دادن استفاده میکنید، میتوانید با بونس اکشن یک ضربه با سلاح بزنید.
شما میتوانید این کار را به تعداد ویزدام مادیفایر خود انجام دهید و پس از با اتمام یک لانگ رست شارژهای این قابلیت به شما بازگردانده میشود.
Channel Divinity: Guided Strike
در لول 2 میتوانید از Channel Divinity خود برای ضربه زدن با دقت فرازمینی استفاده کنید. وقتی تاس Attack میریزید میتوانید از چنل دیوینیتی خود استفاده کرده و +10 به آن تاس اضافه کنید. شما میتوانید این انتخاب را بعد از آنکه تاس را دیدید اما قبل از آنکه DM نتیجه را توصیف کند انجام دهید.
Channel Divinity: War God’s Blessing
در لول 6، وقتی شخصی از یارانتان در 30 فوت شماتاس Attack میریزد میتوانید از چنل دیوینیتی خود استفاده کرده و +10 به آن تاس اضافه کنید. شما میتوانید این انتخاب را بعد از آنکه تاس را دیدید اما قبل از آنکه DM نتیجه را توصیف کند انجام دهید.
Divine Strike
در لول 8 شما میتوانید یک بار در هر نوبتتان بعد از برخورد ضربه سلاح به حریف 1d8 دمیج از نوع دمیج همان سلاح به دمیج سلاحتان اضافه کنید. در لول 14 این میزان به 2d8 میرسد.
Avatar of Battle
در لول 17 شما نسبت به دمیج Bludgeoning، Piercing و Slashing از سلاحهای غیر جادویی مقاوم (Resistance) میشوید.