الف دریایی | Sea Elf
الفهای دریایی در نخستین روزهای مالتیورس عاشق زیبایی وحشی اقیانوسها شدند. در حالی که دیگر الفها از قلمرویی به قلمرو دیگر سفر میکردند، الفهای دریایی جریانها را هدایت کرده و آبهای بسیاری از جهانها را کاوش کردند. امروزه این الفها را میتوان در هر جایی که اقیانوسها وجود دارند، و همچنین در سطح عنصری آب (Elemental Plane of Water) یافت.
مانند دیگر الفها، الفهای دریایی میتوانند بیش از 750 سال عمر کنند.
الفهای بسیاری از قلمروها
خلق شده توسط Corellon خدا، نخستین الفها موجودات فیای بودند که در سطوح مختلف وجود داشتند و شکل فیزیکی خود را به اراده تغییر میدادند. جدا از شکوه Arvandor، مکان محبوب آنها فیوایلد بود، قلمرویی از شور و شوق بیحد. پس از تبعید از حضور کورلون به دلیل توطئه با رقیب خدای خود، Lolth، به آن مکان شکوهمند گریختند. در آنجا از موجودات فی به شبهانسان (Humanoid) تبدیل شدند و توانایی تغییر شکل به اراده خود را از دست دادند. پس از آن، آنها اغلب گریه میکردند زیرا متوجه شدند چه چیزی را از دست دادهاند، و اندوه آنها با تأثیر فیوایلد عمیقتر شد. اما در فیوایلد، آنها همچنین شادیهای بالقوه بودن مردم با شکلهای ثابت را کشف کردند و پس از کنار گذاشتن خیانت لولث، امید را دوباره پیدا کردند.
بیشتر الفها در نهایت از فیوایلد به جهانهای دیگر راه پیدا کردند، زیرا میل به سفر و کنجکاوی آنها را به دورترین نقاط چندجهانی کشاند. در آن جهانهای دیگر، الفها شکلهای فیزیکی که اکنون با آنها مرتبط هستند را توسعه دادند. به دلیل طبیعت اصلی تغییرپذیرشان، هر گروه از الفها به طور اسرارآمیز ویژگیهای محیطی را که با آنها ارتباط داشتند، به خود گرفتند، چه جنگلها (Wood Elf)، گذرگاههای فی در سطح مادی (High Elf)، آندردارک (Drow)، شَدوفل (Shadar-Kai)، فیوایلد (Eladrin) یا اقیانوسها (Sea Elf).
در برخی مکانها، کورلون از حافظه الفها محو شده است، اما خون آن خدا هنوز در آنها جاری است، حتی اگر چیزی از منبع آن ندانند. این خون است که باعث میشود پس از گذراندن قرنها متصل به یک محیط خاص، تکامل یابند، بنابراین فقط مسئله زمان است تا انواع دیگر الفها ظهور کنند.
*
امتیاز توانایی: یکی را انتخاب کنید: (الف) +2 به یک امتیاز و +1 به یک امتیاز دیگر (ب) +1 به سه امتیاز
اندازه: متوسط
سرعت: 30 فوت، شنا برابر با سرعت راه رفتن شما
*
Creature Type. شما یک شبهانسان (Humanoid) هستید. همچنین برای هر پیشنیاز یا اثری که نیاز به Elf بودن دارد، به عنوان یک الف در نظر گرفته میشوید.
Speed. سرعت راه رفتن شما 30 فوت است و سرعت شنا برابر با سرعت راه رفتن شما است.
Child of the Sea. میتوانید هوا و آب را تنفس کنید، و در برابر آسیب سرما یا Cold Damage مقاوم هستید.
Darkvision. میتوانید در نور کم در فاصله 60 فوتی خود مانند نور روشن و در تاریکی مانند نور کم ببینید. در آن تاریکی رنگها را فقط به صورت سایههای خاکستری میبینید.
Fey Ancestry. در تاسهای نجاتی که برای جلوگیری یا پایان شرایط Charmed میریزید، Advantage دارید.
Friend of the Sea. حیوانات آبزی رابطهای فوقالعاده با مردم شما دارند. میتوانید ایدههای ساده را به هر حیوانی که سرعت شنا دارد، منتقل کنید. آنها میتوانند کلمات شما را درک کنند، هرچند شما توانایی ویژهای برای فهمیدن پاسخ آنها ندارید.
Keen Senses. در اسکیل Perception مهارت دارید.
Trance. نیازی به خواب ندارید و جادو نمیتواند شما را بخواباند. اگر 4 ساعت را به مراقبهای خلسه طور سپری کنید، که در طول آن هشیاری شما حفظ میشود، میتوانید یک استراحت بلند را به پایان برسانید.
هر زمان که خلسه را تمام کردید، میتوانید دو مهارت در Tool یا Weapon که ندارید را دریافت کنید. شما به طور عرفانی این مهارتها را از با استخراج آنها از حافظه مشترک الفها به دست میآورید و آنها را تا پایان استراحت بلند بعدی خود حفظ میکنید.
Languages. میتوانید به زبان Common و یک زبان دیگر که شما و DM موافقید برای شخصیت شما مناسب است صحبت کنید، بخوانید و بنویسید.