تجهیزات ماجراجویی | Adventuring Gear
تجهیزات ماجراجویی | Adventuring Gear
Item |
Cost |
Weight |
Item |
Cost |
Weight |
Kit, herbalism |
5 gp |
3 lb. |
Abacus |
2 gp |
2 lb. |
Kit, healer’s |
5 gp |
3 lb. |
Acid (vial) |
25 gp |
1 lb. |
Kit, mess |
2 sp |
1 lb. |
Alchemist’s fire (flask) |
50 gp |
1 lb. |
Kit, poisoner’s |
50 gp |
2 lb. |
Ammunition |
||
Ladder (10-foot) |
1 sp |
25 lb. |
Arrows (20) |
1 gp |
1 lb. |
Lamp |
5 sp |
1 lb. |
Blowgun needles (50) |
1 gp |
1 lb. |
Lantern, bullseye |
10 gp |
2 lb. |
Crossbow bolts (20) |
1 gp |
1½ lb. |
Lantern, hooded |
5 gp |
2 lb. |
Sling bullets (20) |
4 cp |
1½ lb. |
Lock |
10 gp |
1 lb. |
Antitoxin (vial) |
50 gp |
— |
Magnifying glass |
100 gp |
— |
Arcane focus |
||
Manacles |
2 gp |
6 lb. |
Crystal |
10 gp |
1 lb. |
Mirror, steel |
5 gp |
1/2 lb. |
Orb |
20 gp |
3 lb. |
Oil (flask) |
1 sp |
1 lb. |
Rod |
10 gp |
2 lb. |
Paper (one sheet) |
2 sp |
— |
Staff |
5 gp |
4 lb. |
Parchment (one sheet) |
1 sp |
— |
Wand |
10 gp |
1 lb. |
Perfume (vial) |
5 gp |
— |
Backpack |
2 gp |
5 lb. |
Pick, miner’s |
2 gp |
10 lb. |
Ball bearings (bag of 1,000) |
1 gp |
2 lb. |
Piton |
5 cp |
1/4 lb. |
Barrel |
2 gp |
70 lb. |
Poison, basic (vial) |
100 gp |
— |
Basket |
4 sp |
2 lb. |
Pole (10-foot) |
5 cp |
7 lb. |
Bedroll |
1 gp |
7 lb. |
Pot, iron |
2 gp |
10 lb. |
Bell |
1 gp |
— |
Potion of healing |
50 gp |
1/2 lb. |
Blanket |
5 sp |
3 lb. |
Pouch |
5 sp |
1 lb. |
Block and tackle |
1 gp |
5 lb. |
Quiver |
1 gp |
1 lb. |
Book |
25 gp |
5 lb. |
Ram, portable |
4 gp |
35 lb. |
Bottle, glass |
2 gp |
2 lb. |
Rations (1 day) |
5 sp |
2 lb. |
Bucket |
5 cp |
2 lb. |
Robes |
1 gp |
4 lb. |
Caltrops (bag of 20) |
1 gp |
2 lb. |
Rope, hempen (50 feet) |
1 gp |
10 lb. |
Candle |
1 cp |
— |
Rope, silk (50 feet) |
10 gp |
5 lb. |
Case, crossbow bolt |
1 gp |
1 lb. |
Sack |
1 cp |
1/2 lb. |
Case, map or scroll |
1 gp |
1 lb. |
Scale, merchant’s |
5 gp |
3 lb. |
Chain (10 feet) |
5 gp |
10 lb. |
Sealing wax |
5 sp |
— |
Chalk (1 piece) |
1 cp |
— |
Shovel |
2 gp |
5 lb. |
Chest |
5 gp |
25 lb. |
Signal whistle |
5 cp |
— |
Clothes, common |
5 sp |
3 lb. |
Signet ring |
5 gp |
— |
Clothes, costume |
5 gp |
4 lb. |
Soap |
2 cp |
— |
Clothes, fine |
15 gp |
6 lb. |
Spellbook |
50 gp |
3 lb. |
Clothes, traveler’s |
2 gp |
4 lb. |
Spikes, iron (10) |
1 gp |
5 lb. |
Component pouch |
25 gp |
2 lb. |
Spyglass |
1,000 gp |
1 lb. |
Crowbar |
2 gp |
5 lb. |
Tent, two-person |
2 gp |
20 lb. |
Druidic focus |
||
Tinderbox |
5 sp |
1 lb. |
Sprig of mistletoe |
1 gp |
— |
Torch |
1 cp |
1 lb. |
Totem |
1 gp |
— |
Vial |
1 gp |
— |
Wooden staff |
5 gp |
4 lb. |
Waterskin |
2 sp |
5 lb. (full) |
Yew wand |
10 gp |
1 lb. |
Whetstone |
1 cp |
1 lb. |
Fishing tackle |
1 gp |
4 lb. |
|
Flask or tankard |
2 cp |
1 lb. |
||
Grappling hook |
2 gp |
4 lb. |
|||
Hammer |
1 gp |
3 lb. |
|||
Hammer, sledge |
2 gp |
10 lb. |
|||
Healer’s Kit |
5 gp |
3 lb. |
|||
Holy symbol |
|||||
Amulet |
5 gp |
1 lb. |
|||
Emblem |
5 gp |
— |
|||
Reliquary |
5 gp |
2 lb. |
|||
Holy water (flask) |
25 gp |
1 lb. |
|||
Hourglass |
25 gp |
1 lb. |
|||
Hunting trap |
5 gp |
25 lb. |
|||
Ink (1-ounce bottle) |
10 gp |
— |
|||
Ink pen |
2 cp |
— |
|||
Jug or pitcher |
2 cp |
4 lb. |
|||
Kit, climber’s |
25 gp |
12 lb. |
|||
Kit, disguise |
25 gp |
3 lb. |
|||
Kit, forgery |
15 gp |
5 lb. |
Acid. به عنوان یک اکشن، میتوانید محتویات این شیشه کوچک را روی موجودی در فاصله 5 فوتی خود بپاشید یا آن را تا فاصله 20 فوتی پرتاب کنید و در اثر ضربه آن را خرد کنید. در هر صورت، یک Ranged Attack علیه یک موجود یا شئ انجام دهید و اسید را به عنوان Improvised Weapon فرض کنید. در صورت وارد شدن ضربه، هدف 2d6 Acid Damage دریافت میکند.
Alchemist’s Fire. این مایع چسبناک و چسبنده هنگام قرار گرفتن در معرض هوا مشتعل میشود. به عنوان یک اکشن، میتوانید این فلاسک را تا 20 فوت پرت کنید و در اثر ضربه آن را خرد کنید. Alchemist’s Fire سلاح بداهه محسوب میشود. در صورت وارد شدن ضربه، هدف در شروع هر یک از نوبتهای خود 1d4 Fire Damage دریافت میکند. یک موجود میتواند با استفاده از اکشن خود برای ریختن یک Dexterity Check با DC 10 استفاده کند تا شعلهها را خاموش کند و به آسیب پایان دهد.
Antitoxin. موجودی که این مایع را مینوشد، به مدت 1 ساعت در تاسهای نجات مقابل مسموم شدن Advantage دارد. فایدهای برای Undead و Constuctها ندارد.
Arcane Focus. یک شئ خاص – گوی، کریستال، میله، چوبدستی و عصا یا مواردی مشابه – که برای هدایت قدرت جادو و اسپلها طراحی شده است. یک آرتیفیسر، سورسرر، وارلاک یا ویزارد میتواند از چنین اشیائی به عنوان Arcane Focus استفاده کند، همانطور که در فصل 10 توضیح داده شده است.
Ball Bearings. به عنوان یک اکشن، میتوانید این توپهای فلزی کوچک را از کیسهشان بریزید و یک ناحیه مربعی و همسطح که به طول 10 فوت است را بپوشانید. موجودی که در این منطقه حرکت میکند باید در یک تاس نجات Dexterity با DC 10 موفق شود یا روی زمین Prone شود. موجودی که با نصف سرعت در منطقه حرکت کند نیازی به ریختن تاس نجات ندارد.
Block and Tackle. مجموعهای از قرقرهها با کابلی که به آنها بافته شده است و یک قلاب برای اتصال به اشیاء. این مجموعه به شما امکان میدهد تا چهار برابر وزنی را که میتوانید به طور معمول بلند کنید را بالا ببرید.
Book. یک کتاب ممکن است حاوی شعر، گزارشهای تاریخی، اطلاعات مربوط به حوزه خاصی از افسانهها، نمودارها و یادداشتهایی در مورد اختراعات نومی یا تقریبا هر چیز دیگری باشد که میتوان با استفاده از متن یا تصاویر آن را نشان داد. کتابی حاوی اسپل یک Spellbook است (که بعدا در این بخش توضیح داده میشود).
Caltrops. به عنوان یک اکشن، میتوانید محتویات این کیسه را برای پوشاندن یک منطقه مربعی که در یک ضلع 5 فوت است خرج کنید. هر موجودی که وارد منطقه میشود باید در Dexterity Saving Throw با DC 15 موفق شود یا حرکت در این نوبت را متوقف کند و 1 Piercing Damage دریافت کند. دریافت این آسیب سرعت راه رفتن موجود را 10 فوت کاهش میدهد تا زمانی که موجود حداقل 1 Hit Point بازیابی کند. موجودی که در این منطقه با نصف سرعت راه حرکت میکند نیازی به ریختن تاس نجات ندارد.
Candle. شمع به مدت 1 ساعت در شعاع 5 فوتی نور شدید و 5 فوت دیگر نور کم میتاباند.
Case, Crossbow Bolt. این جعبه چوبی میتوانید تا بیست تیر Crossbow را در خود جای دهد.
Case, Map or Scroll. این کیف چرمی استوانهای میتواند تا ده ورق کاغذ رول شده یا پنج کاغذ پوستی رول شده را در خود جای دهد.
Chain. زنجیر دارای 10 Hit Point است. با یک Strength Check با DC 20 میتوان آن را شکست.
Climber’s Kit. کیت کوهنوردی شامل میخهای کوهنوردی مخصوص، نوک چکمه، دستکش و افسار است. میتوانید از کیت کوهنوردی با یک اکشن برای محکم شدن استفاده کنید. وقتی این کار را انجام میدهید، نمیتوانید بیش از 25 فوت از نقطهای که در آنجا محکم شدهاید سقوط کنید و نمیتوانید بدون باز کردن خود بیش از 25 فوت از آن نقطه بالا بروید.
Component Pouch. یک کیسه کمربندی چرمی کوچک و ضد آب که دارای محفظههایی برای نگهداری تمام اجزای مادی و سایر اقلام ویژهای است که برای اسپل خود نیاز دارید، به جز آن دسته از اجزایی که هزینه خاص دارند (همانطور که در توضیحات اسپل آورده شده است).
Crowbar. استفاده از دیلم به Strength Checkهایی که میتوان از دیلم در آنها استفاده کرد Advantage میدهد.
Druidic Focus. شاخهای از دارواش یا راج، چوبدستی یا گرزهای ساخته شده از سرخدار یا چوب خاص دیگری، عصایی که به طور کامل از یک درخت زنده بیرون کشیده شده است، یا یک توتم خاص شامل پر، خز، استخوان و دندان حیوانات مقدس. همانطور که در فصل 10 توضیح داده شده است، یک درویید میتواند از چنین شیئی به عنوان Spellcasting Focus استفاده کند.
Fishing Tackle. این کیت شامل یک میله چوبی، نخ ابریشمی، جوبپنبه، قلابهای فولادی، وزنههای سربی، گیرههای مخملی و توری باریک است.
Healer’s Kit. یک کیسه چرمی حاوی باند، مرهم و آتل. این کیت ده شارژ دارد. به عنوان یک اکشن، میتوانید از کیت برای به ثبات رساندن موجودی که 0 Hit Point دارد بدون نیاز به Wisdom (Medicine) Check استفاده کنید.
Holy Symbol. نمادی از یک خدا یا گروهی از خدایان. ممکن است گردنبندی باشد که نمادی الهی را به تصویر میکشد، یا همان نماد که به دقت روی یک سپر حکاکی شده است، یا جعبهای کوچک که قطعهای از یک مراسم مقدس را در خود جای داده است. همانطور که در بخش 3: قوانین جادو توضیح داده شده است، یک کلریک یا پالادین میتواند از نماد مقدس به عنوان Spellcasting Focus استفاده کند. برای استفاده از نماد به این روش، جادوگر باید آن را در دست بگیرد، به طور آشکار بپوشد یا آن را روی سپر خود قرار دهد.
Holy Water. به عنوان یک اکشن، میتوانید محتویات این فلاسک را روی موجودی در فاصله 5 فوتی خود بپاشید یا آن را تا فاصله 20 فوتی پرتاب کنید تا در هنگام برخورد متلاشی شود. در هر صورت، علیه یک موجود Ranged Attack بریزید و آب مقدس را به عنوان یک سلاح بداهه در نظر بگیرید. اگر هدف یک Fiend یا Undead باشد، 2d6 Radiant Damage دریافت میکند. یک کلریک یا پالادین ممکن است با انجام یک مراسم خاص آب مقدس ایجاد کند. اجرای این مراسم 1 ساعت طول میکشد، از پودر نقره به ارزش 25 gp استفاده میشود و نیاز است که اجراکننده یک اسپل اسلات لول 1 صرف کند.
Hunting Trap. وقتی از اکشن خود برای تنظیم آن استفاده میکنید، این تله شکاری یک حلقه فولادی دندانهدار را تشکیل میدهد که وقتی موجودی روی صفحه فشاری در مرکز قدم میگذارد، بسته میشود. تله توسط یک زنجیر سنگین به یک جسم بی حرکت مانند درخت یا میلهای که در زمین فرو رفته است متصل میشود. موجودی که روی آن قدم میگذارد باید در یک Dexterity Saving Throw با DC 10 موفق شود یا 1d4 Piercing Damage دریافت کند و حرکت خود را متوقف کند. پس از آن، تا زمانی که موجود از تله رها شود، حرکت آن به طول زنجیر (معمولا 3 فوت طول) محدود میشود. یک موجود میتواند از اکشن خود برای ریختن Strength Check با DC 13 استفاده کند و خود یا موجود دیگری را که در دسترسش است را از تله آزاد کند. هر تاس توانایی ناموفق 1 Piercing Damage به موجود در تله وارد میکند.
Lamp. یک لامپ 15 فوت نور روشن و 30 فوت دیگر نور کم میتاباند. پس از روشن شدن، به ازای هر یک فلاسک سوخت 6 ساعت روشن میماند.
Lantern, Bullseye. این فانوس در یک مخروط 60 فوتی نور روشن و 60 فوت دیگر نور کم میتاباند. پس از روشن شدن، به ازای هر یک فلاسک روغن 6 ساعت روشن میماند.
Lantern, Hooded. این فانوس در شعاع 30 فوت نور روشن و 30 فوت دیگر نور کم میتاباند. پس از روشن شدن، به ازای هر یک فلاسک سوخت 6 ساعت روشن میماند. به عنوان یک اکشن، میتوانید پوشش آن را پایین بیاورید و نور را به نور کم در شعاع 5 فوتی کاهش دهید.
Lock. قفل همراه یک کلید ارائه میشود. بدون کلید، موجودی که در استفاده از Thieves’ Tools مهارت دارد میتواند این قفل را با یک Dexterity Check موفق با DC 15 باز کند. دیام شما ممکن است تصمیم بگیرد که قفلهای بهتر با قیمتهای بالاتر در دسترس هستند.
Magnifying Glass. ذرهبین به شما اجازه میدهد اشیاء کوچک را با دقت بیشتری مشاهده کنید. همچنین، به عنوان جایگزینی برای سنگ چخماق و فولاد در هنگام شروع آتش مفید است. روشن کردن آتش با ذرهبین به روشنایی نور خورشید، تینر برای شعلهور شدن و حدود 5 دقیقه زمان نیاز دارد. یک ذرهبین به هر تاس توانایی برای بررسی یک شئ کوچک یا با جزئیات زیاد Advantage میدهد.
Menacles. این دستبنده فلزی میتواند یک موجود Small یا Medium را ببندد. فرار از آن نیاز به یک Dexterity Check موفق با DC 20 دارد. هر مجموعه دستبند یک کلید دارد. . بدون کلید، موجودی که در استفاده از Thieves’ Tools مهارت دارد میتواند آن را با یک Dexterity Check موفق با DC 15 باز کند. دستبند 15 Hit Point دارد.
Mess Kit. این جعبه حلبی حاوی یک فنجان و کارد و چنگال ساده اسست. جعبه به هم متصل میشود و یک طرق آن میتواند به عنوان ظرف پخت و پز و دیگری به عنوان بشقاب یا کاسه کم عمق استفاده شود.
Oil. روغن معمولا در یک فلاسک سفالی عرضه میشود که 1 Pint (معادل 570 میلیلیتر) را در خود جای میدهد. به عنوان یک اکشن، میتوانید روغن موجود در این فلاسک را روی موجودی در فاصله 5 فوتی خود بپاشیید یا آن را تا فاصله 20 فوتی پرتاب کنید تا در اثر ضربه خرد شود. علیه یک موجود یا شئ Ranged Attack بریزید و روغن را سلاح بداهه فرض کنید. در صورت وارد شدن ضربه، هدف با روغن پوشانده میشود. اگر هدف قبل از خشک شدن روغن (پس از 1 دقیقه) Fire Damage دریافت کند، هدف 5 Fire Damage اضافه از روغن در حال سوختن دریافت میکند. همچنین میتوانید یک فلاسک روغن را روی زمین بریزید تا منطقهای به مساحت 5 فوت مربع را بپوشاند، البته به شرطی که سطح آن صاف باشد. اگر روشن شود، روغن به مدت 2 دور میسوزد و به هر موجودی که وارد منطقه میشود یا نوبت خود را در آنجا تموم میکند، 5 Fire Damage میزند. یک موجود در هر نوبت فقط یک بار میتواند این آسیب را دریافت کند.
Poison, Basic. میتوانید از سم موجود در این شیشه برای پوشاندن یک اسلحه Slashing یا Piercing یا حداکثر 3 قطعه مهمات استفاده کنید. استفاده از سم یک اکشن است. موجودی که توسط سلاح یا مهمات سمی مورد اصابت قرار میگیرد باید در یک Constitution Saving Throw با DC 10 موفق شود یا 1d4 Poison Damage دریافت کند. پس از استفاده، سم به مدت 1 دقیقه قبل از خشک شدن قدرت خود را حفظ میکند.
Potion of Healing. شخصیتی که مایع قرمز جادویی در این شیشه را مینوشد، 2d4 + 2 Hit Point بازیابی میکند. نوشیدن یا نوشاندن معجون یک اکشن است.
Pouch. یک کیسه پارچهای یا چرمی میتواند تا 20 تیر Sling یا 50 تیر Blowgun را در خود جای دهد. یک کیسه محفظهدار برای نگهداری اجزای اسپل، Component Pouch نامیده میشود (که قبلا در این بخش توضیح داده شده است).
Quiver. یک تیردان میتواند تا 20 تیر کمان را در خود جای دهد.
Ram, Portable. برای شکستن درها میتوانید از یک دژکوب قابل حمل استفاده کنید. با انجام این کار، در Strength Check مربوط +4 دریافت میکنید. یک کاراکتر دیگر میتواند به شما در استفاده از دژکوب کمک کند و به تاس شما Advantage دهد.
Rations. جیره شامل غذاهای خشک مناسب برای سفرهای طولانیمدت، از جمله میوههای خشک، گوشت خشک و آجیل است.
Rope, Hempen (50 ft.). طناب ساخته شده از کنف دارای 2 Hit Point است و با Strength Check با DC 17 پاره میشود.
Rope, Silk (50 ft.). طناب ساخته شده از ابریشم دارای 2 Hit Point است و با Strength Check با DC 17 پاره میشود.
Scale, Merchant’s. شامل یک ترازوی کوچک، چند کفه ترازو و مجموعهای مناسب از وزنهها تا 2 پوند است. با استفاده از آن، میتوانید وزن دقیق اشیاء کوچک، مانند فلزات گرانبها خام یا کالاهای تجاری را اندازهگیری کنید تا به تعیین ارزش آنها کمک کنید.
Spellbook. کتاب اسپل برای ویزاردها ضروری است. کتابی با جلد چرمی با 100 صفحه کاغذ خالی مناسب برای نوشتن اسپلها.
Spyglass. اجسامی که از طریق دوربین مشاهده میشوند تا دو برابر اندازه خود بزرگنمایی میشوند.
Tent. یک پناهگاه ساده و قابل حمل، یک چادر دو نفره.
Tinderbox. این ظرف کوچک دارای سنگ چخماق، میله فولادی و آتشزنه (معمولا پارچه خشک آغشته به روغن کم) است که برای برافروختن آتش استفاده میشود. استفاده از آن برای روشن کردن مشعل – یا هر چیز دیگری با سوخت فراوان و بدون پوشش – عملی است. روشن کردن هر آتش دیگری 1 دقیقه طول میکشد.
Torch. یک مشعل به مدت 1 ساعت میسوزد و در شعاع 20 فوتی نور روشن و 20 فوت دیگر نور کم میتاباند. اگر با مشعل سوزان حمله از نزدیک بکنید و ضربه وارد شود، 1 Fire Damage وارد میکند.
Equipment Packs
تجهیزات اولیهای که از کلس خود دریافت میکنید شامل مجموعهای از وسایل ماجراجویی مفید است که در یک بسته قرار داده شدهاند. محتویات این بستهها در اینجا ذکر شده است. اگر تجهیزات اولیه خود را خریداری میکنید، میتوانید بستهای را با قیمت نشان داده شده خریداری کنید، که ممکن است ارزانتر از خرید اقلام به صورت جداگانه باشد.
Burglar’s Pack (16 gp). شامل یک کوله پشتی، یک کیسه حاوی 1000 Ball Bearing، 10 فوت ریسمان، یک زنگ، 5 شمع، یک Crowbar، یک چکش، 10 Piton، یک Hooded Lantern، 2 فلاسک روغن، جیره 5 روز، یک Tinderbox و یک عدد قمقمه حاوی آب است. این بسته همچنین دارای 50 فوت طناب کنفی است که به کناره آن بسته شده است.
Diplomat’s Pack (39 gp). شامل صندوقچه، 2 کیس برای نقشهها و طومارها، مجموعهای از لباسهای فاخر، یک بطری جوهر، یک قلم جوهری، یک چراغ، 2 فلاسک روغن، 5 ورق کاغذ، یک شیشه عطر، مهر و موم و صابون.
Dungeoneer’s Pack (12 gp). شامل یک کوله پشتی، یک Crowbar، یک چکش، 10 Piton، جیره 10 روز، یک Tinderbox و یک عدد قمقمه حاوی آب است. این بسته همچنین دارای 50 فوت طناب کنفی است که به کناره آن بسته شده است.
Entertainer’s Pack (40 gp). شامل یک کوله پشتی، کیسه خواب، 2 ست لباس، 5 شمع، جیره 5 روز، یک قمقمه آب و یک Disguise Kit.
Explorer’s Pack (10 gp). شامل یک کوله پشتی، یک کیسه خواب، یک Mess Kit، یک Tinderbox، 10 مشعل، جیره 10 روز و یک قمقمه آب. این بسته همچنین دارای 50 فوت طناب کنفی است که به کناره آن بسته شده است.
Priest’s Pack (19 gp). شامل یک کوله پشتی، یک پتو، 10 شمع، یک Tinderbox، یک صندوق صدقات، عود، جلیقه، جیره 2 روز و یک قمقمه آب.
Scholar’s Pack (40 gp). شامل یک کوله پشتی، یک کتاب دانش و افسانه، یک بطری جوهر، یک قلم جوهری، 10 کاغذ پوستی، یک کیسه کوچک شن و یک چاقوی کوچک است.