Teleport
7th-level Evocation
زمان اجرا: 1 اکشن
بُرد: 10 فوت
اجزاء: V
مدت: آنی
شما و حداکثر هشت موجود مایل که میتوانید در برد اسپل مشاهده کنید یا یک شئ که میتوانید در برد اسپل مشاهده کنید، به مقصدی که انتخاب میکنید منتقل میشوید. اگر شیئی را هدف قرار میدهید، باید بتواند به طور کامل درون یک مکعب 10 فوتی قرار گیرد و نمیتواند توسط موجودی غیر مایل حمل یا پوشیده شده باشد.
مقصدی که انتخاب میکنید باید برای شما شناخته شده باشد و باید در همان سطح هستی شما باشد. آشنایی شما با مقصد تعیین میکند که آیا با موفقیت به آنجا میرسید یا خیر. DM d100 میریزد و به جدول رجوع میکند.
آشنایی | مصیبت | مکان مشابه | خارج از هدف | روی هدف |
دایره دائم | — | — | — | 01–100 |
شئ مرتبط | — | — | — | 01–100 |
بسیار آشنا | 01–05 | 06–13 | 14–24 | 25–100 |
مشاهده گهگاه | 01–33 | 34–43 | 44–53 | 54–100 |
یکبار مشاهده | 01–43 | 44–53 | 54–73 | 74–100 |
توصیف | 01–43 | 44–53 | 54–73 | 74–100 |
مقصد کاذب | 01–50 | 51–100 | — | — |
آشنایی. «دایره دائم» به معنای یک Teleportation Circle دائمی است که رشته علامتی آن را میدانید. «شئ مرتبط» به این معنی است که شما شیئی را در اختیار دارید که در شش ماه گذشته از مقصد مورد نظر گرفته شده است، مانند کتابی از کتابخانه یک ویزارد، ملافه تخت از یک اتاق سلطنتی یا تکهای سنگ مرمر از مقبره مخفی یک لیچ. «بسیار آشنا» مکانی است که به دفعات آنجا بودهاید، مکانی که به دقت مطالعه کردهاید یا مکانی که میتوانید هنگام اجرای اسپل آن را ببینید. «مشاهده گهگاه» جایی است که بیش از یک بار دیدهاید اما با آن آشنایی چندانی ندارید. «یکبار مشاهده» مکانی است که یک بار دیدهاید، شاید با استفاده از جادو. «توصیف» مکانی است که موقعیت و ظاهر آن را از طریق توصیف شخص دیگری، شاید از روی نقشه، میشناسید. «مقصد کاذب» جایی است که وجود ندارد. شاید شما سعی کردهاید که با استفاده از جادو پناهگاه دشمن را ببینید، اما در عوض یک توهم مشاهده کردهاید، یا سعی کردهاید به مکانی آشنا که دیگر وجود ندارد تلهپورت کنید.
روی هدف. شما و گروهتان (یا شئ مورد نظر) در جایی که میخواهید ظاهر میشوید.
خارج از هدف. شما و گروهتان (یا شئ مورد نظر) در فاصله تصادفی از مقصد در جهتی تصادفی ظاهر میشوید. فاصله خارج از هدف 1d10 1d10 درصد از مسافتی است که قرار بود طی شود. به طور مثال، اگر سعی کنید 120 مایل سفر کنید و خارج از هدف ظاهر شدهاید، 2d10 ریخته و 3 و 5 آوردهاید، آن وقت 15 درصد از هدف فاصله دارید، یا 18 مایل. DM جهت خارج از هدف را به طور تصادفی و با ریختن 1d8 و تعیین 1 به عنوان شمال، 2 به عنوان شمال شرق، 3 به عنوان شرق و بقیه جهات تاس به همین روال، مشخص میکند. اگر در حال تلهپورت کردن به یک شهر ساحلی باشید و در فاصله 18 مایلی ساحل در دریا ظاهر شوید، ممکن است برای شما مشکل پیش بیاید.
مکان مشابه. شما و گروهتان (یا شئ مورد نظر) در ناحیه دیگری قرار میگیرید که از نظر بصری یا موضوعی مشابه منطقه هدف است. به طور مثال، اگر قصد تلهپورت به آزمایشگاه خانگی خود هستید، ممکن است در آزمایشگاه ویزارد دیگری یا در یک فروشگاه لوازم کیمیاگری که بسیاری از ابزارها و وسایل مشابه آزمایشگاه شما را دارد، ظاهر شوید. به طور کلی، شما در نزدیکترین مکان مشابه ظاهر میشوید، اما از آنجایی که اسپل محدودیت برد ندارد میتوانید در هر نقطهای از آن سطح هستی ظاهر شوید.
مصیبت. جادوی غیر قابل اسپل منجر به یک سفر دشوار میشود. هر موجود تلهپورت شده (یا شئ مورد نظر) 3d10 Force Damage دریافت میکند و DM دوباره در جدول تاس میریزد تا ببیند شما به کجا میروید (این اتفاق ممکن است بیش از یک دفعه رخ دهد و هر دفعه آسیب وارد میکند).
Classes: Bard, Sorcerer, Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter