Symbol
7th-level Abjuration
زمان اجرا: 1 دقیقه
بُرد: لمس
اجزاء: V، S، M (جیوه، فسفر و پودر الماس و عقیق با ارزش کلی حداقل 1000 gp که توسط اسپل مصرف میشود)
مدت: تا زمانی که باطل (Dispelled) یا فعال شود
هنگامی که این اسپل را میزنید، یک علامت مضر را روی یک سطح (مانند قسمتی از زمین، دیوار یا میز) یا درون یک شئ که میتوان آن را برای پنهان کردن علامت بست (مانند یک کتاب، طومار یا صندوقچه) مینویسید. اگر سطحی را انتخاب میکنید، علامت میتواند ناحیهای از سطح که قطر آن بیشتر از 10 فوت نیست را پوشش دهد. اگر یک شئ را انتخاب میکنید، آن شئ باید در جای خود باقی بماند. اگر شئ بیش از 10 فوت از جایی که این اسپل را اجرا کردهاید جابهجا شود، علامت شکسته میشود و اسپل بدون فعال شدن به پایان میرسد.
این علامت تقریبا نامرئی است و برای یافتن آن نیاز به تاس توانایی Intelligence (Investigation) مقابل Spell Save DC شما است.
وقتی اسپل را میزنید، تصمیم میگیرید که چه محرکی باعث فعال شدن علامت میشود. برای علامتهایی که روی یک سطح حک شدهاند، معمولترین محرکها عبارتند از لمس یا پا گذاشتن روی علامت، برداشتن شئ دیگری که آن را پوشانده است، نزدیک شدن به فاصله معینی از آن یا دستکاری جسمی که آن را نگه داشته است. برای علامتهای حکاکی شده در یک شئ، رایجترین محرکها باز کردن شئ، نزدیک شدن به فاصله معینی از آن یا دیدن یا خواندن علامت است.
شما میتوانید محرک را بیشتر اصلاح کنید تا اسپل فقط تحت شرایط خاص یا با توجه به ویژگیهای فیزیکی موجود (مانند قد یا وزن) یا نوع فیزیکی آن فعال شود (برای مثال، علامت میتواند طوری تنظیم شود که فقط بر شبهانسانها (Humanoids) یا موجوداتی که تغییر شکل میدهند (Shapechangers) تاثیر بگذارد). همچنین میتوانید موجوداتی را مشخص کنید که علامت را فعال نمیکنند، مانند آنهایی که رمز عبور خاصی را بر زبان میآورند.
هنگامی که علامت را نوشتید، یکی از گزینههای زیر را برای اثر آن انتخاب کنید. پس از فعال شدن، علامت میدرخشد و کرهای به شعاع 60 فوت را با نور کم (Dim Light) به مدت 10 دقیقه پر میکند و پس از آن زمان اسپل به پایان میرسد. هر موجودی که هنگام فعال شدن علامت در کره است تحت تاثیر آن قرار میگیرد، همچنین موجودی که برای اولین بار در یک نوبت وارد کره میشود یا نوبت خود را در آن به پایان میرساند نیز تحت تاثیر آن قرار میگیرد.
مرگ. هر هدف باید یک Constitution Saving Throw انجام دهد. در صورت شکست، 10d10 Necrotic Damage و در صورت موفقیت نیمی از آن آسیب به هدف وارد میشود.
نفاق. هر هدف باید یک Constitution Saving Throw انجام دهد. در صورت شکست، هدف به مدت 1 دقیقه با موجودات دیگر دعوا و بحث میکند. در این مدت، موجود قادر به برقراری ارتباط معنادار نیست و در تاسهای حمله و تاسهای توانایی Disadvantage دارد.
ترس. هر هدف باید یک Wisdom Saving Throw انجام دهد و در صورت شکست به مدت 1 دقیقه هراسان (Frightened) میشود. هدف در حالی که ترسیده است، هرچیزی را که در دست دارد رها میکند و در صورت امکان باید در هر یک از نوبتهای خود حداقل 30 فوت از علامت فاصله بگیرد.
ناامیدی. هر هدف باید یک Charisma Saving Throw انجام دهد. در صورت شکست، هدف به مدت 1 دقیقه غرق در ناامیدی میشود. هدف در طول این مدت، نمیتواند به هیچ موجودی با تواناییهای مضر، اسپل یا سایر اثرات جادویی حمله کند یا او را هدف قرار دهد.
جنون. هر هدف باید یک Intelligence Saving Throw انجام دهد. در صورت شکست، هدف به مدت 1 دقیقه دیوانه میشود. یک موجود دیوانه نمیتواند اکشن داشته باشد، نمیتواند بفهمد که موجودات دیگر چه میگویند، نمیتواند بخواند و فقط میتواند حرفهای چرند بزند و هذیان بگوید. DM حرکات او را کنترل میکند که نامنظم هستند.
درد. هر هدف باید یک Constitution Saving Throw انجام دهد و در صورت شکست به مدت 1 دقیقه توسط درد طاقتفرسا ناتوان (Incapacitated) میشود.
خواب. هر هدف باید یک Wisdom Saving Throw انجام دهد و در صورت شکست به مدت 10 دقیقه بیهوش (Unconscious) شود. موجود در صورتی که آسیب ببیند یا کسی از اکشنش برای تکان دادن یا سیلی زدن به او استفاده کند بیدار میشود.
شوک. هر هدف باید یک Wisdom Saving Throw انجام دهد و در صورت شکست به مدت 1 دقیقه شوکه (Stunned) شود.
Classes: Bard, Cleric, Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Divine Soul Sorcerer, Eldritch Knight Fighter