Prismatic Wall
9th-level Abjuration
زمان اجرا: 1 اکشن
بُرد: 60 فوت
اجزاء: V، S
مدت: 10 دقیقه
یک صفحه نورانی درخشان و چند رنگ، دیواری عمودی و مات را تشکیل میدهد – تا 90 فوت طول، 30 فوت ارتفاع و 1 اینچ ضخامت – به مرکزیت نقطهای که میتوانید در برد اسپل مشاهده کنید. ار طرف دیگر، میتوانید دیوار را به شکل کرهای به قطر حداکثر 30 فوت به مرکزیت نقطهای که در برد اسپل انتخاب میکنید شکل دهید. دیوار برای مدت زمان اسپل در جای خود باقی میماند. اگر دیوار را طوری قرار دهید که از فضای اشغال شده توسط موجودی عبور کند، اسپل شکست میخورد و اکشن شما و اسپل اسلات استفاده شده هدر میرود.
دیوار تا محدوده 100 فوتی نور روشن (Bright Light) و تا 100 فوت فراتر از آن نور کم (Dim Light) میتاباند. شما و موجوداتی که در زمان اجرای اسپل تعیین میکنید، میتوانید از آن عبور کرده و بدون آسیب نزدیک دیوار بمانید. اگر موجود دیگری که میتواند دیوار را ببیند به فاصله 20 فوتی آن حرکت کند یا نوبت خود را در آنجا شروع کند، موجود باید در یک Constitution Saving Throw موفق شود یا برای 1 دقیقه نابینا (Blinded) شود.
دیوار از هفت لایه تشکیل شده است که هر کدام رنگ متفاوتی دارند. هنگامی که موجودی سعی میکند به دیوار برسد یا از آن عبور کند، باید از همه لایهها به نوبت و لایه لایه عبور کند. هنگامی که از هر لایه عبور میکند یا به آن میرسد، موجود باید یک Dexterity Saving Throw بریزد یا تحت تاثیر ویژگیهای آن لایه قرار گیرد که در زیر توضیح داده شدهاند.
دیوار میتواند با روشهای مخصوص برای هر لایه نابود شود، یک لایه در آن واحد و به ترتیب از قرمز تا بنفش. هنگامی که یک لایه نابود میشود، برای مدت زمان اسپل نابود میماند. یک Antimagic Field تاثیری بر Prismatic Wall ندارد.
- قرمز. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Fire Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند. در حالی که این لایه در جای خود قرار دارد، حملات غیرجادویی دوربرد نمیتوانند از دیوار عبور کنند. این لایه با وارد شدن حداقل 25 Cold Damage به آن از بین میرود.
- نارنجی. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Acid Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند.. در حالی که این لایه در جای خود قرار دارد، حملات جادویی دوربرد نمیتوانند از دیوار عبور کنند. این لایه توسط باد شدید از بین میرود.
- زرد. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Lightning Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند. این لایه با وارد شدن حداقل 60 Force Damage به آن از بین میرود.
- سبز. هدف در صورت شکست در تاس نجات 10d6 Poison Damage و در صورت موفقیت نیمی از این آسیب را دریافت میکند. این لایه توسط یک اسپل Passwall، یا اسپل دیگری با لول برابر یا بالاتر از آن که میتواند یک پورتال روی سطح جامد ایجاد کند، از بین میرود.
- نیلی. هدف در صورت شکست در تاس نجات، مهار (Restrained) میشود. سپس باید در پایان هر یک از نوبتهای خود یک Constitution Saving Throw انجام دهد. اگر سه بار موفق شود، اسپل به پایان میرسد. اگر سه بار شکست بخورد، برای همیشه به سنگ تبدیل میشود (Petrified). نیازی نیست که موفقیتها یا شکستها متوالی باشند، هر دو را تا زمانی که هدف در یک نوع به سه مورد برسد پیگیری کنید. هنگامی که این لایه در جای خود قرار دارد، اسپلها نمیتوانند از طریق دیوار عبور کنند. این لایه توسط نور روشن تابیده شده توسط اسپل Daylight یا اسپلی مشابه با لول برابر یا بالاتر از بین میرود.
- بنفش. هدف در صورت شکست در تاس نجات، نابینا (Blinded) میشود. سپس در شروع نوبت بعدی شما یک Wisdom Saving Throw انجام دهد. در صورت موفقیت نابینایی تمام میشود. اگر شکست بخورد، موجود به سطح دیگری از هستی به انتخاب DM منتقل میشود و نابینایی تمام میشود. (معمولا، موجودی که در سطحی است که سطح اصلی او نیست، به خانه تبعید میشود، در حالی که سایر موجودات معمولا به سطوح Astral و Ethereal پرتاب میشوند.) این لایه توسط اسپل Dispel Magic یا اسپل مشابهی با لول برابر یا بالاتر که میتواند به اسپلها و اثرات جادویی پایان دهد، از بین میرود.
Classes: Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter