Phantasmal Force
2nd-level Illusion
زمان اجرا: 1 اکشن
بُرد: 60 فوت
اجزاء: V، S، M (مقداری پشم گوسفند یا بز)
مدت: تمرکز، تا حداکثر 1 دقیقه
در ذهن موجودی که میتوانید در برد اسپل مشاهده کنید توهمی ایجاد میکنید. هدف باید یک Intelligence Saving Throw انجام دهد. در صورت شکست، شما یک شئ، موجود یا پدیده قابل مشاهده خیالی به انتخاب خود ایجاد میکنید که حداکثر یک مکعب 10 فوتی است و فقط در طول مدت زمان اسپل فقط برای هدف قابل مشاهده میکنید. این اسپل هیچ تاثیری بر مردگان متحرک (Undead) و سازهها (Construct) ندارد.
این توهم شامل صدا، دما و دیگر موارد مشابه است که فقط برای هدف آشکار هستند.
هدف میتواند از اکشن خود برای بررسی توهم استفاده کند و یک تاس Intelligence (Investigation) علیه DC جادوگری شما بریزد. اگر در تاس موفق باشد، هدف متوجه ماهیت توهم میشود و اسپل به پایان میرسد.
هدف در حالی که تحت تاثیر اسپل است، با توهم طوری برخورد میکند که گویی واقعی است. هدف هرگونه نتیجه غیر منطقی ناشی از تعامل با توهم را منطقی میسازد. به عنوان مثال، یک هدف که سعی میکند از روی یک پل خیالی عبور کند و شکافی را طی کند، هنگامی که روی پل قدم میگذارد سقوط میکند. اگر هدف از سقوط جان سالم به در ببرد، هنوز معتقد است که پل وجود دارد و توضیح دیگری برای سقوط ارائه میدهد – هل داده شده بود، لغزش کرده یا باد شدید او را انداخته.
یک هدف تحت تاثیر، آنقدر از واقعی بودن توهم مطمئن است که حتی میتواند از آن آسیب ببیند. یک توهم که شکل یک موجود است میتواند به هدف حمله کند. همچنین، توهمی که شکل آتش، اسید یا مواد مذاب دارد میتواند هدف را بسوزاند. در هر دور مبارزه، در نوبت شما، توهم میتواند در صورتی که هدف در محدوده آن باشد یا 5 فوت با آن فاصله داشته باشد، به هدف 1d6 Psychic Damage وارد کند، به شرطی که توهم موجود یا خطری باشد که میتواند به طور منطقی، مثلا با حمله کردن، آسیب وارد کند. هدف نوع آسیب (Damage Type) را به عنوان نوعی متناسب با توهم درک میکند.
Classes: Bard, Sorcerer, Wizard
Subclasses: Arcane Trickster Rogue, Archfey Warlock, Eldritch Knight Fighter, Genie Warlock, Great Old One Warlock, Undead Warlock