Magic Jar
6th-level Necromancy
زمان اجرا: 1 دقیقه
بُرد: خود
اجزاء: V، S، M (یک جواهر، کریستال، محفظه عطیقه یا ظرف ارزشمند دیگری به ارزش حداقل 500 gp)
مدت: تا زمانی که باطل (Dispelled) شود
روح شما از بدن جدا میشود؛ بدن به حالت کما فرو میرود و روح شما وارد محفظهای میشود که از آن به عنوان جزء مادی اسپل استفاده کردید. در حالی که روح شما در ظرف ساکن است از اطراف خود آگاه هستید، گویی در فضای ظرف هستید. شما نمیتوانید حرکت کنید یا ریاکشن داشته باشید. تنها اکشنی که میتوانید استفاده کنید این است که روح خود را تا فاصله 100 فوتی از ظرف بیرون بیاورید و یا به بدن زنده خود بازگردید (و اسپل را به پایان برسانید) یا سعی کنید بدن یک شبهانسان (Humanoid) دیگر را تصرف (Possess) کنید.
شما میتوانید سعی کنید هر شبهانسان در فاصله 100 فوتی خود را تصرف کنید (موجوداتی که تحت پوشش اسپل Protection From Good and Evil یا Magic Circle هستند قابل تصرف نیستند). هدف باید یک Charisma Saving Throw بریزد. در صورت شکست، روح شما وارد بدن هدف میشود و روح هدف در ظرف محبوس میشود. با موفقیت، هدف مقابل تلاشهای شما برای تصرف مقاومت میکند و شما نمیتونید تا 24 ساعت آینده سعی کنید تا آن را تصرف کنید.
هنگامی که بدن یک موجود را در اختیار دارید، آن را کنترل میکنید. آمار و ارقام بازی (Statistics) شما با آمار موجود جایگزین میشود، اگرچه امتیاز تواناییهای Intelligence، Wisdom و Charisma خود را حفظ میکنید. شما مزایای ویژگیهای کلس خود را حفظ میکنید. اگر هدف دارای لول در کلسی باشد، نمیتوانید از هیچیک از ویژگیهای کلس آن استفاده کنید.
در همین حال، روح موجود تصرف شده میتواند با استفاده از حواس خود از اطراف ظرف آگاهی داشته باشد، اما نمیتواند حرکت کند یا اکشنی داشته باشد.
در حالی که بدنی را تصرف کردهاید، میتوانید از اکشن خود برای بازگشت از بدن تصرف شده به ظرف، در صورتی که در 100 فوتی شما باشد، استفاده کنید و روح موجود را به بدن خود بازگردانید. اگر بدن تصرف شده در حالی که شما درون آن هستید بمیرد، موجود میمیرد و شما باید یک Charisma Saving Throw علیه DC جادوگری خود انجام دهید. در صورت موفقیت، اگر ظرف در 100 فوتی شما باشد به آن بر میگردید. در حالتهای دیگر میمیرید.
اگر ظرف از بین برود یا اسپل به پایان برسد، روح شما بلافاصله به بدن شما باز میگردد. اگر بدن شما از 100 فوت بیشتر با شما فاصله داشته باشد یا اگر بدن شما هنگامی که به آن بر میگردید مرده باشد، شما میمیرید. اگر هنگام نابودی روح موجود دیگری در ظرف باشد، در صورت زنده بودن بدن و در 100 فوتی بودن، روح موجود به بدن خود باز میگردد. در غیر این صورت، آن موجود میمیرد.
با پایان اسپل، ظرف از بین میرود.
Classes: Wizard
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter