Hallow
5th-level Evocation
زمان اجرا: 24 ساعت
بُرد: لمس
اجزاء: V، S، M (گیاهان، روغنها و عودهایی به ارزش حداقل 1,000 gp که اسپل مصرف میکند)
مدت: تا زمانی که باطل (Dispelled) شود
نقطهای را لمس کرده و ناحیه اطراف آن را با قدرت مقدس (یا نامقدس) پر میکنید. ناحیه میتوانید شعاعی تا حداکثر 60 فوت داشته باشد و در صورتی که شعاع شامل ناحیهای باشد که از قبل تحت تاثیر یک اسپل Hallow است، اسپل شکست میخورد. منطقه تحت تاثیر در معرض اثرات زیر قرار میگیرد.
اول، موجودات آسمانی (Celestial)، عناصری (Elemental)، پری (Fey)، شیطانی (Fiend) و مردگان متحرک (Undead) نمیتوانند وارد منطقه شوند، همچنین چنین موجوداتی نمیتوانند موجودات درون منطقه را شیفته (Charmed)، هراسان (Frightened) یا تصرف (Possess) کنند. هر موجودی که توسط همچین موجودی شیفته، هراسان یا تصرف شود دیگر با ورود به این منطقه شیفته، هراسان یا تصرف شده نیست. میتوانید یک یا چند نوع از آن موجودات را از این اثر حذف کنید.
ثانیا، میتوانید یک اثر اضافی را به منطقه متصل کنید. اثر را از لیست زیر انتخاب کنید یا اثری که توسط DM ارائه شده است را انتخاب کنید. برخی از این اثرات بر موجودات داخل منطقه تاثیر میگذارند؛ میتوانید تعیین کنید که این اثر بر همه موجودات، موجوداتی که از خدای یا رهبر خاصی پیروی میکنند، یا موجوداتی از نوع خاص مانند اورکها یا ترولها اعمال میشود. وقتی موجودی که میتواند تحت تاثیر قرار بگیرد، برای اولین بار در یک نوبت وارد منطقه اسپل شود یا نوبت خود را در آنجا شروع کند، میتواند یک Charisma Saving Throw بریزد. با موفقیت، موجود تا زمان خروج از منطقه، اثر اضافی را نادیده میگیرد.
شجاعت. موجودات تحت تاثیر نمیتوانند هنگام حضور در منطقه بترسند (Frightened).
تاریکی. تاریکی منطقه را فرا میگیرد. نور معمولی و همچنین نور جادویی ایجاد شده توسط اسپلهایی با لول پایینتر از اسپل اسلات استفاده شده برای اجرای اسپل Hallow، نمیتوانند منطقه را روشن کنند.
روشنی روز. نور روشن منطقه را فرا میگیرد. تاریکی جادویی ایجاد شده توسط اسپلهایی با لول پایینتر از اسپل اسلات استفاده شده برای اجرای اسپل Hallow، نمیتوانند نور را خاموش کنند.
حفاظت انرژی. موجودات تحت تاثیر در منطقه در برابر یک نوع آسیب به انتخاب شما مقاومت (Resistance) پیدا میکنند، بجز Bludgeoning، Piercing و Slashing.
آسیب پذیری انرژی. موجودات تحت تاثیر در منطقه در برابر یک نوع آسیب به انتخاب شما آسیب پذیر (Vulnerability) میشوند، بجز Bludgeoning، Piercing و Slashing.
استراحت ابدی. اجساد مرده در منطقه را نمیتوان به مرده متحرک (Undead) تبدیل کرد.
تداخل فوق بُعدی. موجودات تحت تاثیر نمیتوانند با استفاده از تلپورت یا روشهای خارج بُعدی یا بین سطوحی حرکت یا سفر کنند.
ترس. موجودات تحت تاثیر هنگامی که در منطقه هستند میترسند (Frightened).
سکوت. هیچ صدایی نمیتواند از داخل منطقه پخش شود و هیچ صدایی نمیتواند به آن برسد.
زبانها. موجودات تحت تاثیر میتوانند با هر موجود دیگری در منطقه ارتباط برقرار کنند، حتی اگر زبان مشترکی ندارند.
Classes: Cleric
Subclasses: Divine Soul Sorcerer, Fiend Warlock