Control Water
4th-level Transmutation
زمان اجرا: 1 اکشن
بُرد: 300 فوت
اجزاء: V، S، M (یک قطره آب و ذرهای غبار)
مدت: تمرکز، تا حداکثر 10 دقیقه
تا زمان پایان اسپل، هرگونه آب مستقل در ناحیهای که انتخاب میکنید، که یک مکعب تا 100 فوت از هر طرف است را کنترل میکنید. هنگام اجرای اسپل میتوانید یکی از آثار زیر را انتخاب کنید. به عنوان یک اکشن در نوبت خود، میتوانید همان اثر را تکرار کنید یا یک اثر متفاوت را انتخاب کنید.
سیل. باعث میشوید سطح آب تمام آبهای ثابت در منطقه تا 20 فوت افزایش یابد. اگر منطقه شامل ساحل باشد، آب سیل به خشکی میریزد.
اگر ناحیهای را در حجم وسیعی از آب انتخاب کنید، در عوض موجی به طول 20 فوت ایجاد میکنید که از یک طرف منطقه به طرف دیگر حرکت میکند و سپس سقوط میکند. هر وسیله نقلیه Huge یا کوچکتر در مسیر موج با آن به طرف دیگر حمل میشود. هر وسیله نقلیه Huge یا کوچکتر که توسط موج مورد اصابت قرار گیرد، 25 درصد احتمال واژگونی دارد.
سطح آب تا زمان پایان اسپل یا انتخاب اثری متفاوت همچنان بالا میماند. اگر این اثر موجی ایجاد کرد، موج در شروع نوبت بعدی شما تا زمان ادامه اثر سیل تکرار میشود.
آب را باز کردن. باعث میشوید آب منطقه از هم جدا شده و یک خندق ایجاد کند. خندق در سراسر منطقه اسپل گسترش مییابد و آب جدا شده دیواری را در هر دو طرف ایجاد میکند. خندق تا پایان اسپل یا تا زمانی که اثر دیگری انتخاب کنید باقی میماند. سپس آب در طول دور بعدی به آرامی در خندق پر میشود تا سطح عادی آب بازیابی شود.
هدایت جریان. باعث میشوید آب جاری در ناحیه به سمتی که شما انتخاب میکنید حرکت کند، حتی اگر آب مجبور باشد از موانع، دیوارها یا جهات غیر متحمل دیگر عبور کند. آب منطقه همانطور که شما آن را هدایت میکنید حرکت میکند، اما هنگامی که از منطقه اسپل خارج شود، براساس شرایط زمین جریان خود را از سر میگیرد. حرکت آب در مسیری که انتخاب کردهاید تا زمانی که اسپل به پایان برسد یا اثر دیگری انتخاب کنید ادامه مییابد.
گرداب. این اثر نیاز به منبع آبی دارد که حداقل 50 فوت مربع است و 25 فوت عمق دارد. شما باعث ایجاد گردابی در مرکز ناحیه میشوید. پایه گرداب 5 فوت عرض دارد، در بالا تا 25 فوت عرض دارد و ارتفاع آن 25 فوت است. هر موجود یا جسمی در آب و در فاصله 25 فوتی گرداب، 10 فوت به سمت آن کشیده میشود. یک موجود میتواند با ریختن تاس Strength (Athletics) علیه Spell Save DC شما از گرداب دور شود.
وقتی موجودی برای اولین بار در یک نوبت وارد گرداب میشود یا نوبت خود را در آنجا شروع میکند، باید یک Strength Saving Throw بریزد. در صورت شکست، به موجود 2d8 Bludgeoning Damage وارد میشود و تا پایان اسپل در گرداب گرفتار میشود. در صورت موفقیت در تاس نجات، موجود نیمی از آسیب را میبیند و در گرداب گرفتار نمیشود. موجودی که در گرداب گرفتار شده است میتواند از اکشن خود برای دور شدن از گرداب مانند آنچه در بالا توضیح داده شده استفاده کند، اما برای انجام اینکار دارای Disadvantage در تاس Strength (Athletics) است.
اولین باری که هر شئ وارد گرداب میشود 2d8 Bludgeoning Damage متحمل میشود. این آسیب در هر دوری که جسم در گرداب باقی بماند رخ میدهد.
Classes: Cleric, Druid, Wizard
Subclasses: Arcane Trickster Rogue, Clockwork Soul Sorcerer, Divine Soul Sorcerer, Eldritch Knight Fighter, Fathomless Warlock, Genie (Marid) Warlock, Land (Coast) Druid, Land Druid, Tempest Cleric