وارلاک | Warlock
وارلاک | Warlock
جدول
Invocation هایی که میدانید | Slot Level | Spell Slot | Spell هایی که میدانید | Cantrip هایی که میدانید | تواناییها Features |
امتیاز مهارت Proficiency Bonus | سطح Level |
– | 1st | 1 | 2 | 2 | Pact Magic, Otherworldly Patron | +2 | 1 |
2 | 1st | 2 | 3 | 2 | Eldritch Invocations | +2 | 2 |
2 | 2nd | 2 | 4 | 2 | Pact Boon | +2 | 3 |
2 | 2nd | 2 | 5 | 3 | Ability Score Improvement | +2 | 4 |
3 | 3rd | 2 | 6 | 3 | – | +3 | 5 |
3 | 3rd | 2 | 7 | 3 | Otherworldly Patron Feature | +3 | 6 |
4 | 4th | 2 | 8 | 3 | – | +3 | 7 |
4 | 4th | 2 | 9 | 3 | Ability Score Improvement | +3 | 8 |
5 | 5th | 2 | 10 | 3 | – | +4 | 9 |
5 | 5th | 2 | 10 | 4 | Otherworldly Patron Feature | +4 | 10 |
5 | 5th | 3 | 11 | 4 | Mystic Arcanum (6th Level) | +4 | 11 |
6 | 5th | 3 | 11 | 4 | Ability Score Improvement | +4 | 12 |
6 | 5th | 3 | 12 | 4 | Mystic Arcanum (7th Level) | +5 | 13 |
6 | 5th | 3 | 12 | 4 | Otherworldly Patron Feature | +5 | 14 |
7 | 5th | 3 | 13 | 4 | Mystic Arcanum (8th Level) | +5 | 15 |
7 | 5th | 3 | 13 | 4 | Ability Score Improvement | +5 | 16 |
7 | 5th | 4 | 14 | 4 | Mystic Arcanum (9th Level) | +6 | 17 |
8 | 5th | 4 | 14 | 4 | – | +6 | 18 |
8 | 5th | 4 | 15 | 4 | Ability Score Improvement | +6 | 19 |
8 | 5th | 4 | 15 | 4 | Eldritch Master | +6 | 20 |
جان | Hit Points
Hit Dice: 1d8
Hit Points (Level=1): 8 + Constitution Modifier
Hit Points (Level>1): 1d8 (5) + Constitution Modifier به ازای هر لول بالاتر از یک
مهارتها | Proficiencies
Armor: Light
Weapon: Simple
Tool : –
Saving Throw: Wisdom, Charisma
2 اسکیل از لیست زیر:
[Arcana, Deception, History, Intimidation, Investigation, Nature, Religion]
تجهیزات شروع | Starting Equipment
بازی را با تجهیزات زیر بهعلاوه هرچه که از پیشینه (Background) خود میگیرید شروع میکنید.
- یک Light Crossbow و20 تیر یا یک سلاح ساده به انتخاب خود
- یک Component Pouch یا یک Arcane Focus
- Scholar’s Pack یا Dungeoneer’s Pack
- Leather Armor، یک سلاح ساده و دو Dagger
درصورت تمایل به جای تجهیزات بالا با gp 10×4d4 بازی را شروع میکنید.
الف جوانی که اژدهای کوچکی بر شونهاش چنبره زده لبخند زیبایی میزند و با تکان دادن دستانش و خواندن وردی نگهبان قصر را شیفته خود میسازد.
انسان پیری که از دستانش آتش بیرون میزند، زیرلب اسم شیطان حامی خود را برای قدرتمند ساختن جادویش زمزمه میکند.
تیفلینگی هیجانزده که نگاهش بین کتابش و ستارگان بالای سرش در حرکت است، جادوی خارقالعادهای اجرا میکند که دری به دنیای دیگر باز میکند.
وارلاکها جستجوگر دانشی هستند که در دنیاها پنهان است. آنها از طریق پیمان با موجودات اسرارآمیز با قدرت ماوراءطبیعی، قدرتهای جادویی ظریف و دیدنی بهدست میآورند. وارلاکها با استفاده از دانش کهن موجوداتی مثل پریان، شیاطین و موجودات بیگانه اسرار جادویی برای تقویت قدرت خود فرا میگیرند.
متعهد و مدیون
یک وارلاک با پیمان خود با موجودی از دنیایی دیگر تعریف میشود. بعضی اوقات رابطه بین وارلاک و حامی مانند یک روحانی و خدایش است، هرچند حامیان وارلاکها خدایان نیستند. یک وارلاک ممکن است فرقهای متعلق به یک شیطان یا موجودی کاملا بیگانه را رهبری کند، موجوداتی که معمولا توسط روحانیون پرستیده نمیشوند. هرچند که بیشتر اوقات، این رابطه شبیه به یک استاد و کارآموز است. وارلاک به قیمت خدمات گاه به گاه برای حامی، تعلیم مییابد و قدرتش رشد میکند.
جادوی اعطا شده به وارلاک، از تغییرات جزئی اما پایدار تا تغییر موجودیت وارلاک (مانند توانایی دید در تاریکی یا خواندن هر زبانی) برای دسترسی با جادوهای قدرتمند متغیر است. برخلاف ویزاردها، وارلاکها جادوی خود را با نبرد فیزیکی و رودررو تکمیل میکنند. آنها در زرههای سبک راحت هستند و میدانند چگونه از سلاحهای ساده استفاده کنند.
کاشف اسرار
وارلاکها نیاز سیری ناپذیری به دانش و قدرت دارند، که آنها را وادار به عهد بستن میکند. این عطش در زندگی وارلاکها نقش بسیار مهمی دارد.
داستانهای وارلاکهایی که با شیاطین عهد میبندند کاملا شناخته شده است. اما خیلی از وارلاکها حامی غیر شیطانی دارند. بعضی اوقات مسافری در جنگل به برج عجیب و زیبایی میرسد، با پری قدرتمندی روبهرو میشود و بدون آنکه کاملا از آن آگاه باشد پیمانی میبندد گاهی اوقات، هنگام غرق شدن در موضوعات و کتب ممنوعه، ذهن درخشان ولی شکننده یک دانشجو به واقعیتهای فراتر از دنیای مادی و موجودات بیگانهای که در دنیاهای دیگر ساکن هستند باز میشود.
پس از بستن عهد، عطش دانش و قدرت یک وارلاک نمیتواند صرفا با مطالعه و تحقیق ازبین برود. اگر کسی قصد استفاده از قدرت بدست آمده را نداشته باشد، با چنین حامی قدرتمندی پیمان نمیبندد. در عوض، اکثریت قریب به اتفاق وارلاکها روزهای خود را در راستای اهدافی میگذرانند که معمولا به ماجراجویی میرسد. علاوه بر این، خواستههای حامی وارلاکها را به سمت ماجراجویی هدایت میکند.
ساخت یک Warlock
هنگامی که وارلاک خود را میسازید، در مورد حامی خود و تعهداتی که کاراکتر داده است فکر کنید. چهچیزی شما را به پیمان بستن سوق داد و چگونه با حامی خود ارتباط برقرار کردید؟ آیا شیطانی را احضار کردید یا به دنبال مراسمی بودید که به شما امکان دهد با خدایی بیگانه ارتباط برقرار کنید؟ آیا شما حامی خود را جستجو کردید یا حامی شما را پیدا و انتخاب کرد؟
با دیام خود کار کنید تا مشخص شود پیمان شما در حرفه ماجراجویی کاراکتر چه نقشی خواهد داشت. خواستههای حامی شما ممکن است شما را به سمت ماجراجویی سوق دهد، یا ممکن است خواستههای کوچکی باشند که میتوانید بین ماجراها انجام دهید.
با حامی خود چه ارتباطی دارید؟ آیا آن دوستانه، متضاد، مضطرب یا عاشقانه است؟ حامی شما به نظر شما چقدر مهم است؟ در برنامههای حامی خود چه نقشی دارید> آیا سایر بندگان حامی را میشناسید؟
ساخت سریع
اگر قصد ساخت سریع یک وارلاک را دارید از این پیشنهادات استفاده کنید. اول، Charisma باید بالاترین ابیلیتی اسکور شما و Constitution بعد از آن باشد. دوم، پیشینه Charlatan را انتخاب کنید. سوم، Cantripهای Eldritch Blast و Chill Touch را همراه اسپلهای لول یک Charm Person و Witch Bolt بردارید.
قابلیتها | Features
Pact Magic
تحقیقات جادویی شما و جادویی که از حامی خود میگیرید باعث شدهاند که بتوانید از اسپلها استفاده کنید.
Cantrips
دو Cantrip به انتخاب خود از لیست اسپلهای وارلاک بلدید. همانطور که جدول نشان میدهد، کنتریپهای بیشتری از لیست وارلاک در لولهای بالاتر میاموزید.
Spell Slots
جدول کلس وارلاک نشان میدهد که چند Spell Slot برای زدن اسپلهای لول 1 تا 5 دارید. جدول همچنان لول آن اسپل اسلاتها را نیز نشان میدهد. تمامی اسپل اسلاتها لول یکسانی دارند. برای زدن یک اسپل وارلاک لول 1 یا بالاتر باید یک اسپل اسلات خرج کنید. پس از پایان Short یا Long Rest اسپل اسلاتهای مصرف شده را بازمیگیرید.
به طور مثال، هنگامی که لول 5 هستید، دو اسپل اسلات لول 3 دارید. برای زدن اسپل لول یک Witch Bolt باید یکی از آنها را مصرف کنید و اسپل را به عنوان اسپل لول 3 میزنید.
اسپلهای لول 1 و بالاتری که میدانید
در لول 1، دو اسپل لول 1 میدانید. قسمت مربوطه در جدول مشخص میکند که در هر لول چند اسپل میدانید. اسپلی که انتخاب میکنید باید از لول اسپل اسلات شما بالاتر نباشد.
به طور مثال، هنگامی که به لول 6 در این کلس میرسید میتوانید یک اسپل لول 1، 2 یا 3 بیاموزید.
علاوه بر این، هنگامی که در این کلس لول شما بالا میرود، میتوانید یکی از اسپلهای وارلاک خودتان را با اسپل دیگری از لیست وارلاک جایگزین کنید، دقت کنید که باز هم باید اسپل اسلات مناسبی برای آن اسپل داشته باشید.
Spellcasting Ability
Charisma ابیلیتی جادوگری شما برای اسپلهای وارلاک است. هر زمانی که اسپلی به Spellcasting Ability اشاره میکند از Charisma استفاده میکنید. علاوه بر این، از مادیفایر Charisma خود برای مشخص کردن Saving Throw DC و Attack Roll اسپلهای وارلاک خود استفاده میکنید.
Spell Save DC =8 + Proficiency Bonus + Charisma Modifier
Spell Attack Modifier =Proficiency Bonus + Charisma Modifier
Spellcasting Focus
میتوانید از یک Arcane Focus به عنوان Spellcasting Focus برای اسپلهای وارلاک استفاده کنید.
Otherworldly Patron
در لول 1، قراردادی با موجودی خارقالعاده بستهاید. قرارداد شما در لولهای 1، 6، 10 و14 به شما قابلیتهایی میدهد.
Eldritch Invocations
در مطالعات خود درباره موضوعات سحرآمیز، بخشهایی از دانش ممنوعه را کشف کردهاید که به شما توانایی جادویی پایداری میدهد.
در لول 2، دو Eldritch Invocation انتخاب میکنید. هنگامی که لول شما بالا رود انتخابهای شما هم بیشتر میشوند.
علاوه بر این، هنگامی که لول شما در این کلس بالا میرود میتوانید یکی از آنها را تغییر دهید.
پیشنیاز لول اشاره به لول وارلاک دارد نه لول کلی کاراکتر.
Pact Boon
در لول 3، حامی خارقالعاده شما هدیهای به شما برای خدمتتان میدهد. یکی از ویژگیهای زیر را به انتخاب خود میگیرید.
Pact of the Blade
از اکشن خود استفاده میکنید تا در دست خالی خود یک سلاح پیمان (Pact Weapon) بسازید. شما میتوانید هربار که آن را ایجاد میکنید، شکل آن سلاح را انتخاب کنید. در استفاده از آن سلاح ماهر (Proficient) هستید. سلاح نسبت به مقاومت و مصونیت مقابل اسلحه غیرجادویی، جادویی حساب میشود.
سلاح پیمان شما در صورتی که بیش از یک دقیقه از 5 فوتی شما دورتر باشد ناپدید میشود. همچنین، اگر دوباره از این قابلیت استفاده کنید یا بمیرید، سلاح از بین میرود.
میتوانید با اجرای مراسم خاصی که 1 ساعت طول میکشد، که میتواند هنگام استراحت انجام شود، یک سلاح جادویی را تبدیل به سلاح پیمان خود کنید. بعد از آن، میتوانید سلاح را مرخص کنید و به یک فضای فرازمینی بفرستیدش و هروقت که سلاح پیمان خود را نیاز داشته باشید آن سلاح ظاهر میشود. نمیتوانید یک سلاح هوشیار یا یک Artifact را تبدیل به سلاح پیمان خود کنید. در صورت مرگ، اجرای مراسم 1 ساعته بر سلاح دیگر، یا اجرای مراسم 1 ساعته برای نابودی ارتباط با سلاح، سلاح دیگر سلاح پیمان شما حساب نمیشود. در صورتی که هنگامی که ارتباط شما ازبین میرود سلاح در فضای فرازمینی باشد، پیش پای شما ظاهر میشود.
Pact of the Chain
اسپل Find Familiar را میآموزید و میتوانید به عنوان مراسم (Ritual) اجرایش کنید. اسپل در تعداد اسپلهایی که میدانید حساب نمیشود.
هنگامی که اسپل را میزنید، میتوانید یکی از حالتهای عادی را یا یکی از حالتهای ویژه Imp، Pseudodragon، Quasit یا Sprite را انتخاب کنید.
علاوه بر این، هنگامی که اکشن اتک را استفاده میکنید، میتوانید از یکی از ضربات خود چشمپوشی کنید تا Familiar شما با ریاکشن خود یک ضربه بزند.
Pact of the Tome
حامی به شما کتابی جادویی به نام کتاب سایهها (Book of Shadows) میدهد. وقتی این ویژگی را دریافت میکنید، سه کنتریپ را از لیست هر کلسی انتخاب کنید. این کنتریپها نیازی ندارند از یک کلس باشند. هنگامی که کتاب همراه شماست، میتوانید با میل خود از این کنتریپها استفاده کنید. آنها جزو کنتریپهایی که میدانید شمرده نمیشوند. هر کنتریپی که با این قبلیت بزنید برای شما کنتریپ وارلاک حساب میشود. اگر کتاب سایههای خود را گم کنید، میتوانید با اجرای یک مراسم 1 ساعته جایگزینی از حامی خود دریافت کنید. این مراسم میتوانید حین استراحت انجام شود و کتاب قبلی شما را نابود میکند. هنگامی که میمیرید، کتاب خاکستر میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 4 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Otherworldly Patron Feature
در لول 5، قابلیتی از Otherworldly Patron خود دریافت میکنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 8 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Otherworldly Patron Feature
در لول 10، قابلیتی از Otherworldly Patron خود دریافت میکنید.
Mystic Arcanum (6th Level)
در لول 11، حامی به شما یک راز جادویی به نام Arcanum عطا میکند. یک اسپل لول 6 از لیست اسپلهای وارلاک به عنوان آرکِینم خود انتخاب کنید.
میتوانید این اسپل را یکبار بدون خرج اسپل اسلات بزنید. برای اجرای دوباره باید یک Long Rest را به اتمام برسانید.
در لولهای بالاتر، اسپلهای وارلاک بیشتری انتخاب میکنید که از این قابلیت استفاده کنند. یک اسپل لول 7 در لول 13، یک اسپل لول 8 در لول 15 و یک اسپل لول 9 در لول 17. همه استفادههای Mystic Arcanum شما بعد از اتمام استراحت بلند برمیگردند.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 12 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Mystic Arcanum (7th Level)
در لول 13، یک اسپل لول 7 از لیست وارلاک برای قابلیت Mystic Arcanum انتخاب کنید.
Otherworldly Patron Feature
در لول 14، قابلیتی از Otherworldly Patron خود دریافت میکنید.
Mystic Arcanum (8th Level)
در لول 15، یک اسپل لول 8 از لیست وارلاک برای قابلیت Mystic Arcanum انتخاب کنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 16 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Mystic Arcanum (9th Level)
در لول 17، یک اسپل لول 9 از لیست وارلاک برای قابلیت Mystic Arcanum انتخاب کنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 19 میرسید، میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Eldritch Master
در لول 20، میتوانید از ذخیره درونی قدرت خود برای بازیابی اسپل اسلاتهای مصرف شده خود استفاده کنید. میتوانید با درخواست کردن از حامی خود به مدت 1 دقیقه اسپل اسلاتهای مصرف شده ویژگی Pact Magic خود را بازیابی کنید. بعد از استفاده از این قابلیت، باید یک استراحت طولانی را تمام کنید تا بتوانید دوباره اینکار را کنید.
Otherworldly Patron (Warlock Subclass)
The Archfey
حامی شما یک ارباب یا بانوی پری (فِی) است، موجودی افسانهای که اسراری را در اختیار دارد که قبل از تولد نژادهای فانی فراموش شده بودند. این موجودات دمدمی مزاج با انگیزههایی غالبا مرموز هستند. اهداف آنها ممکن است شامل تلاش برای دستیابی به قدرت جادویی بیشتر یا حل و فصل کینههای قدیمی باشند.
اسپل | لول اسپل |
Faerie Fire, Sleep | 1st |
Calm Emotions, Phantasmal Force | 2nd |
Blink, Plant Growth | 3rd |
Dominate Beast, Greater Invisibility | 4th |
Dominate Person, Seeming | 5th |
Expanded Spell List
آرکفِی به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Fey Presence
از لول 1، حامی شما توانایی شبیهسازی حضور اغواکننده و ترسناک پریان را به شما میبخشد. به عنوان یک اکشن، شما میتوانید باعث شوید که هر موجودی در یک مکعب 10 فوتی به مرکز شما یک Wisdom Saving Throw علیه Spell Save DC شما بریزد. تمامی موجوداتی که در تاس نجات شکست میخورند تا پایان نوبت بعدی شما از شما هراسان (Frightened) یا شیفته (Charmed) شما میشوند (به انتخاب شما).
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت کوتاه یا بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Misty Escape
از لول 6، میتوانید در پاسخ به آسیب با وزشی از غبار ناپدید شوید. هنگامی که صدمه میبینید، میتوانید با استفاده از ریاکشن خود نامرئی شوید و تا 60 فوت به یک فضای خالی که میبینید تلپورت کنید. تا شروع نوبت بعدی خود یا تا زمانی که حمله کنید یا اسپل بزنید نامرئی میمانید.
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت کوتاه یا بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Beguiling Defenses
از لول 10، حامی به شما میآموزد که چگونه از جادوی تاثیرگذار بر ذهن متعلق به دشمنان، علیه خود آنها استفاده کنید. شما مقابل شیفته شدن (Charmed) مصون هستید و وقتی موجود دیگری سعی دارد شما را شیفته خود کند، میتوانید با ریاکشن خود سعی کنید قدرت را برعکس کنید و آنها را شیفته خود سازید. این موجود باید یک Wisdom Saving Throw علیه Spell Save DC شما بریزد و در صورت شکست به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که هرگونه آسیبی ببیند شیفته شما میشود.
Dark Delirium
از لول 14، میتوانید موجودی را به قلمرویی از توهم فرو ببرید. به عنوان یک اکشن، موجودی را انتخاب کنید که در 60 فوتی خود میبینید. این موجود باید یک Wisdom Saving Throw علیه Spell Save DC شما بریزد، در صورت شکست به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که تمرکز شما شکسته شود (طوری که روی یک اسپل تمرکز کردهاید) به انتخاب شما شیفته (Charmed) یا هراسان (Frightened) میشود. این اثر در صورت صدمه دیدن موجود از بین میرود.
تا پایان این توهم، موجود فکر میکند که در یک قلمرو مهآلود، که ظاهر آن را شما انتخاب میکنید، گم شده است. موجود میتواند فقط خودش، شما و توهم را ببیند و بشنود.
قبل از استفاده مجدد از این ویژگی، باید یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان برسانید.
The Celestial
حامی شما موجودی قدرتمند از قلمروهای بالایی است. شما خود را به موجودی از قبیل Empyrean (تایتانی آسمانی)، Solar (قدرتمندترین فرشتگان)، Ki-Rin (موجودی آسمانی شبیه اسب تکشاخ)، Unicorn (اسب تکشاخ) یا دیگر موجودات مستقر در صفوف سعادت ابدی ملزم کردهاید. پیمان شما با آن موجود این امکان را برای شما فراهم میکند که سطحیترین تماس را با نور مقدس که دنیاها را روشن میکند داشته باشید.
متصل بودن به چنین قدرتی میتواند باعث تغییر رفتار و اعتقادات شما شود. ممکن است به سوی نابودی مردگان متحرک، شکست دادن شیاطین و محافظت از بیگناهان سوق داده شوید. در بعضی مواقع، ممکن است قلب شما مملو از اشتیاق به قلمرو آسمانی حامی شما و تمایل به گشت و گذار در بهشت برای باقی روزهای شما شود. اما میدانید که فعلا ماموریت شما در میان فانیان است و پیمانتان شما را ملزم میکند تا نور را به مکانهای تاریک جهان برسانید.
اسپل | لول اسپل |
Cure Wounds, Guiding Bolt | 1st |
Flaming Sphere, Lesser Restoration | 2nd |
Daylight, Revivify | 3rd |
Guardian of Faith, Wall of Fire | 4th |
Flame Strike, Greater Restoration | 5th |
Expanded Spell List
سِلِستیال به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Bonus Cantrips
در لول 1، کنتریپهای Light و Sacred Flame را میآموزید. آنها برای شما کنتریپ وارلاک حساب میشوند، اما در تعداد کنتریپهایی که میدانید محاسبه نمیشوند.
Healing Light
در لول 1، توانایی هدایت انرژی آسمانی برای بهبود زخمها را بهدست میآورید. مجموعهای از d6 دارید که برای تامین انرژی این روش هزینه میکنید. تعداد تاسها در مجموعه برابر است با 1 + لول وارلاک شما.
به عنوان یک بونس اکشن، میتوانید با صرف تاس از مجموعه، یک موجودی را که میتوانید در فاصله 60 فوتی خود ببینید را شفا یابید. حداکثر تعداد تاسهایی که میتوانید به طور همزمان مصرف کنید برابر با Charisma Modifier شما است (حداقل 1 تاس). تاسهایی که خرج کردهاید را بریزید، آنها را با هم جمع کنید و جانی برابر با کل اعداد را بهبود بخشید.
وقتی یک استراحت طولانی را تمام میکنید، تمام تاسهای مصرف شده مجموعه بازیابی میشوند.
Radiant Soul
از لول 6، پیوند شما به حامی آسمانی به شما امکان میدهد به عنوان یک مجرا برای انرژی تابشی عمل کنید. شما در برابر Radiant Damage مقاوم (Resistant) هستید و وقتی اسپلی میزنید که آسیب Radiant یا Fire وارد میکند، میتوانید Charisma Modifier خود را به یکی از تاسهای دمیج Radiant یا Fire آن اسپل در برابر یکی از اهداف آن اضافه کنید.
Celestial Resilience
از لول 10، هر زمان که یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان برسانید، جان موقت بدست میآورید. این جان موقت برابر با لول وارلاک + Charisma Modifier شما است. علاوه بر این، حداکثر پنج موجودی که میتوانید در انتهای استراحت ببینید را انتخاب کنید. این موجودات هرکدام جان موقتی برابر با نیمی از لول وارلاک + Charisma Modifier شما میگیرند.
Searing Vengeance
از لول 14، انرژی تابشی به شما امکان میدهد که در مقابل مرگ مقاومت کنید. هنگامی که باید در آغاز نوبت خود تاس نجات از مرگ بریزید، میتوانید در عوض با انفجاری از انرژی تابشی به هشیاری برگردید. جانی برابر با نیمی از حداکثر جان خود بازیابی میکنید، و در صورت انتخاب میایستید. هر موجودی در 30 فوتی شما به انتخاب شما Radiant Damage برابر با 2d8 + Charisma Modifier شما میخورد و تا پایان نوبت فعلی کور میشود.
قبل از استفاده مجدد از این ویژگی، باید یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان برسانید.
The Fiend
شما با شیطانی از قلمروهای پایینی پیمان بستهاید. موجودی که اهدافش شرورانه است، حتی اگر شما در برابر آن اهداف تلاش کنید. چنین موجوداتی آرزوی فساد یا نابودی همهچیز را دارند، که در نهایت حتی شامل شما میشود.
اسپل | لول اسپل |
Burning Hands, Command | 1st |
Blindness/Deafness, Scorching Ray | 2nd |
Fireball, Stinking Cloud | 3rd |
Fire Shield, Wall of Fire | 4th |
Flame Strike, Hallow | 5th |
Expanded Spell List
فیند به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Dark One’s Blessing
از لول 1، هرگاه که جان دشمنی را به 0 میرسانید، جان موقت برابر با لول وارلاک + Charisma Modifier خود دریافت میکنید (حداقل 1).
Dark One’s Own Luck
از لول 6، میتوانید از حامی خود بخواهید تا سرنوشت را به نفع شما تغییر دهد. هنگامی که یک ابیلیتی چک یا تاس نجات میریزید، میتوانید از این ویژگی برای اضافه کردن یک d10 به رول خود استفاده کنید. این کار را میتوانید پس از دیدن نتیجه تاس اولیه اما قبل از بروز هرگونه اثر مربوط به آن تاس انجام دهید.
قبل از استفاده مجدد از این ویژگی، باید یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان برسانید.
Fiendish Resilience
از لول 10، هنگامی که یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان میرسانید، میتوانید یک نوع آسیب را انتخاب کنید که نسبت به آن مقاومت (Resistance) پیدا کنید. در برابر آن نوع آسیب تا زمانی که نوع دیگری را با این ویژگی انتخاب کنید مقاومت دارید. آسیب ناشی از سلاحهای جادویی یا سلاحهای نقرهای این مقاومت را نادیده میگیرد.
Hurl Through Hell
از لول 14، هنگامی که به موجودی حمله میکنید، میتوانید با استفاده از این ویژگی هدف را به قلمروهای پایینتر منتقل کنید. موجود ناپدید میشود و در سرزمینهای ترسناک شیطانی سفر میکند.
در پایان نوبت بعدی شما، هدف به فضایی که قبلا اشغال کرده بود، یا نزدیکترین فضای خالی باز میگردد. اگر هدف Fiend نباشد، از این تجربه وحشتناک 10d10 Psychic Damage میخورد.
قبل از استفاده مجدد از این ویژگی، باید یک استراحت کوتاه یا بلند را به پایان برسانید.
The Great Old One
حامی شما موجودی مرموز است که طبیعت آن کاملا با بافت واقعیت بیگانه است. ممکن است از Far Realm، فضایی فراتر از واقعیت باشد، یا میتواند یکی از خدایان کهن باشد که فقط در افسانهها شناخته میشود. انگیزههای آن برای انسانها قابل درک نیست، و دانش آن چنان عظیم و باستانی است که غیرقابل مقایسه با حتی بزرگترین کتابخانهها میباشد. این موجود بزرگ کهن ممکن است از وجود شما بیاطلاع باشد یا نسبت به شما کاملا بیتفاوت باشد، اما اسرار آموخته شده به شما این امکان را میدهد که جادوی خود را از آن بگیرید.
اسپل | لول اسپل |
Dissonant Whispers, Tasha’s Hideous Laughter | 1st |
Detect Thoughts, Phantasmal Force | 2nd |
Clairvoyance, Sending | 3rd |
Dominate Beast, Evard’s Black Tentacles | 4th |
Dominate Person, Telekinesis | 5th |
Expanded Spell List
گرِیت اُلد وان به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Awakened Mind
از لول 1، دانش بیگانه شما به شما امکان میدهد ذهن موجودات دیگر را لمس کنید. شما میتوانید از راه دور با هر موجودی که میتوانید در فاصله 30 فوتی خود ببینید ارتباط برفرار کنید. نیازی نیست که زبان مشترک داشته باشید تا بتواند گفتههای ذهنی شما را درک کند، اما هدف باید بتواند حداقل یک زبان را بفهمد.
Entropic Ward
از لول 6، یاد میگیرید که به طور جادویی حملات را دفع کنید و حمله ناکام یک دشمن را به خوش شانسی برای خود تبدیل کنید. وقتی موجودی به شما حمله میکند، میتوانید از واکنش خود برای دادن دیسادونتج به آن استفاده کنید. اگر حمله به شما خطا رفت، حمله بعدی شما علیه آن موجود ادونتج دارد اگر آن را قبل از پایان نوبت بعدی خود انجام دهید.
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت کوتاه یا بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Thought Shield
از لول 10، افکار شما با تلهپاتی یا سایر روشها قابل خواندن نیستند، مگر اینکه اجازه دهید. همچنین، در برابر Psychic Damage مقاومت دارید و هر زمان که موجودی به شما Psychic Damage وارد کند، آن موجود به همان میزان آسیب میزند که شما وارد میکنید.
Create Thrall
در لول 14، توانایی این را کسب میکنید که ذهن یک موجود انساننما (Humanoid، به معنی موجوداتی مثل انسان، الف و دوارف که فرمی انسان شکل دارند) را با جادوی بیگانه حامی خود آلوده کنید. میتوانید از اکشن خود برای لمس یک Humanoid استفاده کنید. سپس، آن موجود شیفته (Charmed) شما میشود تا زمانی که اسپل Remove Curse روی آن زده شود، شیفتگی از بین برود یا اینکه دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
شما میتوانید از طریق تلهپاتی با موجود شیفته شده تا زمانی که هر دو در یک سطح از هستی باشید ارتباط برقرار کنید.
The Hexblade
شما پیمان خود را با یک موجود مرموز از قلمرو سایهها (Shadowfell) بستهاید – نیرویی که در سلاحهای جادویی ساخته شده از سایه ظاهر میشود. شمشیر مقتدر Blackrazor برجستهترین این سلاحها است که با گذشت زمان در سراسر دنیاها پخش شدهاند. نیروی سایه پشت این سلاحها میتواند به وارلاکهایی که با آن پیمان میبندند، قدرت ارائه دهد. بسیاری از وارلاکهای هِگسبلِید سلاحهایی را ایجاد میکنند که از آنچه در Shadowfell ساخته شده الگوبرداری میکنند. دیگران از این سلاحها چشم پوشی میکنند تا از جادوی تاریک آن سرزمین در اسپلهای خود استفاده کنند.
اسپل | لول اسپل |
Shield, Wrathful Smite | 1st |
Blur, Branding Smite | 2nd |
Blink, Elemental Weapon | 3rd |
Phantasmal Killer, Staggering Smite | 4th |
Banishing Smite, Cone of Cold | 5th |
Expanded Spell List
هِگسبلِید به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Hexblade’s Curse
در لول 1، توانایی این را پیدا میکنید که نفرین مصیبت باری را بر کسی تحمیل کنید. به عنوان یک بونس اکشن، یک موجود را انتخاب کنید که در فاصله 30 فوتی خود میبینید. هدف به مدت 1 دقیقه نفرین میشود. اگر هدف از بین برود، شما بمیرید یا ناتوان (Incapacitated) شوید نفرین زود تمام میشود. تا زمانی که نفرین تمام شود، شما مزایای زیر را کسب میکنید:
- مقداری برابر با پروفیشنسی بونس خود در تاسهای دمیج علیه هدف نفرین بدست میآورید.
- هر تاس حملهای که شما در برابر هدف نفرین میریزید، علاوه بر 20 در 19 نیز ضربه کریتیکال حساب میشود.
- اگر هدف نفرین بمیرد، جانی برابر با لول وارلاک + Charisma Modifier (حداقل 1) بازیابی میکنید.
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت کوتاه یا بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Hex Warrior
در لول 1، تعلیمات لازم برای مسلح کردن خود به طور مفید را در نبرد کسب میکنید. شما در این موارد مهارت یا پروفیشنسی کسب میکنید: زره متوسط، سپر، سلاح نظامی.
توانایی حامی شما همچنین به شما امکان میدهد تا از طریق یک سلاح خاص، به طور جادویی اراده خود را هدایت کنید. هر زمان که یک استراحت بلند را به پایان برسانید، میتوانید یک سلاح که در آن مهارت دارید و فاقد خاصیت نیاز به دو دست یا Two-Handed است را لمس کنید. هنگامی که با آن سلاح حمله میکنید، میتوانید از Charisma Modifier
خود به جای Strength یا Dexterity، برای تاسهای حمله و دمیج استفاده کنید. این مزیت تا زمانی که یک استراحت بلند را تمام نکنید ادامه دارد. اگر بعدا ویژگی Pact of the Blade را بدست آورید، هر سلاح پیمانی که از آن ویژگی بدست آورید، بدون توجه به نوع سلاح، شامل این مزیت میشود.
Accursed Specter
از لول 6، میتوانید روح شخصی را که میکشید لعنت کنید و موقتا آن را به خدمت خود بگیرید. هنگامی که یک Humanoid را میکشید، میتوانید روح آن را از جنازهاش به عنوان یک شبح (Specter، رجوع شود به راهنمای هیولاها) بلند کنید. هنگامی که شبح ظاهر میشود، جان موقتی برابر با نیمی از لول وارلاک شما بدست میآورد. شبح نوبتهای خودش را دارد و باید برای تاس نوبت ریخته شود. او از دستورات کلامی شما پیروی میکند و به تاسهای حمله خود میزانی برابر با Charisma Modifier شما (حداقل 0+) اضافه میکند.
شبح تا پایان استراحت بلند بعدی شما در خدمت شما باقی میماند و سپس به دنیای پس از مرگ منتقل میشود.
هنگامی که با این ویژگی شبحی را میسازید، نمیتوانید دوباره از ویژگی استفاده کنید تا زمانی که یک استراحت بلند را به پایان برسانید.
Armor of Hexes
در لول 10، نفرین شما قدرت بیشتری مییابد. اگر هدف نفرین شده توسط Hexblade’s Curse شما علیه شما تاس حملهای بریزد، میتوانید از واکنش خود برای ریختن یک d6 استفاده کنید. در صورت آمدن 4 یا بالاتر، ضربه بدون توجه به تاس حمله دشمن خطا میرود.
Master of Hexes
از لول 14، میتوانید نفرین خود را از موجودی کشته شده به موجود دیگری منتقل کنید. وقتی موجود نفرین شده توسط Hexblade’s Curse شما از بین میرود، میتوانید نفرین خود را به موجود دیگری که میتوانید در 30 فوتی خود ببینید اعمال کنید، به شرط آنکه ناتوان (Incapacitated) نباشید. وقتی نفرین را به این روش اعمال میکنید، از مرگ موجودی که قبلا نفرین شده جانی بازیابی نمیکنید.
The Undying
مرگ هیج قدرتی بر حامی شما، که اسرار زندگی ابدی را پیدا کرده است، ندارد. گرچه چنین قدرتی، مانند همه قدرتها، قیمت خودش را دارد. نامیرا، که زمانی فانی بوده است، شاهد گذشت زندگی فانیان مانند فصلها، مانند گذران شب و روزهای بیپایان بوده است. او اسرار اعصار بیشمار و زندگی و مرگ را برای به اشتراک گذاشتن دارد.
اسپل | لول اسپل |
False Life, Ray of Sickness | 1st |
Blindness/Deafness, Silence | 2nd |
Feign Death, Speak with Dead | 3rd |
Aura of Life, Death Ward | 4th |
Contagion, Legend Lore | 5th |
Expanded Spell List
آندایینگ به شما اجازه میدهد هنگام یادگیری اسپلهای وارلاک از لیست گستردهای از جادوها انتخاب کنید. اسپلهای زیر به لیست اسپلهای وارلاک برای شما اضافه میشوند.
Among the Dead
در لول 1، کنتریپ Spare the Dying را میآموزید، که برای شما یک کنتریپ وارلاک محسوب میشود. همچنین، در تاسهای نجات علیه هر بیماری ادونتج دارید.
علاوه بر این، مردگان متحرک در صدمه زدن به شما مشکل دارند. اگر یک Undead مستقیما شما را با حمله یا اسپل مضر هدف قرار دهد، آن موجود باید یک تاس نجات در برابر Spell Save DC شما بریزد (در صورتی که در منطقه تحت تاثیر یک اسپل مثل Fireball قرار گیرید نیازی نیست Undead تاس نجات بریزد). در صورت شکست، موجود باید خدف جدیدی را انتخاب کند یا ضربه یا اسپلش را هدر دهد. در صورت موفقیت، این موجود 24 ساعت در برابر این اثر مصون است. همچنین، اگر یک Undead را با حمله یا اسپل مضر هدف قرار دهید، 24 ساعت در برابر این اثر مصون است.
Defy Death
از لول 6، وقتی از دست مرگ فرار میکنید یا به شخص دیگری کمک میکنید تا از آن فرار کند، جان بدست میآورید. هنگامی که در تاس نجات از مرگ موفق میشوید یا حال موجود دیگری که در حال مرگ است را با Spare the Dying تثبیت میکنید، میتوانید جانی برابر با 1d8 + Charisma Modifier خود بازیابی کنید (حداقل 1).
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Undying Nature
از لول 10، میتوانید نفس خود را به طور نامحدود نگه دارید و به غذا، آب یا خواب احتیاج ندارید، اگرچه هنوز برای کاهش خستگی به استراحت نیاز دارید و هنوز ار مزایای اتمام استراحتهای بلند و کوتاه بهرهمند میشوید.
علاوه بر این، شما با سرعت کمتری پیر میشوید. به ازای هر 10 سالی که میگذرد، بدن شما فقط 1 سال پیر میشود و مقابل پیر شدن توسط جادو مصونیت دارید.
Indestructible Life
از لول 14، در برخی از اسرار واقعی نامیرا شریک میشوید. در نوبت خود، میتوانید از یک بونس اکشن برای بازیابی جان برابر با 1d8 + لول وارلاک خود استفاده کنید. بعلاوه، اگر هنگام استفاده از این ویژگی یک قسمت قطع شده از بدن خود را در جای مناسب قرار دهید، قسمت دوباره متصل میشود.
هنگامی که از این ویژگی استفاده کردید، تا زمانی که یک استراحت بلند را تمام نکنید، نمیتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
Eldritch Invocation
Agonizing Blast (پیش نیاز: Eldritch Blast Cantrip)
هنگامی که کنتریپ Eldritch Blast را استفاده میکنید، Charisma Modifier خود را به دمیج هر ضربه اضافه کنید.
Armor of Shadows
میتوانید اسپل Mage Armor را هر موقع که خواستید به میل خود، بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات یا اجزاء مادی استفاده کنید.
Ascendant Step (پیش نیاز: لول 9)
میتوانید اسپل Levitate را هر موقع که خواستید به میل خود، بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات یا اجزاء مادی استفاده کنید.
Aspect of the Moon (پیش نیاز: Pact of the Tome)
دیگر نیازی به خواب ندارید و با هیچ روشی نمیتوان شما را مجبور به خواب کرد. برای Long Rest، باید تمام 8 ساعت آن را مشغول فعالیتهای سبک مثل نگهبانی یا مطالعه باشید.
Beast Speech
میتوانید اسپل Speak with Animals را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Beguiling Influence
در مهارتهای Deception و Persuasion، Proficient (ماهر) میشوید.
Bewitching Whispers (پیش نیاز: لول 7)
میتوانید اسپل Compulsion را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Book of Ancient Secrets (پیش نیاز: Pact of the Tome)
میتوانید مراسمهای جادویی را به Book of Shadows خود اضافه کنید. دو اسپل لول 1 که برچسب Ritual دارند را از لیست اسپلهای هر کلسی انتخاب کنید. این اسپلها نیاز ندارند از لیست یک کلس باشند. اسپلها در کتاب شما ظاهر میشوند و در اسپلهایی که شما میدانید حساب نمیشوند. هنگامی که کتاب سایههای خود را دردست دارید، میتوانید اسپلهایی که انتخاب کردید را به عنوان مراسم اجرا کنید. نمیتوانید آنها را به شیوهای به جز Ritual اجرا کنید، مگر اینکه به روش دیگری آن را فرا بگیرید. همچنین، میتوانید اسپلهای وارلاکی که برچسب Ritual دارند را به عنوان مراسم اجرا کنید.
در ماجراجوییهای خود، میتوانید اسپلهای Ritual دیگری به کتاب خود اضافه کنید. هنگامی که چنین اسپلی پیدا میکنید، میتوانید در صورتی که لول آن برابر یا کمتر از نصف لول وارلاک شما (گرد شده به بالا) باشد، آن را به کتاب خود اضافه کنید. برای اینکار نیاز به زمان کافی دارید. برای هر لول اسپل 2 ساعت زمان و 50 gp نیاز است.
Chains of Carceri (پیش نیاز: Pact of the Chain و لول 15)
میتوانید اسپل Hold Monster را هر موقع که خواستید به میل خود، بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات یا اجزاء مادی استفاده کنید. هدف باید Celestial، Fiend یا Elemental باشد. قبل از دوباره هدف گیری همان موجود باید یک استراحت بلند را تمام کنید.
Cloak of Flies (پیش نیاز: لول 5)
میتوانید به عنوان Bonus Action، هالهای جادویی دور خود درست کنید که شکل تودهای از مگس به نظر میآید. این هاله از هر طرف شما 5 فوت گسترش مییابد اما از پوشش کامل رد نمیشود. تا زمانی که ناتوان (Incapacitated) نشوید یا با یک بونس اکشن آن را از بین نروید این هاله میماند.
هاله در چکهای Charisma (Intimidation) به شما Advantage میدهد، اما در تمامی چکهای کاریزما دیگر Disadvantage میدهد. هر موجود دیگری که نوبتش را در هاله شروع کند Poison Damage برابر با Charisma Modifier شما میخورد. (حداقل 0 دمیج)
هنگامی که از این ویژگی استفاده میکنید، نمیتوانید قبل از اتمام استراحت بلند یا کوتاه دوباره از آن استفاده کنید.
Devil’s Sight
تا 120 فوت، در تاریکی جادویی و غیرجادویی به صورت عادی میبینید.
Dreadful Word (پیش نیاز: لول 7)
میتوانید اسپل Confusion را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Eldritch Sight
میتوانید اسپل Detect Magic را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Eldritch Smite (پیش نیاز: Pact of the Blade و لول 5)
یک بار در نوبت خود هنگامی که به موجودی با Pact Weapon خود ضربه میزنید، میتوانید یک اسپل اسلات وارلاک خرج کنید تا 1d8 Force Damage اضافه به هدف خود وارد کنید، به علاوه 1d8 دیگر برای هر لول اسپل اسلات. همچنین، در صورتی که هدف Huge یا کوچکتر باشد میتوانید آن را Prone کنید.
Eldritch Spear (پیش نیاز: Eldritch Blast Cantrip)
هنگامی که Eldritch Blast را استفاده میکنید، برد آن 300 فوت است.
Eyes of the Rune Keeper
میتوانید تمام متون نوشته شده را بخوانید.
Fiendish Vigor
میتوانید اسپل False Life را هر موقع که خواستید به عنوان اسپل لول 1، به میل خود، بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات یا اجزاء مادی استفاده کنید.
Gaze of Two Minds
میتوانید با اکشن خود، موجودی که راضی است را لمس کنید و تا پایان نوبت بعدی خود از چشمان او ببینید و حواس او را دریافت کنید. تا زمانی که موجود در دنیایی باشد که شما هستید، میتوانید در نوبتهای بعدی خود از اکشن خود استفاده کنید تا این ارتباط را نگه دارید. هنگامی که از حواس موجود دیگری استفاده میکنید، از ویژگیهای مربوطه آن موجود (مثل Darkvision) هم بهره میبرید و نسبت به محیط اطراف خود Deafened (ناشنوا) و Blinded (نابینا) هستید.
Ghostly Gaze (پیش نیاز: لول 7)
میتوانید به عنوان یک اکشن، توانایی دید از درون اشیاء جامد تا 30 فوت را بهدست آورید. در آن برد، در صورتی که Darkvision ندارید آن را دارید. این بینایی ویژه تا 1 دقیقه یا تا زمانی که تمرکز شما از بین نرود (طبق قوانین Concentration در جادو( میماند. در طول این زمان، اشیاء را به صورت شبح طور و شفاف میبینید.
هنگامی که از این قابلیت استفاده میکنید، نمیتوانید تا قبل از اتمام استراحت کوتاه یا بلند دوباره از آن استفاده کنید.
Gift of the Depths (پیش نیاز: لول 5)
میتوانید زیر آب نفس بکشید و سرعت شنا برابر با سرعت راه رفتن خود دارید.
میتوانید اسپل Water Breathing را بدون خرج کردن اسپل اسلات بزنید. هنگامی که یک استراحت بلند را به اتمام میرسانید میتوانید دوباره از این قابلیت استفاده کنید.
Gift of the Ever-Living Ones (پیش نیاز: Pact of the Chain)
هر زمانی که Familiar شما در 100 فوتی شما است و Hit Point از دست رفته خود را پس میگیرید، عدد حداکثر هر تاس را حساب کنید. (مثلا، بعد از شفا یافتن به مقدار 1d6، 6 Hit point به شما برمیگردد.)
Grasp of Hadar (پیش نیاز: Eldritch Blast Cantrip)
یک بار در هر نوبت خود هنگامی که موجودی را با Eldritch Blast میزنید، میتوانید آن موجود را در خطی صاف 10 فوت به خود نزدیک کنید.
Improved Pact Weapon (پیش نیاز: Pact of the Blade)
میتوانید هر سلاحی که با قابلیت Pact of the Blade خود ظاهر میکنید را به عنوان Spellcasting Focus برای اسپلهای وارلاک خود استفاده کنید.
علاوه بر این، سلاح 1+ در تاس اتک و دمیج خود میگیرد، مگر آنکه سلاح جادویی باشد و این قابلیت را از قبل داشته باشد.
سلاحی که ظاهر میکنید میتواند Shortbow، Longbow، Light Crossbow یا Heavy Crossbow باشد.
Lance of Lethargy (پیش نیاز: Eldritch Blast Cantrip)
یک بار در هر نوبت خود هنگامی که موجودی را با Eldritch Blast میزنید، میتوانید سرعت آن موجود را تا نوبت بعدی خود 10 فوت کم کنید.
Lifedrinker (پیش نیاز: Pact of the Blade و لول 12)
هنگامی که موجودی را با Pact Weapon خود میزنید، هدف Necrotic Damage اضافه برابر با Charisma Modifier شما میخورد (حداقل 1).
Maddening Hex (پیش نیاز: اسپل Hex یا قابلیت وارلاکی که Curse (نفرین) میکند و لول 5)
میتوانید به عنوان یک Bonus Action، اختلال روانی در اطراف هدف نفرین خود بوجود آورید. این نفرین میتواند اسپل Hex یا قابلیت وارلاکی که نفرین میکند مثل ویژگی Curse سابکلس Hexblade یا Sign of Ill Omen باشد. هنگامی که این اتفاق میافتد، Psychic Damage به هدف نفرین شده خود و هر موجودی به انتخاب خود در 5 فوتی آن که میتوانید ببینید وارد میشود. این آسیب برابر است با Charisma Modifier شما (حداقل 1). برای استفاده از این ویژگی، باید هدف نفرین شده خود را ببینید و در 30 فوتی شما باشد.
Mask of Many Faces
میتوانید اسپل Disguise Self را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Master of Myriad Forms (پیش نیاز: لول 15)
میتوانید اسپل Alter Self را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Minions of Chaos (پیش نیاز: لول 9)
میتوانید اسپل Conjure Elemental را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Mire the Mind (پیش نیاز: لول 5)
میتوانید اسپل Slow را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Misty Visions
میتوانید اسپل Silent Image را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
One with Shadows (پیش نیاز: لول 5)
موقعی که در محیطی با نور کم یا تاریک هستید، میتوانید از اکشن خود استفاده کنید تا نامرئی (Invisible) شوید تا زمانی که حرکت کنید یا اکشن یا ریاکشن داشته باشید.
Otherworldly Leap (پیش نیاز: لول 9)
میتوانید اسپل Jump را هر موقع که خواستید به میل خود، بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات یا اجزاء مادی استفاده کنید.
Relentless Hex (پیش نیاز: اسپل Hex یا قابلیت وارلاکی که Curse (نفرین) میکند و لول 7)
نفرین شما ارتباط موقتی بین شما و هدفتان بوجود میآورد. به عنوان بونس اکشن، میتوانید به صورت جادویی ناپدید شوید و در محیطی در 30 فوتی خود و 5 فوتی هدف ظاهر شوید. این نفرین میتواند اسپل Hex یا قابلیت وارلاکی که نفرین میکند مثل ویژگی Curse سابکلس Hexblade یا Sign of Ill Omen باشد.
Repelling Blast (پیش نیاز: Eldritch Blast Cantrip)
یک بار در هر نوبت خود هنگامی که موجودی را با Eldritch Blast میزنید، میتوانید آن موجود را در خطی صاف 10 فوت از خود دور کنید.
Sculptor of Flesh (پیش نیاز: لول 7)
میتوانید اسپل Polymorph را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Shroud of Shadow (پیش نیاز: لول 15)
میتوانید اسپل Invisibility را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Sign of Ill Omen (پیش نیاز: لول 5)
میتوانید اسپل Bestow Curse را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Thief of Five Fates
میتوانید اسپل Bane را یک بار با خرج یک اسپل اسلات وارلاک اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Thirsting Blade (پیش نیاز: Pact of the Blade و لول 5)
میتوانید هنگامی که اکشن اتک را استفاده میکنید، با Pact Weapon خود به جای یک ضربه، دو بار ضربه بزنید
Tomb of Lavistus (پیش نیاز: لول 5)
هنگامی که دمیج میخورید، میتوانید با ریاکشن خود را در یخ فرو کنید، که در پایان نوبت بعدی شما آب میشود. 10 Temporary Hit Point (جان موقت) به ازای هر لول وارلاک به دست میآورید، که تا جای ممکن از دمیج کم میکند. درجا پس از دمیج خوردن، مصونیت به آتش به دست میآورید، سرعت شما 0 میشود و شما ناتوان (Incapacitated) میشوید. این آثار، شامل جان موقت باقی مانده، هنگامی که یخ آب میشود از بین میروند.
هنگامی که از این قابلیت استفاده میکنید، نمیتوانید تا قبل از اتمام استراحت کوتاه یا بلند دوباره از آن استفاده کنید.
Trickster’s Escape (پیش نیاز: لول 7)
میتوانید اسپل Freedom of Movement را یک بار بدون استفاده از اسپل اسلات اجرا کنید. نمیتوانید تا قبل از اتمام یک استراحت بلند دوباره از این ویژگی استفاده کنید.
Visions of Distant Realms (پیش نیاز: لول 15)
میتوانید اسپل Arcane Eye را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Voice of the Chain Master (پیش نیاز: Pact of the Chain)
میتوانید با Familiar خود به صورت ذهنی صحبت کنید و از طریق حواس Familiar خود تا موقعی که در یک دنیا باشید ببینید. علاوه بر این، هنگامی که از حواس آن میبینید میتوانید با صدای خود از طریق آن صحبت کنید، حتی اگر قادر به تکلم نباشد.
Whispers of the Grave (پیش نیاز: لول 9)
میتوانید اسپل Speak with Dead را هر موقع که خواستید به میل خود و بدون نیاز به خرج کردن اسپل اسلات استفاده کنید.
Witch Sight (پیش نیاز: لول 15)
شکل حقیقی هر موجودی که از طریق قابلیتهای نژادی یا با جادوی Illusion و Transmutation پنهان شده است را تا موقعی که در 30 فوتی شما باشد و در میدان دید شما باشد میبینید.
شین
سلام ممنون از سایت خوبتون
اگه میشه لطفا ساب کلس undead رو هم ترجمه و اضافه کنید🙏🙏🙏