باربارین | Barbarian
باربارین | Barbarian
جدول
Rage Damage | Rage | تواناییها Features |
امتیاز مهارت Proficiency Bonus | سطح Level |
+2 | 2 | Rage, Unarmored Defense | +2 | 1 |
+2 | 2 | Danger Sense, Reckless Attack | +2 | 2 |
+2 | 3 | Primal Path | +2 | 3 |
+2 | 3 | Ability Score Improvement | +2 | 4 |
+2 | 3 | Extra Attack, Fast Movement | +3 | 5 |
+2 | 4 | Path Feature | +3 | 6 |
+2 | 4 | Feral Instinct | +3 | 7 |
+2 | 4 | Ability Score Improvement | +3 | 8 |
+3 | 4 | (1 تاس) Brutal Critical | +4 | 9 |
+3 | 4 | Path Feature | +4 | 10 |
+3 | 4 | Relentless Rage | +4 | 11 |
+3 | 5 | Ability Score Improvement | +4 | 12 |
+3 | 5 | (2 تاس) Brutal Critical | +5 | 13 |
+3 | 5 | Path Feature | +5 | 14 |
+3 | 5 | Persistent Rage | +5 | 15 |
+4 | 5 | Ability Score Improvement | +5 | 16 |
+4 | 6 | (3 تاس) Brutal Critical | +6 | 17 |
+4 | 6 | Indomitable Might | +6 | 18 |
+4 | 6 | Ability Score Improvement | +6 | 19 |
+4 | ∞ | Primal Champion | +6 | 20 |
جان | Hit Points
Hit Dice: 1d12
Hit Points (Level=1): 12 + Constitution Modifier
Hit Points (Level>1): 1d12 (7) + Constitution Modifier به ازای هر لول بالاتر از یک
مهارتها | Proficiencies
Armor: Light, Medium, Shield
Weapon: Simple, Martial
Tool : –
Saving Throw: Strength, Constitution
2 اسکیل از لیست پایین:
Animal Handling, Athletics, Intimidation, Nature, Perception, Survival
تجهیزات شروع | Starting Equipment
بازی را با تجهیزات زیر بهعلاوه هرچه که از پیشینه (Background) خود میگیرید شروع میکنید.
- یک Greataxe یا یک سلاح نظامی به انتخاب خود
- دو Handaxe یا یک سلاح ساده
- یک Explorer’s Pack و چهار Javelin
درصورت تمایل بهجای تجهیزات بالا با gp 10×2d4 بازی را شروع میکنید.
انسانی قد بلند پوشیده در جامهای خزدار با تبری در دست در طوفان قدم میزند. قهقهزنان به سمت غولی که جرئت کرده است حیوانات قبیلهاش را شکار کند حمله میبرد.
هف-اُرکی به سمت آخرین شخصی که جرعت کرده است ریاست قبیله را از او طلب بکند جهش میزند و گردنش را مثل شش رقیب قبلی میشکند.
دوارفی که دهنش کف کرده است کلهاش را به دشمنش میکوبد سپس به سمت رقیب دیگری شیرجه میزند.
این باربارینها هرچقدر هم متفاوت باشند با خشم یا Rage خود شناخته میشوند. خشمی مهار در رفته، عطشی غیر قابل تحمل، حملهای بدون فکر. خشم آنها بیشتر از صرفا یک حس است: خشم یک ببر که محاصره شده، حمله بیامان طوفان، آشفتگی هولناک دریا.
بعضیها خشم خود را از حیوان درون خود به دست میآورند، بعضی دیگر سنت اجداد خود را ادامه میدهند و عدهای از دنیایی پر از درد خشمگین هستند. خشم یک باربارین از هرجایی بیاید فقط یک دیوانگی نیست، Rage به مهارت جنگی او، رفلکسهای او، مقاومت او و قدرت بدنی او کمک بسیاری میکند.
غریزهی اولیه
افتخار مردم شهرنشین این است که روشهای متمدن آنها باعث میشود تا با حیوانات متفاوت باشند، انگار انکار طبیعت یک شخص نشانه برتری او است. اما برای باربارینها تمدن فضیلت نیست بلکه نشانه ضعف است. آنها طبع حیوانی خود را قبول میکنند: غرایز تیز، کالبدی اولیه و خشمی وحشیانه. باربارینها موقعی که در حصار یا شلوغی قرار میگیرند پریشان هستند. آنها در طبیعت وحشی ولایتشان شکوفا میشوند.
باربارینها در هرج و مرج مبارزه خودشان را نشان میدهند. آنها میتوانند از شدت خشم دیوانه شوند که باعث میشود قدرت و مقاومتی فرابشری بهدست بیاورند. یک باربارین میتواند از خشم خود به این روش فقط چند بار استفاده کند قبل از آنکه به استراحت نیاز پیدا کند، اما همان تعداد معدود معمولا برای بیشتر خطرهای پیشرو کافی هستند.
زندگی پرخطر
هرکسی که از دیدگاه مردم متمدن بَربَر باشد باربارین نیست. یک باربارین حقیقی میان مردم وحشی و قبیلهای همانقدر نادر است که یک جنگجو ماهر در شهر و معمولا نقشی مثل محافظ یا رهبر مردمش در زمان جنگ را دارد. زندگی در طبیعت وحشی بسیار خطرناک است: قبیلههای دشمن، آب و هوای کشنده و هیولاهای هولناک. یک باربارین به سمت خطر حجوم میبرند که نیازی نباشد مردمش این کار را کنند. شجاعت آنها در مواجهه با خطر باعث میشود که باربارینها کاملا مناسب ماجراجویی باشند. سرگردانی معمولا برای مردمان قبیلهای روش زندگی است و زندگی بیریشهی ماجراجویان برای یک باربارین سختی کمی دارد. بعضی باربارینها دلتنگ خانواده و قبیله خود میشوند اما بالاخره زمانی میرسد که همراهانشان جایگزین خانواده و قبیله آنها میشود.
ساخت یک Barbarian
هنگامی که قصد ساخت یک کاراکتر باربارین را دارید باید درمورد جایی که کاراکتر از آن میآید و موقعیتش در جهان فکر کنید. با DM خود درمورد خاستگاهی مناسب مشورت کنید. آیا از سرزمینی دوردست میآیید و در فضای بازی غریبه حساب میشوید؟ آیا فضای بازی منطقه مرزی خشنی است که باربارینها رایج هستند؟
چه چیزی شما را به زندگی ماجراجویانه هدایت کرده است؟ آیا به قصد جمعآوری ثروت به سرزمینهای دیگران حمله کردهاید؟ آیا هیولاها یا ارتشی مهاجم شما را از سرزمین خود فراری دادهاند؟ شاید شما زندانی جنگ هستید و با زنجیر به سرزمین های “متمدن” خلاف میل خود برده شدهاید؟ شاید به دلیل گناهانتان، شکستن حرمت یا بر اثر کودتایی از قبیله خود طرد شدهاید.
ساخت سریع
اگر قصد ساخت سریع یک باربارین را دارید از این پیشنهادات استفاده کنید. اول از همه، بالاترین ابیلیتی اسکور شما باید Strength و دومین Constitution باشد. دوما، پیشینه Outlander را انتخاب کنید.
قابلیتها | Features
Rage
در مبارزه با خشونتی اولیه میجنگید. در نوبتتان میتوانید با بونساکشن Rage خود را فعال کنید. وقتی رِیج شما فعال است درصورتی که زره سنگین نپوشیده باشید فواید زیر را بهدست میآورید:
- Advantage در Strength Ability Check و Strength Saving Throw
- موقعی که از نزدیک حملهای میکنید که از Strength استفاده میکند 2+ به تاس دمیج خود اضافه میکنید. این عدد براساس لول شما افزایش پیدا میکند
- Resistance به دمیجهای Bludgening، Piercing و Slashing
هنگام Rage درصورتی که توانایی استفاده از جادو را دارید نمیتوانید از آنها استفاده یا بر روی آنها تمرکز کنید.
رِیج 1 دقیقه میماند. درصورتی که بیهوش (Unconscious) شوید یا نوبتتان بدون آنکه به دشمنی حمله کنید یا دمیج بخورید تمام شود رِیج شما زودتر تمام میشود. میتوانید با یک بونساکشن رِیج خود را تمام کنید.
وقتی حداکثر تعداد Rage خود را استفاده کردهاید باید قبل از آنکه دوباره بتوانید رِیج کنید Long Rest داشته باشید. دو بار در لول 1، سه بار در لول 3، چهار بار در لول 6، 5 بار در لول 12 و شش بار در لول 17. در لول 20 تعداد رِیج شما بینهایت میشود.
Unarmored Defense
هنگامی که زره نپوشیدید قدرت دفاعی یا Armor Class شما برابر فرمول زیر میباشد:
10 + Dexterity Modifier + Constitution Modifier
میتوانید سپر داشته باشید و باز هم از این قابلیت بهره ببرید.
Danger Sense
در لول 2، حواس شما قوی شدهاند و اگر خطری در نزدیکی شما باشد متوجه میشوید که باعث میشود در جاخالی دادن از خطر توانایی بالایی داشته باشید. در Dexterity Saving Throwهایی که در مقابل چیزهایی که قابل دیدن باشد میریزید (مثل تله و جادو) Advantage دارید. برای استفاده از این قدرت نمیتوانید نابینا (Blinded)، ناشنوا (Deafened) یا ناتوان (Incapacitated) باشید.
Reckless Attack
از لول 2 میتوانید میتوانید نگرانیهای خود را راجع به دفاع کنار بگذارید و بیپروا حمله کنید. هنگامی که اولین اتک خود را در نوبت خود انجام میدهید میتوانید تصمیم بگیرید که Reckless Attack بدهید. اینکار باعث میشود که در اتکهای از نزدیکی که از Strength استفاده میکنند در آن نوبت Advantage داشته باشید، اما اتکهای علیه شما هم تا نوبت بعدی شما Advantage دارند.
Primal Path
در لول 3 مسیری که طبیعت رِیج شما را شکل میدهد را انتخاب میکنید. این انتخاب به شما قابلیتهایی در لول 3، 6، 10 و 14 میدهد.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 4 میرسید میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Extra Attack
از لول 5 هنگامی که در نوبت خود از اکشن Attack استفاده میکنید میتوانید بهجای یکبار، دو دفعه اتک بدهید.
Fast Movement
از لول 5 هنگامی که زره سنگین نپوشیدهاید سرعت شما 10 فوت بالاتر میرود.
Path Feature
در لول 6 قابلیتی از Primal Path خود میگیرید.
Feral Instinct
در لول 7 حواس شما آنقدر تیز شدهاند که در تاس Initiative (نوبت) Advantage دارید.
علاوه بر این، اگر در شروع مبارزه Surprised شوید و ناتوان (Incapacitated) نباشید، درصورتی که قبل از هرکاری در نوبت خود Rage را فعال کنید میتوانید مثل حالت عادی مبارزه رفتار کنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 8 میرسید میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Brutal Critical (1 Die)
از لول 9، هنگامی که نتیجه تاس اتک از نزدیک شما Critical است یک تاس اضافه برای دمیج اضافه آن میریزید.
تعداد تاس دمیج اضافه در لول 13 دو و در لول 17 سه میشود.
Path Feature
در لول 10 قابلیتی از Primal Path خود میگیرید.
Relentless Rage
از لول 11 خشم شما باعث میشود علیرغم زخمهای سنگین به جنگیدن ادامه دهید. اگر درحالی که Rage شما فعال است به 0 Hit Point برسید و درجا نمیرید، میتوانید یک Constitution Saving Throw با DC 10 بریزید. اگر موفق شوید جان شما به 1 میرسد.
هردفعه که از این قابلیت استفاده کنید DC آن 5 عدد بالا میرود. هنگامی که یک استراحت بلند یا کوتاه انجام میدهید DC آن به 10 برمیگردد.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 12 میرسید میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Brutal Critical (2 Die)
از لول 13، هنگامی که نتیجه تاس اتک از نزدیک شما Critical است دو تاس اضافه برای دمیج اضافه آن میریزید.
Path Feature
در لول 14 قابلیتی از Primal Path خود میگیرید.
Persistent Rage
از لول 15 خشم شما آنقدر شدید است که قابلیت رِیج شما فقط درصورتی که بیهوش (Unconscious) شوید یا انتخاب کنید تمامش کنید زودتر از وقت خود تمام میشود.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 16 میرسید میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Brutal Critical (3 Die)
از لول 17، هنگامی که نتیجه تاس اتک از نزدیک شما Critical است سه تاس اضافه برای دمیج اضافه آن میریزید.
Indomitable Might
از لول 18 هنگامی که نتیجه نهایی Strength Ability Check شما پایینتر از ابیلیتی اسکور Strength شما است میتوانید عدد Strength Ability Score خود را جای آن استفاده کنید.
Ability Score Improvement
هنگامی که به لول 19 میرسید میتوانید یک ابیلیتی را 2 عدد یا دو ابیلیتی را 1 عدد بالا ببرید. نمیتوانید با این قابلیت ابیلیتیای را بالاتر از 20 ببرید.
اگر دیام شما اجازه استفاده از Feat را میدهد میتوانید بهجای بالا بردن ابیلیتی فیت بردارید.
Primal Champion
در لول 2 شما تجسم قدرت وحش هستید. ابیلیتی اسکور Strength و Constitution شما 4 عدد بالا میرود و حداکثر عدد ممکن برای آن دو ابیلیتی اسکور 24 میشود.
Primal Path (Barbarian Subclass)
Path of the Ancestral Guardian
بعضی باربارینها از فرهنگهایی میآیند که حرمت زیادی برای اجداد خود قائل هستند. چنین قبیلههایی باور دارند که جنگجویان گذشته در جهان امروز به فرم ارواحی قدرتمند حضور دارند، که از زندگان محافظت و آنها را هدایت میکنند. وقتی یک باربارین که این مسیر را دنبال میکند رِیج خود را فعال میکند با دنیای ارواح ارتباط برقرار میکند و از نگهبانان درخواست کمک میکند.
باربارینهایی که با اجداد نگهبان خود ارتباط برقرار میکنند برای محافظت از قبیله و متحدانشان بهتر مبارزه میکنند. آنها برای آنکه با اجداد نگهبان خود ارتباط قویتری داشته باشند خود را با خالکوبیهایی پیچیده که اعمال اجدادشان را نشان میدهد میپوشانند.
Ancestral Protectors
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، هنگامی که رِیج شما فعال است ارواحی جنگجو ظاهر میشوند. هنگام Rage، اولین موجودی که از شما از نزدیک ضربه بخورد مورد خشم آن ارواح قرار میگیرد. تا شروع نوبت (Turn) بعدی شما، هدف در همه اتکهایی که علیه شما نیست Disadvantage دارد و درصورتی که به کسی به جز شما اتک بدهد آن شخص نسبت به آن دمیج Resistance دارد. درصورت اتمام زودتر از موعد رِیج این اثر هم از بین میرود.
Spirit Shield
از لول 6، ارواح نگهبانی که به شما کمک میکنند میتوانند از متحدان شما دفاع کنند. اگر در حال Rage باشید و موجودی در 30 فوتی شما آسیب ببیند، میتوانید از ریاکشن خود استفاده نمایید تا آن دمیج را 2d6 کم کنید.
در لول 10 به 3d6 و در لول 14 به 4d6 میرسد.
Consult the Spirits
در لول 10، قابلیت مشورت با ارواح اجداد خود را پیدا میکنید. برای اینکار اسپل Augury یا Clairvoyance را بدون استفاده از اسپل اسلات یا اجزاء مادی (Material Component) استفاده میکنید. در این حالت اسپل Clairvoyance یکی از ارواح نامرئی به مکان ذکر شده میرود. از ابیلیتی Wisdom برای این اسپلها استفاده میکنید.
بعد از استفاده از هرکدام از این اسپلها به این روش نمیتوانید تا زمانی که استراحت کوتاه یا بلند نداشتهاید از این قابلیت استفاده نمایید.
Vengeful Ancestors
در لول 14، ارواح اجداد شما آنقدر قدرتمند میشوند که بتوانند آسیبی را تلافی کنند. وقتی از قابلیت Spirit Shield استفاده میکنید تا از دمیجی کم کنید، شخصی که آسیب را وارد کرده است همانمقداری که از آسیب کم شده است Force Damage میخورد.
Path of the Battlerager
این باربارینها با نام Kuldjargh که در زبان دوارفی به معنا “احمق تبر” است شناخته میشوند. آنها دوارفهایی هستند که خدایان جنگ را دنبال میکنند و مسیر یک جنگنده را دنبال کردهاند. آنها در پوشیدن زرههای حجیم و تیغدار و جهش به سمت دشمنان خود تخصص دارند.
محدودیت – فقط دوارفها!
فقط دوارفها میتوانند مسیر Battlerager را دنبال کنند. Battleragerها جایگاه خاصی در جامعه و فرهنگ دوارفی دارند.
دیام شما میتواند این محدودیت را بسته به دنیای بازی و کمپین بردارد. این محدودیت فقط در دنیای Forgotten Realms وجود دارد و شاید در دنیای دیام شما یا حتی نسخه Forgotten Realms دیام شما وجود نداشته باشد.
Battlerager Armor
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، قابلیت استفاده از زره تیغدار یا Spiked Armor را به عنوان یک سلاح پیدا میکنید.
وقتی Spiked Armor پوشیدهاید و درحال Rage هستید، میتوانید از بونساکشن خود استفاده کنید تا با تیغهای روی زره به هدفی در 5 فوتی خود اتکی از نزدیک بدهید. اگر ضربه وارد شود هدف 1d4 Piercing Damage میخورد. از مادیفایر Strength خود برای تاس اتک و دمیج استفاده میکنید.
علاوه بر این، هنگامی که از اکشن اتک برای Grapple کردن استفاده میکنید در صورت موفقیت هدف 3 Piercing Damage میخورد.
Reckless Abandon
از لول 6، هنگامی که در حین رِیج Reckless Attack میدهید مقداری برابر با مادیفایر Constitution شما بهطور موقت به جان شما (Temporary HP) اضافه میشود. این مقدار که حداقل 1 است درصورتی که در اتمام رِیج باقیمانده باشند ازبین میروند.
Battlerager Charge
از لول 10، هنگامی که Rage شما فعال است میتوانید اکشن Dash را به عنوان بونساکشن استفاده کنید.
Spiked Retribution
از لول 14، در صورتی که Rage شما فعال باشد، ناتوان (Incapacitated) نباشید و Spiked Armor پوشیده باشید وقتی موجودی در 5 فوتی شما به شما از نزدیک ضربهای بزند 3 Piercing Damage میخورد.
Path of the Berserker
برای بعضی باربارینها Rage صرفا یک وسیله است و هدف نهایی خشونت است. مسیر دیوانه مسیری از خشم کنترل ناپذیر و لیز با خون است. هنگامی که رِیج خود را فعال میکنند از هرج و مرج مبارزه لذت میبرند و بدون لحظهای توجه به سلامتی خودشان به دشمن حمله میبرند.
Frenzy
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، میتوانید هنگامی که Rage خود را فعال میکنید وارد حالتی به نام Frenzy شوید. اگر اینکار را کنید در طول مدت رِیج میتوانید در هر نوبت به شخصی در دسترس خود با بونساکشن اتکی از نزدیک دهید. وقتی که Rage شما تمام میشود یک سطح به خستگی (Exhaustion) شما اضافه میشود.
Mindless Rage
از لول 6، هنگامی که Rage شما فعال است نمیتوانید شیفته (Charmed) یا هراسان (Frightened) شوید. اگر وقتی که رِیج خود را فعال میکنید در یکی از این دو حالت باشید اثر موردنظر در مدت رِیج متوقف میباشد.
Intimidating Presence
در لول 10، میتوانید از اکشن خود استفاده کنید تا شخصی را با جذبه خود بترسانید. وقتی این کار را میکنید، موجودی که در 30 فوتی شما است و میتوانید ببینیدش را انتخاب میکنید. اگر آن موجود بتواند شما را ببیند یا بشنود باید یک Wisdom Saving Throw بریزد (DC آن برابر است با 8 + Proficiency Bonus + Charisma Modifier شما) و در صورت شکست تا پایان نوبت بعدی شما از شما هراسان (Frightened) است. در نوبتهای بعدی خود میتوانید از اکشن خود استفاده کنید تا اثر تا پایان نوبت بعدی شما تمدید شود. این اثر در صورتی که آن موجود نوبتش را دورتر از 60 فوتی شما یا خارج از میدان دید شما تمام کند به پایان میرسد.
اگر هدف در Saving Throw موفق باشد نمیتوانید تا 24 ساعت آینده از این قابلیت علیه همان موجود استفاده نمایید.
Retalliation
در لول 14، هنگامی که از موجودی در 5 فوتی خود آسیب میبینید، میتوانید از ریاکشن خود استفاده کنید تا ضربهای از نزدیک به آن موجود وارد کنید.
Path of the Storm Herald
باربارینهایی که مسیر Storm Herald را دنبال میکنند میتوانند خشم خود را به جادویی اولیه تبدیل کنند که دور آنها میچرخد. وقتی در حال Rage کردند باشند از نیروی طبیعت استفاده میکنند یا اثرات قدرتمند جادویی ایجاد کنند.
Storm Heraldها معمولا قهرمانانی زبده هستند که همراه Druidها، Rangerها و دیگر اشخاصی که سوگند خوردهاند طبیعت را محافظت کنند تمرین میکنند. دیگر Storm Heraldها مهارتهای خود را در مناطق وحشتناکی مثل سرزمینهای یخزده خالی از سکونت و داغترین بیابانها بهدست میآورند.
Storm Aura
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، هنگامی که Rage شما فعال است هالهای جادویی و طوفانی از شما جاری میشود. این هاله تا 10 فوتی شما را در هر سمتی میگیرد ولی از پوشش کامل عبور نمیکند.
هنگامی که رِیج میکنید اثری از هاله شما فعال میشود که میتوانید در نوبتهای بعدی خود با بونساکشن دوباره فعالش کنید. یکی از محیطهای صحرا (Desert)، دریا (Sea) و توندرا (Tundra) را انتخاب کنید. اثر هاله براساس محیط انتخابی شما تغییر میکند. میتوانید هر موقع در کلس باربارین لول بالاتری رفتید انتخاب محیط خود را تغییر دهید.
اگر اثر هاله نیاز به Saving Throw داشته باشد DC آن برابر است با 8 + Proficiency Bonus + Charisma Modifier شما.
Desert (صحرا): هنگامی که این اثر فعال است هرکسی که به جز شما در هاله 2 Fire Damage میخورد. میزان آسیب در لول پنجم به 3، در لول دهم به 4، در لول پانزدهم به 5 و در لول بیستم به 6 میرسد.
Sea (دریا): هنگامی که این اثر فعال است یک موجودی که در هاله شما است و میتوانید ببینید را انتخاب میکنید. هدف باید Dexterity Saving Throw بریزد. در صورت شکست 1d6 Lightning Damage و در صورت موفقیت نصف آن مقدار دمیج میخورد. میزان آسیب در لول دهم به 2d6، در لول پانزدهم به 3d6 و در لول بیستم به 4d6 میرسد.
Tundra (توندرا): هنگامی که این اثر فعال است میتوانید به موجوداتی که خودتان انتخاب میکنید و در هاله شما هستند به صورت موقت 2 Hit Point (Temporary Hit Points) اضافه کنید. جان موقت در لول پنجم به 3، در لول دهم به 4، در لول پانزدهم به 5 و در لول بیستم به 6 میرسد.
Storm Soul
از لول 6، طوفان شما حتی موقعی که هاله فعال نیست برای شما فوایدی دارد. این فواید به محیطی که برای هاله خود انتخاب کردید بستگی دارند.
Desert (صحرا): Fire Damage Resistance دارید و دمای بسیار بالا بر روی شما اثری ندارد. علاوه بر این، به عنوان اکشن میتوانید یک شیء اشتعالپذیر را که توسط کسی حمل یا پوشیده نشده را آتش بزنید.
Sea (دریا): Lightning Damage Resistance دارید و میتوانید زیر آب نفس بکشید. همچنین با سرعت 30 فوت میتوانید شنا کنید.
Tundra (توندرا): Cold Damage Resistance دارید و دمای بسیار پایین بر روی شما اثری ندارد. همچنین میتوانید به عنوان اکشن به آب دست بزنید و یک مکعب 5 فوتی آن را به یخ تبدیل کنید. این یخ بعد از 1 دقیقه آب میشود و اگر موجودی در آن مکعب باشد منجمد نمیشود.
Shielding Storm
در لول 10، میتوانید از طوفان خود برای محافظت از دیگران استفاده کنید. هر موجودی به انتخاب شما هنگامی که در هاله شما است نسبت به دمیجی که از طریق Storm Soul در مقابل آن مقاوم هستید Resistance دارد.
Raging Storm
در لول 14، طوفان شما حتی نیرومندتر میشود و به دشمنان شما آسیب میرساند. این اثر به محیطی که برای Storm Aura انتخاب کردید بستگی دارد.
Desert (صحرا): بلافاصله بعد از آنکه موجودی در هاله شما به شما اتک میدهد میتوانید با ریاکشن خود مجبورش کنید Dexterity Saving Throw بریزد. در صورت شکست، نصف لول باربارین شما Fire Damage میخورد.
Sea (دریا): هنگامی که به موجودی در هاله خود اتک میدهید و ضربه موفق است میتوانید با ریاکشن خود هدف را مجبور کنید که Strength Saving Throw بریزد. در صورت شکست هدف روی زمین میافتد (Prone)، طوری که با یک موج برخورد کرده است.
Tundra (توندرا): هرموقع که اثر Storm Aura شما فعال باشد یک موجودی که در هاله میبینید را انتخاب میکنید. آن موجود باید در یک Strength Saving Throw موفق باشد وگرنه سرعتش تا شروع نوبت بعدی شما 0 میشود زیرا یخی جادویی فرا میگیردش.
Path of the Totem Warrior
مسیر Totem Warrior سفری معنوی است. باربارین یک حیوان روح را به عنوان راهنما، محافظ و الهام خود قبول میکند. در مبارزه، Totem Spirit به شما قدرتی فراطبیعی میبخشد و به Rage باربارین شما سوختی جادویی میبخشد.
بیشتر قبایل یک حیوان را مرتبط با خود میدانند، در چنین مواردی برای یک شخص عجیب است که با بیشتر از یک حیوان روح ارتباط برقرار کند، البته که استثنا همیشه وجود دارد.
Spirit Seeker
مسیر شما بسیار به طبیعت و حیوانات نزدیک است. در لول 3 هنگامی که این مسیر را انتخاب میکنید توانایی استفاده از اسپلهای Beast Sense و Speak with Animals را پیدا میکنید، اما صرفا به عنوان مراسم (Ritual) میتوانید از آنها استفاده کنید.
Totem Spirit
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، یک Totem Animal انتخاب میکنید و قابلیتهای آن را بهدست میآورید. باید یک شیء فیزیکی – مثل گردنبند – از پر، پشم، پنجه، استخوان یا دندان حیوان مورد نظر بسازید یا بهدست بیاورید. به انتخاب خود میتوانید از لحاظ ظاهری نیز به حیوان مورد نظر نزدیک شوید. مثلا کسی که Totem خرس را دارد ممکن است موهای زیاد و پوست کلفتی داشته باشد.
Totem Animal شما ممکن است حیوانی شبیه حیوانات پایین باشد که برای ولایت شما مناسبتر است. مثلا، میتوانید بهجای عقاب، کرکس را انتخاب کنید.
Bear (خرس): هنگام Rage نسبت به همه دمیجها به جز Psychic، Resistance دارید. روح خرس شما را به قدری سخت میکند که در برابر هر مجازاتی بایستید.
Eagle (عقاب): هنگام Rage و در صورتی که زره سنگین نپوشیده باشید موجودات دیگر در Opportunity Attackهای علیه شما Disadvantage دارند و میتوانید در نوبت خود اکشن Dash را به عنوان بونساکشن استفاده کنید. روح عقاب شما را به شکارچیای تبدیل میکنند که در نبرد با سهولت حرکت میکند.
Elk (گوزن): هنگام Rage و در صورتی که زره سنگین نپوشیده باشید سرعت راه رفتنتان 15 فوت افزایش مییاد. روح گوزن شما را به طرز فوقالعادهای سریع میکند.
Tiger (ببر): هنگام Rage میتوانید 10 فوت به مقداری که میتوانید به طول بپرید (Long Jump) و 3 فوت به پرش ارتفاع (High Jump) اضافه کنید. روح ببر جهشهای شما را قدرت میبخشند.
Wolf (گرگ): هنگام Rage دوستان شما در اتک از نزدیک علیه کسی که در 5 فوتی شما باشد و دشمن شما باشد Advantage دارند. روح گرگ شما را به رهبر شکارچیان تبدیل میکند.
Aspect of the Beast
در لول 6، بسته به Totem Animal خود قدرتی جادویی پیدا میکنید. میتوانید همان حیوانی که در لول 3 انتخاب کردید یا حیوان دیگری را انتخاب کنید.
Bear (خرس): قدرت یک خرس را پیدا میکنید. وزن قابل حمل شما و میزان بلند کردن بار توسط شما دو برابر میشود و در همه Strength Ability Checkهایی که به کشیدن، هُل دادن، برداشتن یا شکستن اشیاء مربوط باشند Advantage دارید.
Eagle (عقاب): دید یک عقاب را پیدا میکنید. میتوانید تا 1 مایلی را بدون هیچ مشکلی ببینید و نکات ظریف را طوری که در 100 فوتی شما هستند متوجه شوید. همچنین، نور کم () باعث داشتن Disadvantage در Wisdom (Perception) Ability Check نمیشود.
Elk (گوزن): چه سوار باشید چه پیاده، سرعت سفر کردن (Travel Pace) شما و تا ده نفر از همراهان شما تا موقعی که در 60 فوتی شما باشند و شما ناتوان (Incapacitated) نباشید دو برابر میشود. روح گوزن به شما کمک میکند به سرعت به دوردست سفر کنید.
Tiger (ببر): در دو اسکیل از لیست پایین مهارت (Proficiency) پیدا میکنید. ببر مهارتهای بقا را افزایش میدهد. [Athletics, Acrobatics, Stealth, Survival]
Wolf (گرگ): احساسات و ادراک شکاری یک گرگ را بهدست میآورید. میتوانید ردپای دیگران را درحالی که با سرعت بالا سفر میکنید (Fast Pace) دنبال کنید و هنگامی که با سرعت عادی (Normal Pace) در حال سفر هستید میتوانید مخفیانه حرکت کنید.
Spirit Walker
در لول 10، میتوانید از اسپل Commune with Nature به عنوان مراسم (Ritual) استفاده کنید. موقعی که اینکار را میکنید روح یکی از حیواناتی که برای Totem Spirit یا Aspect of the Beast انتخاب کردهاید ظاهر میشود تا اطلاعاتی که میخواهید را به شما بدهد.
Totemic Attunement
در لول 14، بسته به Totem Animal خود قدرتی جادویی پیدا میکنید. میتوانید همان حیوانی که در لول 3 انتخاب کردید یا حیوان دیگری را انتخاب کنید.
Bear (خرس): هنگام Rage هر دشمنی که در 5 فوتی شما است در اتک علیه هرکسی به جز شما Disadvantage دارد. اگر نتواند صدای شما بشنود یا شما را ببیند یا نتواند بترسد (Frightened) این قابلیت اثری بر او ندارد.
Eagle (عقاب): هنگام Rage میتوانید با سرعتی برابر با سرعت راه رفتنتان پرواز کنید. این قابلیت فقط در بازههای کوتاه وجود دارد، در صورتی که نوبتتان را در هوا تمام کنید و از چیزی آویزان نباشید سقوط میکنید.
Elk (گوزن): هنگام Rage میتوانید با یک بونساکشن از فضایی که توسط یک موجود بزرگ یا کوچکتر اشغال شده است عبور کنید. آن موجود باید Strength Saving Throw بریزد (DC: 8 + Strength Modifier + Proficiency Bonus)، در صورت شکست روی زمین میافتد (Prone) و 1d12 + Strength Modifier Bludgeoning Damage میخورد.
Tiger (ببر): هنگام Rage اگر حداقل 20 فوت در خطی مستقیم به سمت هدفی بزرگ یا کوچکتر قبل از آنکه با سلاح خود به آن ضربهای از نزدیک بزنید حرکت کنید، میتوانید با بونساکشن یک اتک دیگر با سلاح خود بدهید.
Wolf (گرگ): هنگام Rage میتوانید هنگامی که به یک موجود بزرگ یا کوچکتر با سلاح خود از نزدیک ضربه وارد کردید با بونساکشن روی زمین بیاندازیدش (Prone).
Path of the Zealot
بعضی از خدایان به پیروان خود الهام میبخشند تا آنها در جنگ خشم وحشتناکی را تجربه کنند. این باربارینها Zealot هستند، جنگجویانی که Rage خود را به نمایشی خارقالعاده از قدرت الهی تبدیل میکنند.
خدایان متفاوتی در دنیاهای دیاندی پیروانشان را به این مسیر هدایت میکنند. به طور کلی، خدایان جنگ، نابودی و خشونت این مسیر را ارائه میدهند. همهی این خدایان شرور نیستند و اما تعداد کمی از آنها خوب هستند.
Divine Fury
در لول 3 هنگامی که این مسیر را انتخاب میکنید، میتوانید خشم الهی را در ضربات سلاح خود جاری کنید. هنگامی که Rage شما فعال است اولین موجودی که در نوبت خودتان با سلاح به آن ضربه وارد میکنید دمیج اضافی برابر 1d6 + نصف لول باربارین شما میخورد. دمیج اضافه Necrotic یا Radiant است، هنگامی که این قابلیت را برای اولین بار بهدست میآورید مدل دمیج آن را انتخاب میکنید.
Warrior of the Gods
وقتی این مسیر را در لول 3 انتخاب میکنید، روح شما برای نبرد ابدی نشان گذاشته شده است. اگر اسپلی مثل Raise Dead تنها اثرش زنده کردن شما باشد جادوگر نیازی به اجزاء مادی (Material Component) برای اجرای این جادو روی شما ندارد.
Fanatical Focus
از لول 6، قدرت الهیای که به Rage شما نیرو میبخشد از شما محافظت میکند. اگر هنگامی که در حال Rage هستید در یک Saving Throw شکست بخورید میتوانید دوباره تاس بریزید و باید از تاس جدید خود استفاده کنید. در هر Rage فقط یکبار میتوانید از این قابلیت استفاده کنید.
Zealous Presence
در لول 10، یاد میگیرید که از قدرت الهی خود برای الهامبخشیدن به دیگران استفاده کنید. با یک بونساکشن فریادی که از خشم الهی سرچشمه میگیرد میکشید. تا 10 موجود در 60 فوتی به انتخاب شما که میتوانند صدای شما را بشنوند در Attack Roll و Saving Throw تا شروع نوبت بعدی شما Advantage دارند.Rage Beyond Death
از لول 14، قدرت الهیای که به Rage شما نیرو میبخشد به شما اجازه میدهد ضربههای کشنده را نادیده بگیرید.
هنگام Rage، رسیدن به 0 Hit Points شما را بیهوش نمیکند. شما هنوز هم باید Death Saving Throw بریزید و اثر دمیج خوردن مثل حالت عادی آسیب دیدن با جان صفر است. اما، اگر نتیجه Death Saving Throwهای شما مرگ باشد، تا زمانی که رِیج شما فعال است نمیمیرید و بعد از آن هم فقط درصورتی که جان شما هنوز 0 باشد کشته میشوید.